Vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille

Yleistä keskustelua salibandysta.
thouni

Post by thouni » 3.10.2007 15:42

^^meatball^^ wrote:
No entä mitä lyhyitä polvisuojia suosittelisitte jotain jotka ovat hyväntuntoiset jopa paljaalla iholla.Sillä nykyiset ei tahdo pysyä paikallaan ja pitää olla kokoajan kääntelemässä ja ovat paljaalla iholla todella epämukavan tuntoiset.
Rehbandin lyhyet on mulla käytössä, ihan paljaalla iholla. Ei hankaa oikein pidettyinä ja kiristettyinä, eikä myöskää valu. Ainoana miinuksena suolanen hinta :/

Trust

Post by Trust » 20.10.2007 16:22

Mikä on teidän mielestänne paras maalivahdinpaita? Pitää hankkia uusi, koska entinen paita alkaa käymään pieneksi.

make

Post by make » 20.10.2007 16:29

Trust wrote:Mikä on teidän mielestänne paras maalivahdinpaita? Pitää hankkia uusi, koska entinen paita alkaa käymään pieneksi.
Jos joku tietty paita olisi paras, kaikki käyttäisi samaa, eikä markkinoilla olisi kuin se yksi paita, vaihtoehtojahan ei tarvittaisi. Tai no tarvittaisiin niille laumasta erottuville.

Vähän riippuu mitä paidalta haluaa, käyttääkö rintapanssaria erillisenä, onko halua kyynerpää,solisluu tai muille suojille, korkeaa/matalaa kaulusta jne. Eli kattelemaan vaan mitä kaupoista löytyy ja sitten siltä pohjalta miettimimään mikä olisi itselle paras. Käyttökokemuksia kannattaa kysellä jostain tietyistä paidoista, laaduissa tietty on eroja tosin aika vähän niissäkään.

Mä oon itse tykännyt eniten jadbergin ja jollyn paidoista, mutta eipä exelissäkään mitään ollut sen aikasessa mallissa vaan ei ollut niitä suojia kun olisin toivonut.
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

Wall-in

Post by Wall-in » 23.10.2007 15:39

Trust wrote:Mikä on teidän mielestänne paras maalivahdinpaita? Pitää hankkia uusi, koska entinen paita alkaa käymään pieneksi.
Pelannu nyt toista kautta fatpipen paidalla. Paita ei sisällä minkään näköistä toppausta/suojausta joten se on kevyt ja hyvin hengittävä. Alla käytän Jadbergin panssaripaitaa tai joskus pelaan ilman mitään suojaa. Vetoihin tottuu eikä alkulämmön jälkeen vedot juuri satu.

Paita on tosiaan aina maalivahdin tottumuksista kiinni. Jadbergit on myös hyviä, ainakin hihatoppauksien osalta.

Wall-in

Post by Wall-in » 23.10.2007 15:59

^^meatball^^ wrote:Minua on pitkään askarruttanut että mitä pidätte maalivahden housujenne alla,vai menettekö ihan bokserisillaan maaliin.Sillä itselläni on sellainen homma että kalsarit on liian kuumat verkkarit vasta onki kuumat eikä veny yhtään ja ihan jos menee bokserisillaan niin polvisuojat on niin ***** epä mukavat paljaalla iholla että ette tiedäkkään.Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta mistään urheilutrikoista eikä hikipuvuista yms.. joten jos sais jotain vinkkejä että minkä on kannattavinta.
Itellä on alla tuommoiset hikipuvun housut. Kuivaa hien iholta eikä niissä tule niin kuuma kun luulisi. Lisäksi estää sen, ettei polvisuojat hierrä taipeisiin.

Itellä käytössä nyt Jadbergin lyhytvartiset polvisuojat. Vaati paljon totuttelua ja oli aluksi epämukavat, mutta nyt niihin on totuttu ja hyväksi havaittu.

26#

Post by 26# » 26.10.2007 00:50

--------
Last edited by 26# on 20.3.2009 23:31, edited 2 times in total.
No Chance <3

jacetzu

Post by jacetzu » 27.10.2007 20:58

En oo varma kuulusko tää tänne mut kuitenkin:
Onko nuo E-Goalie kneeguards short tai long Mistään kotosin? http://www.exelfloorball.net/portal/suo ... /e_goalie/

Aatelin ostaa kunon noi no change mun budjetille vähän kalliit .
Onko kellään kokemuksia ja paljon ois hintaa?

Toki voi suositella muitakin mutta exeliä aattelin koska saisin seura alennuksella :?

Mr.Jonttu

Post by Mr.Jonttu » 27.10.2007 23:38

jacetzu wrote:En oo varma kuulusko tää tänne mut kuitenkin:
Onko nuo E-Goalie kneeguards short tai long Mistään kotosin? http://www.exelfloorball.net/portal/suo ... /e_goalie/

Aatelin ostaa kunon noi no change mun budjetille vähän kalliit .
Onko kellään kokemuksia ja paljon ois hintaa?
E-Goalie kusee, ainaki polvisuojat ymv.
Osta No Chance. :wink:
Cs Tauti: - Aamulla äitisi herättää sinut kouluun ja vetää verhot pois. Huudat sokaistuneena "Teamflash, fucking n00b!!" - Kouluun mennessäsi otat puukon käteen liikkuaksesi nopeammin! - Ruokajonossa huutelet "STOP BLOCKING l33tazzes!?!?" - Kokeen aikana tokaiset taskuradioon "Need backup!"

JoneTolppa

Post by JoneTolppa » 28.10.2007 04:56

imureita äidin oomme kaikki!
Vedetään kiekkoja ränniin ja haetaan vauhtia maalin takaa

jacetzu

Post by jacetzu » 28.10.2007 14:16

Tietääkös joku paljon maksaa noi uudet no changet?....Ja onko kokemuksia? Hyvät?

masterporo

Post by masterporo » 30.10.2007 21:05

niin kanattaisko alottaa maalivahdissa pelaaminen kun nyt viime harkois olin maalis ja se tuntu ihan mukavalta kun olen pelannu 2vuotta kentällä
niin ei kai olis liian myöhäistä -94 syntynyt

Anakonda

Post by Anakonda » 30.10.2007 21:19

Tottakai kannattaa, jos tuntee, että maalivahdin homma tuntuis hauskemmalta. Vielä ei ole myöhäistä. Itse aloitin juuri 7 luokan syksyllä ja muutamassa vuodessa on tullut kehityttyä huimasti ja niitä marjojakin alkaa pikku hiljaa jäämään kiinni :) . Tokihan on ihan itsestä kiinni, pitääkö moken hommista, mutta ainakaan itse en kadu yhtään pelipaikan vaihtoa.

no change

Post by no change » 22.11.2007 16:05

veska-93 wrote:mä tilasin noi xge kamat. mitkä hanskat ois hyvät?
mä käytän ainakin canadien v+ mielestäni on hyvät ja kiinniotto kyky on mielestäni hyvä myös :D ollu on no changet mut v+ tuntuu tilkan paremmalta vaikka samantyyliset onkin :P

Mikko.

Post by Mikko. » 23.11.2007 10:45

Kahdet v+ ollut ja molemmat sai jäädä parin reenien jälkeen. Liima pinta kulu todella nopeasti,heitot ei onnistuneet. (Tai ei sopinut vaan mun käteen.)

juzug

Maalivahdin varusteiden perusteita

Post by juzug » 23.11.2007 11:24

Harrastan salibandya (tai sählyä) ihan höntsymielessä kavereiden kanssa. Nyt kuitenkin olen ajatellut hankkia ihan oikeat varusteet maaliin (tähän asti on ollut vain maski, munasuojat ja lentis- tai joskus jääkiekkopolvarit :). En kuitenkaan tiedä, millaiset varusteet valitsisin. Munasuojat ja maski ovat selvillä, mutta muuten:

- Housut (tai ylipäätään suojat jaloille)? Onko housuissa valmiina sellaiset polvisuojat, ettei polvet ole verillä? Itselläni usein polvet palavat lentissuojilla, kun ne hiertävät ja jopa pyörähtävät pois. Lisäksi niitä joutuu koko ajan siirtämään paremmin pelissä. Eli tarvitaanko housujen kanssa erilliset polvisuojat? Mikä olisi hyvä suoja (suojayhdistelmä) alaruumiille?

- Paita (tai yläruumis)? Tarvitaanko paidan lisäksi muita suojia? Olen pärjännyt tämän tason pelailussa pelkällä collegepaidallakin (vaikka välillä on pirusti sattunutkin), mutta varsinkin kyynärpäät ovat joskus olleet verillä. Onko siis paidoissa valmiina jonkinlaiset suojat kyynärpäille? Eli mitä yläruumiin suojia tarvitaan?

Täällä varmaan suurin osa on "ammattilaisia", joten ehkä nämä seuraavat seikat kannattaa sanoa, koska pelaan ihan harrastusmielessä. Eli haluaisin mahdollisimman vähän varusteita (siis mitä enemmän suojat ovat integroituna paitaan ja housuihin, sen parempi). Polvien suojaus on tärkeintä. Hinta ei saisi olla kovin korkea.

Osaako joku sanoa hyvää varusteyhdistelmää noiden tietojen perusteella? Ei siis välttämättä mitään ostoslistaa, vaan vähän suurempia linjoja varusteiden valintaan.

Post Reply