Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.8.2007 22:12 
Poissa

Devilli kirjoitti:
Chatoff, thanax. Nytten jo viisi viestiä putkeen joissa kaikissa "Niin mullakin", mutta ei mitään rakentavaa - uutta, tai muuta hyödyllistä.

Mutta noilla toisilla yleensä aamulla ja mulla yleensä illalla... sama se Devilli - iso poika määrää täällä

Huomasin tuossa foorumeille liittyessäni että nimesi alkuosassa on sana "Rune" ja ajattelin että josko pelaisit intternetti -peliä nimeltä RuneScape. Minulla on siellä oma nimimerkki ja hahmo ja olen pelannut jo kaksi vuotta.
Kiva tavata runeskeippaajia täältä foorumeiltakin! Voidaan vaikka joskus mennä harjoittelemaan ihan tonne runeskapemaailman puolelle :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.8.2007 15:23 
Poissa

itselläni on ollut jo puolisen vuotta oikeassa ala seläsäs jotain mihin sattuu voimakas kierto tai ei sitä oikein osa selitää...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.8.2007 15:01 
Poissa

Rasitusvamma vaivannu polvessa n. vuoden.
Pérkeleen kipee välillä - ei pysty kävellä, juosta, venytellä ymv.
Olen kuullut myös, että tommoiset vammat joko parantuvat parin vuoden sisällä tai ollenkaan. Se ois huono homma se.
Ainut keino saada polvi kuntoon on varmaankin levätä.

Cs Tauti: - Aamulla äitisi herättää sinut kouluun ja vetää verhot pois. Huudat sokaistuneena "Teamflash, fucking n00b!!" - Kouluun mennessäsi otat puukon käteen liikkuaksesi nopeammin! - Ruokajonossa huutelet "STOP BLOCKING l33tazzes!?!?" - Kokeen aikana tokaiset taskuradioon "Need backup!"

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.8.2007 15:35 
Poissa

Mr.Jonttu kirjoitti:
Rasitusvamma vaivannu polvessa n. vuoden.
Pérkeleen kipee välillä - ei pysty kävellä, juosta, venytellä ymv.
Olen kuullut myös, että tommoiset vammat joko parantuvat parin vuoden sisällä tai ollenkaan. Se ois huono homma se.
Ainut keino saada polvi kuntoon on varmaankin levätä.

Ääh turhaa.- Sama homma itellä mut mä mitään levänny. Aina jos oli kipiä ennen peliä niin särkylääkkeit nannariin.
Nyt tää polvi on alkanut parantua oudosti.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 1.9.2007 18:30 
Poissa

Itselläni on ollut jo jonkin aikaa nivus ongelmia,aina silloin tällöin nivuset venähtävät.Pitäis varmaan ruveta venyttelemään enemmän.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 1.9.2007 19:00 
Poissa

Yläputki kirjoitti:
Itselläni on ollut jo jonkin aikaa nivus ongelmia,aina silloin tällöin nivuset venähtävät.Pitäis varmaan ruveta venyttelemään enemmän.
Mulla sama, kun aloin harjotuksissa pelaamaan ilman lämpöhousuja/kalsareita. Venyttely saattais auttaa, tai kunnon alkulämmöt..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 1.9.2007 19:11 
Poissa

thouni kirjoitti:
Yläputki kirjoitti:
Mulla sama, kun aloin harjotuksissa pelaamaan ilman lämpöhousuja/kalsareita. Venyttely saattais auttaa, tai kunnon alkulämmöt..

Tosiaan, kannattaa ottaa ne alkulämmöt ja muistaa venytellä. Nivuset on vähän siitä ikävät, että kun ne kerran kunnolla venähtää, niin ei oikein koskaan tunnu paranevan kunnolla takaisin, vaan venähtelee sitten jatkossa aika herkästikkin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2007 14:06 
Poissa

Pohje on reistaillut nyt pari viikkoa, ei kestä pitkää yhtäjaksoista juoksemista, venyttely ei auta ja alkulämpökin on aina tullut vedettyä kunnolla, jonka jälkeen venytyksen ja silti kipu tuntuu :S alkaa loppua ideat ;o

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2007 12:22 
Poissa

Hei! Minulla on tällainen ongelma: Joka kerta kun meillä on kaksi peliä samana päivänä niin ensimmäisen pelin jaksan juosta hyvin ja mitään suurempia kipuja ei ilmene, mutta toisen pelin toisen erän loppupuolella alkavat jalat krampata joka paikasta todella pahasti ja kolmannessa erässä krampit vain pahenevat. Kertokaa jos joku tietää, että mitn pystyisin välttyä näiltä krampeilta, jotta voisin pelata molemmat pelit täysipainoisesti?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2007 12:29 
Poissa

tuittu kirjoitti:
Hei! Minulla on tällainen ongelma: Joka kerta kun meillä on kaksi peliä samana päivänä niin ensimmäisen pelin jaksan juosta hyvin ja mitään suurempia kipuja ei ilmene, mutta toisen pelin toisen erän loppupuolella alkavat jalat krampata joka paikasta todella pahasti ja kolmannessa erässä krampit vain pahenevat. Kertokaa jos joku tietää, että mitn pystyisin välttyä näiltä krampeilta, jotta voisin pelata molemmat pelit täysipainoisesti?

Kannattaa nauttia jotain suolaista ennen kumpaakin peliä, sillä kun hikoilet niin menetät suoloja ja lihakset alkavat lopulta kramppaamaan. Mieto suolavesi tai vastaava auttaa varmasti.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2007 15:12 
Poissa

SomeDefender kirjoitti:
tuittu kirjoitti:

Kannattaa nauttia jotain suolaista ennen kumpaakin peliä, sillä kun hikoilet niin menetät suoloja ja lihakset alkavat lopulta kramppaamaan. Mieto suolavesi tai vastaava auttaa varmasti.

Minkä verran tällaista suolavettä pitäisi nauttia, tai minkä verran jotain suolaista syötävää? Voisitko antaa joitakin suositusmääriä?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2007 16:42 
Poissa

tuittu kirjoitti:
SomeDefender kirjoitti:
tuittu kirjoitti:

Minkä verran tällaista suolavettä pitäisi nauttia, tai minkä verran jotain suolaista syötävää? Voisitko antaa joitakin suositusmääriä?

Riittävästi, muttei liikaa :-)

Eli vaiva tosiaan viittaa siihen että elimistösi menettää liikaa nesteitä + suoloja.

Tilanne on aika yksilöllinen, eli kokeilemalla pitäisi löytyä sopiva nesteytyksen taso. Yksinkertaisena pääperiaatteena voi pitää että nesteitä pitää tulla sisään samassa tahdissa kun valutat niitä pelikentälle.

-> Nauti (urheilu)juomaa tasaisesti koko urheilusuorituksen ajan. Siis alusta asti, ei vasta sitten kun krapmit alkavat.

-> Liikaa ei pidä juoda ainakaan kerralla, tulee vain pöhöttynyt ja väsynyt olo.

Voisin suositella myös jotain urheilujuomia jotka sisältävät suolojen + sokerin lisäksi magnesiumia ja B -vitamiinia. Gatoradet yms valmisjuomat ovat helppoja, mutta kustannsutehokkaampaa voi olla ostaa jotain Hartsportin tapaista jauhetta joka blandataan veteen. Noin yleisellä tasolla olen sitä mieltä että kuntourheilussa urheilujuomat ovat silkkaa huuhaata, mutta sinun varmaan kannattaa kokeilla.

Jos pelaat isommassa seurassa niin kannattaa valmentajan kautta selvittää löytyisikö seurasta sopivaa henkilöä antamaan henkilökohtaista opastusta. Yleensähän valmentajia juoksutetaan ihan vaivaksi asti erilaisissa koulutuksissa, sieltä saattaa löytyä yllättävän hyviä neuvoja.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.12.2007 18:36 
Poissa

Pari palaa ruisleipää ja Wichy-vettä palan painikkeeksi riittää yleensä tuollaisella parin tunnin tauolla. Joskus kramppien ennaltaehkäisyyn käytetään myös lääkeaineita (kaliumia ja magnesiumia sisältäviä, mikäli oikein muistan), mutta tätä ennen kannattaa konsultaatiota kysyä muualtakin kuin täältä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.12.2007 16:08 
Poissa

kannattaa tosiaan koittaa magnesiumia. Sen pitäsi rentouttaa lihaksia ja estää kramppeja. Sitä myydään kaupois tai ainaki apteekeis purkeis pillereinä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.12.2007 19:29 
Mikä avuksi, kun alaselkä pirun kipee? Onneks tuli loma niin voi ainakin levätä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org