Vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille

Yleistä keskustelua salibandysta.
Block

Re: Veskarit

Post by Block » 20.9.2012 20:57

Okei sitten alasuojat. Millaiset kannattaa olla? Toisella veskalla omassa tiimissä on sellaiset lätkätyyliset. Mutta riittääkö pelkkä "kuppi"? Tarkoitan, että miten se pysyy paikoillaan. Tarviiko koko aika säätää?

Asun alueelle Etelä-Savo. Mistä on mahdollista (laaja valikoima, laatu) hankkia ainakin kypärä ja hanskat.

Ja sitten minkälaista housua kandeis pitää mv-housujen alla? Itse olen käyttänyt normishortseja. Onko olemassa jonkilaista mv:n alushousua

jykkle

Post by jykkle » 25.9.2012 13:21

Block wrote:Okei sitten alasuojat. Millaiset kannattaa olla? Toisella veskalla omassa tiimissä on sellaiset lätkätyyliset. Mutta riittääkö pelkkä "kuppi"? Tarkoitan, että miten se pysyy paikoillaan. Tarviiko koko aika säätää?

Asun alueelle Etelä-Savo. Mistä on mahdollista (laaja valikoima, laatu) hankkia ainakin kypärä ja hanskat.

Ja sitten minkälaista housua kandeis pitää mv-housujen alla? Itse olen käyttänyt normishortseja. Onko olemassa jonkilaista mv:n alushousua
Terve! Itse käytän Warriorin jääkiekko lämpöhousuja alasuojalla. Pelailin ennen pelkällä kupilla ja vaihto noihin housuihin on ollut todella positiivista, ei hierrä ja pysyvät paikoillaan ja tukevat ja lämmittävät paikkoja. Fattäriltä ja Exeliltä ainakin löytyy tälläisiä lämpöhousuja alasuojalla. Alla muutama linkki.

http://sports.warrior.com/Nutt-Hutt-Ice ... gid=210070
http://www.fatpipe.nu/product.php?lang=fi&id=21
http://www.exelfloorball.com/app/product/view/-/id/55

Fatpipe ja Exelin housuja löytyy varmaan ihan urheilukaupoista ja samoin noita lätkäsuojia. Itse olen ainakin huomannut että nuo lätkä versiot yleensä edullisempia kuin muut.

Timpsi

Post by Timpsi » 8.10.2012 11:17

Block wrote:Asun alueelle Etelä-Savo. Mistä on mahdollista (laaja valikoima, laatu) hankkia ainakin kypärä ja hanskat.
Helpoimmin tilaat netistä, esim TeamStoresta. Siellä näyttää valikoimakin parantuneen viime vuosien aikana. Toinen vaihtoehto on kävellä lähimpään InterSportiin tai vastaavaan ja pyytää tilaamaan roippeita keskusvarastolta.

Hanskoista sen verran, että itse pelaan Unihocin töppösillä ja hyvin toimivat. Kuluvat toki nahkahanskoja nopeammin, mutta minusta pallotuntuma on parempi (Neumannit esimerkiksi ovat aivan liian paksut minulle), ylläpito ei vaadi mitään (nahkahanskoja pitää huoltaa että kestävät, suosittelen hevossaippuaa) ja maksavatkin puolet vähemmän. Jadbergin Syncrot olivat nekin hyvät, kun jokunen vuosi sitten kokeilin.

Alasuojat minulla on myös Unihocilta ja toimivat hyvin. Lämpöhousut ovat vähän erikoinen ratkaisu, ainakin meidän peleissä tulee tarpeeksi lämmin ilmankin..

Antero#13

Post by Antero#13 » 11.10.2012 15:14

Onko kellään ohjeita miten tehdä ite moken housut.
Olis tässä tarkotus aloittaa mokkena harrastus mielessä kenttäpelaajana kilpailemisen ohella

migi78

Post by migi78 » 9.12.2012 23:28

Antero#13 wrote:Onko kellään ohjeita miten tehdä ite moken housut.
Olis tässä tarkotus aloittaa mokkena harrastus mielessä kenttäpelaajana kilpailemisen ohella
pääset ehkäpä pikkasen helpommalla ja säästät hermojasi kun kipität kauppaan ja ostat ne veskanhousut :)

make

Post by make » 19.12.2012 11:40

Block wrote:miten teen perusmaalauksen kypärään? Millaista maalia kannattais käyttää? Miten, miten, miten? Kiitos aiemmasta vastauksesta.
Tuolla on ihan hyvin juttua kypärien tuunaamisesta
viewtopic.php?f=166&t=3504&hilit=maalaus
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

make

Re: Vinkkejä ja kysymyksiä maalivahdeille

Post by make » 19.12.2012 14:22

Yhdistin varustealueelta topicin "veskarit" tähän jo olemassa olevaan yleiseen veska juttuun kun käsittelee samoja teemoja
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

hekde_22

Post by hekde_22 » 8.1.2013 16:57

Onko wallin maskeissa iff:n sallittu merkintää?

Floorball96

Post by Floorball96 » 8.1.2013 17:07

hekde_22 wrote:Onko wallin maskeissa iff:n sallittu merkintää?
Wall:n nettisivuilta lainattua:
CE- ja IFF-hyväksyntä takaavat maskin turvallisuuden.
Eli sallittuja ovat.
Myynnissä kaikenlaista salibandytavaraa.

Timpsi

Post by Timpsi » 6.2.2013 14:55

Antero#13 wrote:Onko kellään ohjeita miten tehdä ite moken housut.
Joskus muinoin 90-luvulla, kun veskan kamoja ei saanut oikein mistään, ompelin verkkarihousuihin polvien kohdalle isot enstex-paikat. Lentispolvisuojat alle ja ihan hyvin pystyi pelaamaan, joskin osumat reisiin napsahtelivat joskus ikävästi. Kaipa siinä ainakin kipukynnys kasvoi..

Helpommalla pääset, kun ostat käytetyt kamat jostakin. Jos maalivahtina ei olekaan kivaa, voi vermeet aina myydä eteenpäin.

hekde_22

Post by hekde_22 » 11.2.2013 21:00

Onko kellää kokemuksia noista neumanin uusista hanskoista?
http://www.teamstore.fi/product/982/neu ... ska-uutuus

osmoosi42

Post by osmoosi42 » 2.3.2013 19:31

Millä hanskoilla pelaatte? Esitän kysymyksen mielenkiinnosta, sillä olen itse löytänyt vihdoin "ne oikeat" eli Under armourin F3 Full finger käsineet http://www.underarmour.com/shop/us/en/pid1230444 . Omistan kahdet: harkkahanskat ja pelihanskat. Pito pysyy oikeaoppisella huollolla hyvin, etenkin vähemmänkäytetyissä pelihanskoissa liimapinta on kuin kärpäspaperia. Istuvuudeltaan ja mukavuudeltaan paljon paremmat kuin Cutterssit, väitän myös liimapintaa paremmaksi. Hinta on toimituskuluineen ja veroineen järkyttävä, koska nuo on pakko jenkkilästä asti tilata :? Neumannin nahkakäsineet on toinen loistava ja hyvin kestävä valinta, noista salibandyyn erikoistuneista merkeistä valitsisin oxdogit tai salmingit.

Toinen isompi kysymys: Missä on salimania?

tvehkaoja

Post by tvehkaoja » 7.3.2013 00:39

osmoosi42 wrote:Millä hanskoilla pelaatte? Esitän kysymyksen mielenkiinnosta, sillä olen itse löytänyt vihdoin "ne oikeat" eli Under armourin F3 Full finger käsineet http://www.underarmour.com/shop/us/en/pid1230444 . Omistan kahdet: harkkahanskat ja pelihanskat. Pito pysyy oikeaoppisella huollolla hyvin, etenkin vähemmänkäytetyissä pelihanskoissa liimapinta on kuin kärpäspaperia. Istuvuudeltaan ja mukavuudeltaan paljon paremmat kuin Cutterssit, väitän myös liimapintaa paremmaksi. Hinta on toimituskuluineen ja veroineen järkyttävä, koska nuo on pakko jenkkilästä asti tilata :? Neumannin nahkakäsineet on toinen loistava ja hyvin kestävä valinta, noista salibandyyn erikoistuneista merkeistä valitsisin oxdogit tai salmingit.
[/b]
Ihan mielenkiintosen näköiset, mielellään kyllä testais.
Itellä on ollu käytössä sekä Nyymannia että Fatpipea, tällä hetkellä käytössä Fatpipen tämän kauden hanskat. Näiden ongelmahan on äkkiä poiskuluva pinta, varsinkin jos käyttää käsiä vähänkään enemmän liikkumisen apuna.. Vaan eipä tuo niin paha oo jos hanskapari maksaa sen 30e.

tvehkaoja

Post by tvehkaoja » 7.3.2013 00:39

osmoosi42 wrote:Millä hanskoilla pelaatte? Esitän kysymyksen mielenkiinnosta, sillä olen itse löytänyt vihdoin "ne oikeat" eli Under armourin F3 Full finger käsineet http://www.underarmour.com/shop/us/en/pid1230444 . Omistan kahdet: harkkahanskat ja pelihanskat. Pito pysyy oikeaoppisella huollolla hyvin, etenkin vähemmänkäytetyissä pelihanskoissa liimapinta on kuin kärpäspaperia. Istuvuudeltaan ja mukavuudeltaan paljon paremmat kuin Cutterssit, väitän myös liimapintaa paremmaksi. Hinta on toimituskuluineen ja veroineen järkyttävä, koska nuo on pakko jenkkilästä asti tilata :? Neumannin nahkakäsineet on toinen loistava ja hyvin kestävä valinta, noista salibandyyn erikoistuneista merkeistä valitsisin oxdogit tai salmingit.
[/b]
Ihan mielenkiintosen näköiset, mielellään kyllä testais.
Itellä on ollu käytössä sekä Nyymannia että Fatpipea, tällä hetkellä käytössä Fatpipen tämän kauden hanskat. Näiden ongelmahan on äkkiä poiskuluva pinta, varsinkin jos käyttää käsiä vähänkään enemmän liikkumisen apuna.. Vaan eipä tuo niin paha oo jos hanskapari maksaa sen 30e.

hasek

Post by hasek » 13.5.2013 15:01

hekde_22 wrote:Onko kellää kokemuksia noista neumanin uusista hanskoista?
http://www.teamstore.fi/product/982/neu ... ska-uutuus
Nuo hanskat ollu käytössä jo melkein kuukauden ja ei vielä mitään valittamista. Liimapinnassa ei näy juuri mitään kulumista. Hyvin hengittävät hanskat (verrattuna precision ja fatpipe) ja hanskat suojaavat hyvin myös rannetta. Suosittelen hankkimista, koska ovat parhaat hanskat millä olen pelannut. :thumbup:

Post Reply