Laitanpa tähän yhen oman vähän vanhemman kuvan:

E: En saa tota näkymään niin laitan vain linkin
Muokattu, tuosta voit katella miten nuo saa tuolleen -make-
-Runeboy- wrote:Kerrotko mulle mitä helvetin väliä sillä on pelaatko exelillä vai excaliburilla
Toi oli sillon viel kun kuvasin Auto-tilallamake wrote:Tekee toi jää tuosta vedenpinnasta aika hienon näkösen, muutenkin mukavan synkät tunnelmat. Oot käyttäny salamavaloa? Mihin? Miksi?
-Runeboy- wrote:Kerrotko mulle mitä helvetin väliä sillä on pelaatko exelillä vai excaliburilla
Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...sam wrote:Saakos kuvista mitenkään sellaisia, ettei niitä saa kopioitua? Ei luultavasti, mutta kun en varma ole niin kysäisenpäs.
En ole vielä nettiin laittanut kuvia, kun tuo kopiointi vähän mietityttää. Toisaalta ei se nyt niin suuri asia ole, että voisihan niitä laittaa kun jaksaa. Mitä verkkogalleriaa (tms, miksi niitä nyt kutsutaankaan) suosittelette? Mieluiten ilmainen ja harrastajalle sopiva.
En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?Freak27 wrote: Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...
Mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät? Jos sinulla ei ole mitään niin lataappa vaikka ilmainen GIMP. GIMPissä tuo resoluution muuttaminen menee muistaakseni näin:sam wrote:En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?Freak27 wrote: Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...
Gimpin skaalaus on syvältä. Vaikka otan pikselimäärää suhteessa pois (esim. 250px jaetaan 100 ja sitten kerrotaan vielä esim 30, en tiedä tajusitteko), kuvasta tulee silti huonolaatuinen... Suosittelen skaalaamista photoshopilla jos semmoinen löytyy.Freak27 wrote:Mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät? Jos sinulla ei ole mitään niin lataappa vaikka ilmainen GIMP. GIMPissä tuo resoluution muuttaminen menee muistaakseni näin:sam wrote:En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?Freak27 wrote: Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...
1.Käynnistä GIMP
2. Tiedosto -Avaa haluamasi kuva
3. Kun kuva on "pöydällä", ota ylhäältä "Kuva" ja sieltä "Skaalaa kuva"
4. Laitat haluamasi kuvakoon ja painat "Skaalaa"
5. Tallenna skaalattu kuva ERI NIMELLÄ!
Korjatkaa jos menin metsään...
Mutta uskon ettei löydy, niin piti tuo Gimp laittaa. Minkäslainen ohjelma on se Paint.NET?mattu wrote:Gimpin skaalaus on syvältä. Vaikka otan pikselimäärää suhteessa pois (esim. 250px jaetaan 100 ja sitten kerrotaan vielä esim 30, en tiedä tajusitteko), kuvasta tulee silti huonolaatuinen... Suosittelen skaalaamista photoshopilla jos semmoinen löytyy.Freak27 wrote:Mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät? Jos sinulla ei ole mitään niin lataappa vaikka ilmainen GIMP. GIMPissä tuo resoluution muuttaminen menee muistaakseni näin:sam wrote:[
En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?
1.Käynnistä GIMP
2. Tiedosto -Avaa haluamasi kuva
3. Kun kuva on "pöydällä", ota ylhäältä "Kuva" ja sieltä "Skaalaa kuva"
4. Laitat haluamasi kuvakoon ja painat "Skaalaa"
5. Tallenna skaalattu kuva ERI NIMELLÄ!
Korjatkaa jos menin metsään...
Gimp on mielestäni ilmaisista paras. Itse käytän sitä vaikka Photoshop löytyy.sam wrote:Onko GIMP noista helppokäyttöisin vai mitä suosittelisitte täysin kokemattomalle? Entäs maksaakos tuo photoshop? Onko mitään suomenkielisiä olemassa?