Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Back ty te tolppien väliin!
ViestiLähetetty: 19.12.2017 21:23 
Poissa

Jokusen vuoden tauon jälkeen päädyin jälleen palaamaan tolppien väliin pilaamaan muiden peli-iloa. Huomasin, että kevyet 20 kiloa lisää painoa, 4 vuotta lisää ikää ja hirveä määrä kankeutta ei sinänsä vaikuttanut omaan peli-ilooni, mutta kykyyn pelata kylläkin. Sen lisäksi, etten oikein saanut palloja haltuun, en oikeastaan jaksa liikkua, ja vaikka jaksaisinkin, olen yleensä silti väärässä paikassa. Hienot spagattitorjunnatkin on vielä vähän hakusessa, koska jo pelkkä normi torjunta-asento käy venytyksestä.

Okei, tämän lisäksi toki pelikamatkin on jäänteitä 2000 luvun alkupuolelta, ja varsinkin käyttämistäni painikengistä huomasin osan pohjista jääneen edelliselle vuosikymmenelle, luulisin että valtaosin Campo centeriin, eikä niitä varmaan enää löydy. Mikäli siivous siellä edelleen toimii kerran vuodessa, niin kyllä ne varmaan jokusen kerran on ehditty sieltä lakaista.

Eli, minkäslaisia kenkiä maalivahdeille suosittelette? Tämä toimii samalla hyvänä testinä sille, että lukeeko tätä ylipäätään kukaan. Ajattelin samalla käyttää tätä blogina omille pelailuille sikälimikäli tämä ryssintä edelleen tuntuu niin säälittävältä että siitä on kiva kirjoitella. Ja tuntuuhan se!

Pari kertaa käynyt nyt höntsämielessä treeneissä pelaamassa ja edelleen tuntuu kuin istuisin katsomossa. Odotan riemulla sitä päivää kun koen että olen jotenkin edes messissä itse pelitapahtumissa. Mutta toisaalta, mikäli ei lähde sujumaan, näen tosi paljon hienoja maaleja lähietäisyydeltä!

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.12.2017 15:32 
Poissa

Näin kenttäpelaajan mututuntumalla heittäisin, että edelleen painitossut (Asics) on paljolti käytössä, mutta aika paljon näkee myös Salmingin veskarikenkää. Tekeeköhän niitä edes muut? Ilmeisesti Unihocilta löytyy myös. Eräs tuntemani edelleen aktiivinen veskari pelasi vielä pari vuotta sitten painitossuilla, joissa siinä vaiheessa oli enemmän jesaria ku kenkää, mutta en ehkä suosittelisi tuota teipillä jatkamista, kovin pitkälle ainakaan :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.12.2017 20:13 
Poissa

Painitossuilla mäkin oon pelannut vuosia. Lopetin jesarin käytön kun huomasin että niissä ei ole yhtään pitoa ja pari kertaa venäytin jalan tms kun jalat liukui hallitsemattomasti.

Mä oon noita veskankenkiä katellut, ja miettinyt onko niissä lopulta muuta eroa kuin nuo suojat tuossa jalkaterän päällä. ja toki ne coolimmat. Voipi olla, että nilkalla on vähän enemmän tilaa kääntyä, joka toki ois iso plussa. Ehkäpä huomenna voisin käydän investoimassa itseeni ja ostaa nuo salmingit, kun näytti jossain olevan tarjouksessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 21.12.2017 21:50 
Poissa

Ei painikengissä sinäänsä mitään vikaa ole, materiaalit vain valittu vähän toisin kuin sabatossuissa. Pojalle hommasin ensin painitossut (halvemmat kun oli) kun aloitteli maalissa, eikä ollut varmuutta siitä innostuuko tosissaan. Pohjat kyllä kesti hyvin, mutta päälipinnan sai kaudessa "jyrsittyä" siihen kuntoon että roskis kutsui kenkiä. Tilalle hommatut Unihocin tossut kestivät sitten ihan toisella lailla. Pari kautta pelattu ja edelleen ihan hyvässä tikissä. Itsellänä ollut käytössä Salmingin tossuja, jotka ovat myös kestäneet kovaakin kuritusta jo useamman kauden ajan.

Väittäisin että pitkässä juoksussa sabaan suunnitellut tossut tulevat halvemmaksi, vaikka ostaessa kukkaro kuivahtaiskin enempi kuin painitossut ostamalla.

Profiili  

ViestiLähetetty: 22.12.2017 21:57 
Poissa

Hyvä kun on kokemusta useammista. Taidan ostaan nyt nuo unihocit testiin. Mun nykyisillä pelimäärillä, eli kerran viikossa ne kestänee lopun elämää. Kun viidet treeni viikossa pelanneena nuo painitossutkin kesti kaksi vuotta :D

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org