Vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille

Yleistä keskustelua salibandysta.
Post Reply
juzug

Post by juzug » 23.11.2007 11:26

Viestin piti mennä "vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille" -ketjuun. Pahoittelen.

Edit. Siirretty oikeaan ketjuun. Kiitos.
Last edited by juzug on 23.11.2007 12:26, edited 1 time in total.

Vilpertti

Post by Vilpertti » 23.11.2007 11:35

Salimania.fi:n puolelta kannattaa käydä kyselemässä, siellä on maalivahteja pilvin pimein ja varustearvosteluita sun muita.

Housuissa kannattaa kiinnittää huomiota reisien toppauksiin ja lantion kiinnitykseen. Ainakin Jadbergin housut ovat todella hyviä. Erilliset polvisuojat tarvitaan. Rehbandin pitkät ovat ne kaikkein kurkoimmat tällä hetkellä.

Itselläni ei ole paidan lisäksi muita yläkropan suojia, koska hommasin kunnolla topatun paidan Jadbergiltä (Teamstore.fi). Muiltakin valmistajilta näitä varmasti löytyy. Erillisiä panssareita ja kyynärsuojia on saatavilla, mutta minä en niistä oikein perustanut. Tiimin toinen veska pitää kyynärsuojia ja tuntuu tykkäävän.

EDIT: Kunnon varusteilla on se etu, että pallo ei tosiaankaan satu ja liikkuminen ja pelaaminen on helpompaa, kun kamat ei pistä hanttiin.

Mikko.

Post by Mikko. » 23.11.2007 17:23

Housujen kanssa tarvii polvisuojat, jos haluaa kävellä viellä nelikymppisenä, itekkin alotin noilla lentopallo suojilla. Mutta jo ensimmäisten harjoitusten jälkeen polvet oli niin kipeänä,että oli pakko ostaa "oikeat". Hintaa oli 80e, vaikka aika kallis, niin ollut käyttökelpoisena nää 3vuotta. Paitaan ei välttämättä tarvi rintapanssari,voihan siellä alla olla vaikka joku kollege jos jaksaa pestä tarpeeksi usein :) Esimerkiks itellä oli Exel no chance johon emäntä ompeli toppaukset,niin pysty oleen paksulla paidalla vaikka rintapanssari sattukin jäämään joskus kotiin, vaikka kyllähän se sattuu, eikä paidalla ollut hintaakaan kuin 50e. :)

hisuli

Post by hisuli » 27.11.2007 15:02

Noista housuista sen verran, että itselläni on canadienin Pro-one housut, ja eivätkä niin hirveän hyvät tunnu olevan kun niissä tuo vetoketju painaa, ja ahdistaa pelaamista. (Ainakin minun pelityylilläni)

Beemi65

Re:

Post by Beemi65 » 17.1.2008 18:08

masterporo wrote:niin kanattaisko alottaa maalivahdissa pelaaminen kun nyt viime harkois olin maalis ja se tuntu ihan mukavalta kun olen pelannu 2vuotta kentällä
niin ei kai olis liian myöhäistä -94 syntynyt
mä alotin kaks vuotta sitten maalissa ja se on ollu todella hauskaa. ei todellakaan oo myöhästä alottaa :) Pelaan aina välillä peleissäki kentällä, mut ei se oo läheskää nii hauskaa!
Top Team

karhu14

Re: Vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille

Post by karhu14 » 17.1.2008 23:09

Tietääks kukaan mitkä on hyvät polvisuojat kun itse omistan vasemmassa rasituspatin joka tarvitsee hyvän pehmeän polvisuojan ja kestävän oisko kellään suositeltavii hyvii polvisuojii

make

Post by make » 18.1.2008 19:15

karhu14 wrote:Tietääks kukaan mitkä on hyvät polvisuojat kun itse omistan vasemmassa rasituspatin joka tarvitsee hyvän pehmeän polvisuojan ja kestävän oisko kellään suositeltavii hyvii polvisuojii
Kannattaa lukea tämä ketju.
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

^^meatball^^

Post by ^^meatball^^ » 18.1.2008 19:21

karhu14 wrote:Tietääks kukaan mitkä on hyvät polvisuojat kun itse omistan vasemmassa rasituspatin joka tarvitsee hyvän pehmeän polvisuojan ja kestävän oisko kellään suositeltavii hyvii polvisuojii
Kannattaa ehdottomasti hommata lyhyet Rehbandin polvisuojat.Niitä saat ainakin Arena Centerin nettikaupasta,jos et muualta.Suojat on aika kalliit mutta hintansa arvoisen.Parilla ekalla käyttökerralla hieman kutisivat mutta se on alkanut mennä ohi ku on niihin tottunut.

Jonppa

Post by Jonppa » 26.2.2008 12:22

Tälläistä kysyisin, kun tekisi mieli aloittaa salibandyn pelaaminen jääkiekon lisäksi. Elikkä oon pelannut jääkiekkoa noin 6 vuotta maalivahtina, salibandya en ole koskaan pelannut maalissa, mutta haluis aloittaa, kun ei vaan kentällä oo niin kivaa. Oon siis "jo" 20-vuotias, että oisko liian myöhästä alottaa? Tai jos aloittaa niin onko enää mahollisuuksia päästä "pitemmällekkin" pelaamisessa? Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastata!

-Runeboy-

Post by -Runeboy- » 26.2.2008 19:19

Jonppa wrote:Tälläistä kysyisin, kun tekisi mieli aloittaa salibandyn pelaaminen jääkiekon lisäksi. Elikkä oon pelannut jääkiekkoa noin 6 vuotta maalivahtina, salibandya en ole koskaan pelannut maalissa, mutta haluis aloittaa, kun ei vaan kentällä oo niin kivaa. Oon siis "jo" 20-vuotias, että oisko liian myöhästä alottaa? Tai jos aloittaa niin onko enää mahollisuuksia päästä "pitemmällekkin" pelaamisessa? Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastata!
En tiiä onk osulla mahollisuuksia enää koin pitkälle päästä, mutta jossain vitosdivarissa ja firmasarjassa voit alkaa pelata
Vaisumassu wrote:Hei!
Huomasin tuossa foorumeille liittyessäni että nimesi alkuosassa on sana "Rune" ja ajattelin että josko pelaisit intternetti -peliä nimeltä RuneScape. Minulla on siellä oma nimimerkki ja hahmo ja olen pelannut jo kaksi vuotta.
Kiva tavata runeskeippaajia täältä foorumeiltakin! Voidaan vaikka joskus mennä harjoittelemaan ihan tonne runeskapemaailman puolelle :)

Pekelele

Post by Pekelele » 26.2.2008 21:26

Jonppa wrote:Tälläistä kysyisin, kun tekisi mieli aloittaa salibandyn pelaaminen jääkiekon lisäksi. Elikkä oon pelannut jääkiekkoa noin 6 vuotta maalivahtina, salibandya en ole koskaan pelannut maalissa, mutta haluis aloittaa, kun ei vaan kentällä oo niin kivaa. Oon siis "jo" 20-vuotias, että oisko liian myöhästä alottaa? Tai jos aloittaa niin onko enää mahollisuuksia päästä "pitemmällekkin" pelaamisessa? Kiitos kaikille, jotka jaksaa vastata!
Rudeboyn tekstiä en allekirjoita.
Riippuu tietenkin omista lahjoistasi maalivahdin saralla ja kiinnostuksestasi. Salibandyssa voi päästä lahjoilla jopa ihan korkeillekkin sarja tasoille. Henri Toivoniemikin taisi aloittaa "vasta" 15 vuotiaana ja on nyt päälle 20 ja edustanut suomen maajoukkuetta myöten. Sitä paitsi kokemus jääkiekosta auttaa varmasti urasi aloittamisessa. Aloitat noista kaveriporukoista ja Firma-porukoista ja siitä sitten askel askeleelta korkeammalle.
Mutta muista että säbässä tärkeintä ei ole sarjataso, vaan se että pelistä nauttii ja on mukavaa kuitenkin tosissaan pelaten.
SHEPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPO

Bhure

Post by Bhure » 26.2.2008 21:34

Pekelele wrote:
Rudeboyn tekstiä en allekirjoita.
Riippuu tietenkin omista lahjoistasi maalivahdin saralla ja kiinnostuksestasi. Salibandyssa voi päästä lahjoilla jopa ihan korkeillekkin sarja tasoille. Henri Toivoniemikin taisi aloittaa "vasta" 15 vuotiaana ja on nyt päälle 20 ja edustanut suomen maajoukkuetta myöten. Sitä paitsi kokemus jääkiekosta auttaa varmasti urasi aloittamisessa. Aloitat noista kaveriporukoista ja Firma-porukoista ja siitä sitten askel askeleelta korkeammalle.
Mutta muista että säbässä tärkeintä ei ole sarjataso, vaan se että pelistä nauttii ja on mukavaa kuitenkin tosissaan pelaten.
Näin. Tärkeintä ei oo se kuinka kauan oot pelannut vaan se, kuinka harjoittelet, kuinka innostunut oot ja sit tietenkin onko lahjoja
läheltä ylös

carlos

Post by carlos » 5.8.2008 09:16

Ei ikä ratkaise juurikaan maalivahtina aloittamista, mutta vaatii tiettyjä ominaisuuksia tietysti. Kaveri lopetti jääkiekon 16. v ja aloitti salibandyn maalivahtina. Pelasi ekan liiga pelinsä 17.v. Lahjoja on oltava, jos nopeasti haluaa paremmille tasoille pelaamaan. Aluksi on vaan imettävä oppia ja eri tyylejä itseensä, mitä voi hyödyntää oman tyylin kehityksessä.

heka

Post by heka » 18.9.2008 20:12

Ite en osaa käyttää vasenta jalkaa.Tai siis en osaa pistää sitä vaan pallon eteen.Miten voin harjoitella jalan käyttämistä. :roll:

ebeli

Post by ebeli » 18.9.2008 20:37

heka wrote:Ite en osaa käyttää vasenta jalkaa.Tai siis en osaa pistää sitä vaan pallon eteen.Miten voin harjoitella jalan käyttämistä. :roll:
Kaveri potki vasuril fudist.
Yo Man Chicago ! (Blackhawks)

Post Reply