Risku90 wrote:
Onko kellään kokemusta Salmingin "ProTec Elbow Pads" kyynärsuojista? - -
Ilman muuta saa laittaa muitakin ehdotuksia kyynärsuojista, mutta "longsleeve" malliset ne sais olla.
Itseä on huolettanu eniten tossa Salmingin mallissa, että kuinka tiukat nuo sitten ovat? Kärsiikö liikkuminen kuinka yms.
Ensimmäiset kyynärsuojani olivat juurikin nuo Salmingin kyynärsuojat, ennen tätä olin pelannut ilman ja pitkähihaisella paidalla. Kyynärsuojien kanssa on paljon mielyttävämpi heittäytyä puolelta toiselle. Olen jatkanut lyhythihaisella paidalla pelaamista, mutta olen vaihtanut kyynärsuojat Kempa-merkkiin.

Salmingit istuivat suhteellisen hyvin, loppukaudesta ohut longsleeve-kangas venyi, mutta se ei vaikuttanut itse suojaosan paikallaan pysyvyyteen, lähinnä ulkonäköseikkoja. Muutamia kertoja (jos heittäytymisiä tuli paljon) on täytynyt korjata kyynärsuoja asentoa paikalleen pelin/harjoitusten aikana. Suhteellisen ohut ja pehmeä suoja, joka antaa pehmeytensä vuoksi hieman iskun tärähdystä kyynärpäähän. Käsien liikkuminen ei kärsinyt ollenkaan. Lisäksi longsleeve-kangas paloi puhki muutamasta kohdasta heittäytyessä.
Kempalla näitä ongelmia ei ole ollut. Mutta täytyy käyttää hikinauhoja, jos pelkää pallon koskevan kyynärvarsia. Mutta olihan ne hintavammat ja myytiin yksittäin. Mutta suosittelisin satsaamaan. Kokomitoitus on Kempassa yläkanttiin. Itselläni on koko L ja puristaa hieman, mutta ei haittaa peliä ja se unohtuu lämmittelyssä.