Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 18.2.2015 16:53 
Poissa

olis kiva saada pientä listausta habskojen käyttö kokemuksista. Ite aattelin tossa seuraavaksi Cutters:t hommata,mutta mietityttää vaan kauanko tuo pinta on oikeesti hyvä! Tällä hetkellä exel no chance hanskat jotka oli ok , mutta kuluivat parin pelin jälkeen siihen kuntoon että niillä korkeintaan torjuu enää ripareja.

Eli kokemuksia eri hanskoista alle. Kiitos!

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.2.2015 09:05 
Poissa

Neumann Gripper 2: Mukavat ja hyvin istuvat hanskat. Kämmenen silikonipinta täyttä ..skaa. Kuukaudessa oli kaikista sormenpäistä ja kämmensyrjistä pinnat hävinnyt.

Neumann Gripper leather: Nämä ollut viimeksi kädessä toista kymmentä vuotta sitten mutta malli näyttäisi pysyneen samana. Erittäin mukavat ja hyvin istuvat hanskat, nahkahanskana muotoutuu oman käden mukaan. Nahkakämmenessä yllättävän hyvä pito. Neumanneista ehdoton ykkönen.

Fatpipe (mustavalkoinen Bad Ace -logolla): Napakka, hyvin istuva hanska. Hieman jäykähkö (ei haitaa pallotuntumaa), johtunee rystysiä ja sormia suojaavista kumilistoista sekä kämmenpuolen silikonin paksuudesta. Silikonipinta vaimentaa vetoja Neumannia paremmin ja on kestänyt todella hyvin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.2.2015 14:26 
Poissa

Risku90 kirjoitti:
olis kiva saada pientä listausta habskojen käyttö kokemuksista. Ite aattelin tossa seuraavaksi Cutters:t hommata,mutta mietityttää vaan kauanko tuo pinta on oikeesti hyvä! Tällä hetkellä exel no chance hanskat jotka oli ok , mutta kuluivat parin pelin jälkeen siihen kuntoon että niillä korkeintaan torjuu enää ripareja.

Eli kokemuksia eri hanskoista alle. Kiitos!

Ostin Cuttersit syyskuussa, pinta on edelleen ihan yhtä hyvä kuin alussakin (2-4 käyttökertaa viikossa). Pölyn kun pyyhkii pois kostealla liinalla ja pesaisee aina silloin tällöin, niin tuntuvat pysyvän kunnossa. Jonkin verran ovat kuluneet kämmensyrjästä, mutta ei vaikuta pelaamiseen. Malli on X40. Joukkueen toisella veskalla on S450, eroja ei ole huomattu.

Ensi kaudelle ostan varmasti uudet samanlaiset.

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.3.2015 13:43 
Poissa

Mulla ollut jo useammat Cuttersit käytössä. Pinta kestää helposti yhden kauden, vaikka pesee pari kertaa viikossa pesukoneessa.

Tällä hetkellä S450-malli, aikaisemmin Original. Tuo original on omasta mielestä hieman parempi, kun siinä on kämmenselän puolella paksumpaa kangasta. Originalit pysyi paremmin kädessä.

Kannattaa olla tarkkana, että valitsee sopivan kokoiset hanskat. Liian isoilla ei heittämisestä tule yhtään mitään.

Täältä on tullut hanskoja tilailtua:
http://www.epsports.co.uk/store/sportswear/gloves/receiver-gloves.html?manufacturer=21

Profiili  

ViestiLähetetty: 4.3.2015 23:39 
Poissa

Onko noissa cuttersin hanskoissa tuo kokomerkintä normaalista pienempi?
Jossain näin luki ja se kokotaulukkokin näytti omaan käteen XL-kokoa.
Normaalisti L-koko on sopiva ja nyt mietinkin, että mitkä sitä tilaisi, ettei liian isoja tule otettua.

Oisko tuosta antaa mitään tietoa, jotka ko. hanskoja ovat käyttäneet?

Profiili  

ViestiLähetetty: 6.3.2015 13:42 
Poissa

Kyllä Cuttersien koot on hieman normaalia pienempiä.
Cuttersin omilta sivuilta sekä tuolta EP Sporsin sivuilta löytyy tulostettava kokotaulukko. Sen avulla oon itse saanut tilattua sopivat.

Profiili  

ViestiLähetetty: 10.3.2015 22:13 
Poissa

Itsellä nyt kahet hanskat tullut hankittua:

Jadberg Wings 2

Salming Cross

Saas sitten nähdä onko nuista mihinkään :lol:

edit: Ilmoitan kun olen päässyt perille minkälaisia hanskoja ovat tositoimissa

~Roberto Luongo~

http://imageshack.com/a/img661/5674/9rl7od.jpg

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.3.2015 12:06 
Poissa

Cuttersin omilta sivuilta sekä tuolta EP Sporsin sivuilta löytyy tulostettava kokotaulukko. Sen avulla oon itse saanut tilattua sopivat.

Viimeksi muokannut waleed121 päivämäärä 24.3.2015 07:49, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.3.2015 22:26 
Poissa

Onko kenelläkään kokemusta MUISTA kuin Cuttersin hanskoista jotka on tarkoitettu lähinnä amerikkalaiseen jalkapalloon/rugbyyn? Itse miettinyt tälläisiä Under Armourilta:
Kuva
Cutterseissa itseäni häirihti ettei minkäänlaista kangasta/suojaa ollut ranteille. Jos hikinauhat laitto siihen suojaamaan, niin jotenkin iho aina "jäi" väliin, eikä oikein ollut mielekästä laittaa hikinauhoja limittäin hanskojen päälle, valuivat kuitenkin ranteita liikuttaessa.
Luulisi noissa pidon olevan Cuttersin kaltainen kuitenkin?

#27 "Loikkii kuin kissa tolpalta tolpalle pallon perässä"

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.3.2015 11:09 
Poissa

Itse pelannut nyt 3 kautta Niken jenkkifutis hanskoilla. Entiset oli nuo vapor jet 2.0, http://www.footballamerica.co.uk/shop/g ... loves.html

ja nykyiset on nuo Niken Superbadit,
http://m.dickssportinggoods.com/product ... d=28659246

Ja molemmista olen tykännyt. Erona noissa on että tuossa superbadissa on suojat sormille ja on siten vähän jäykempi hanska verrattuna vaporiin. Suhteellisen kestävä tuo liimapinta, tosin itselläni nuo sormien päät kuluvat nopeasti kun käytän suhteellisen paljon käsiä liikkumisen apuna. Muuten ei mitään moitittavaa.

Kissa kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta MUISTA kuin Cuttersin hanskoista jotka on tarkoitettu lähinnä amerikkalaiseen jalkapalloon/rugbyyn? Itse miettinyt tälläisiä Under Armourilta:
Kuva
Cutterseissa itseäni häirihti ettei minkäänlaista kangasta/suojaa ollut ranteille. Jos hikinauhat laitto siihen suojaamaan, niin jotenkin iho aina "jäi" väliin, eikä oikein ollut mielekästä laittaa hikinauhoja limittäin hanskojen päälle, valuivat kuitenkin ranteita liikuttaessa.
Luulisi noissa pidon olevan Cuttersin kaltainen kuitenkin?

En tiedä sun pelityylistä tai muista varusteista millä pelaat, mutta voisin kuvitella että tuosta ranteen päälle tulevasta osasta on enemmän hyötyä kuin haittaa, esimerkiksi palloa heitettäessä. Kuitenkin ranteisiin ei peleissä kohdistu iskuja saati pahempia rasituksia joten kannattaa miettiä ovatko tuollaiset hanskat todella tarpeelliset ja miten toimivat salibandyssä mm. pallon koon, laukauksien tulokulmien, heittämisen, yleisen ketteryyden ja ranteen liikkeen etc etc puolesta, nuo kun tosiaan on suunniteltu siihen jenkkifutikseen.

Samoin nuo hikinauhat ranteen ja hanskan päällä kannattaa unohtaa, uskon sen häiritsevän ennemmin kuin suojaavan.

Itse käytän hikinauhoja kyynärsuojien alapäissä. Näillä ei ole oikeastaan muuta sen suurempaa merkitystä kuin pitää tuota kyynärsuojaa napakammin paikallaan sekä tarvittaessa hien pyyhkimiseen. Ja tietysti ulkonäölliset syyt. Eli samaan tapaan kuin esim. Toivoniemi Kuva

Jos kuitenkin koet tarvitsevasi ranteille suojaa, suosittelisin lähtökohtaisesti tutustumaan pitkähihaisiin paitamalleihin, erityisesti Pedersen Collectionin tuotteisiin joita ei ikävä kyllä enää valmisteta uutena, mutta jonkin verran näitä käytettynä netissä pyörii.

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.4.2015 22:23 
Poissa

Cuttersit kerää hienosti kaiken pölyn yms. ylimääräisen kentästä, mikä aiheuttaa sen, että hanskojen tahma katoaa hyvin nopeasti kun pari kertaa käy kädet kentässä. Pinnan saa toki takaisin kostealla pyyhkimällä. En tiedä miten upean puhtailla kentillä pelaatte mutta meikäläisellä ei ekan parin minuutin jälkeen ainakaan ole tahmaisuudesta enää tietoakaan. Tämähän ei ole hanskojen vika varsinaisesti mutta tuli ny vaan mieleen :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.7.2016 00:13 
Poissa

substitute kirjoitti:
Cuttersit kerää hienosti kaiken pölyn yms. ylimääräisen kentästä, mikä aiheuttaa sen, että hanskojen tahma katoaa hyvin nopeasti kun pari kertaa käy kädet kentässä. Pinnan saa toki takaisin kostealla pyyhkimällä. En tiedä miten upean puhtailla kentillä pelaatte mutta meikäläisellä ei ekan parin minuutin jälkeen ainakaan ole tahmaisuudesta enää tietoakaan. Tämähän ei ole hanskojen vika varsinaisesti mutta tuli ny vaan mieleen :)

Mä opettelin Cuttersien kanssa liikkumaan rystysillä, toimii hyvin. Jos tulee heittäytymisiä tai akuutteja tilanteita joissa käsi nyt vaan sattuu osumaan maahan, niin maski ylös, pyyhkäisy otsalta hanskalla ja kuivaus paitaan. Sitten liimapinta oli taas kondiksessa. Se liimapinta ei tietenkään pysy jos ottaa kontaktia ihan kaikkeen.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org