Valokuvaus

Urheilua, musiikkia, miksei jotain muutakin? Keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Freak27

Re: Valokuvaus

Post by Freak27 » 5.6.2009 12:00

Hienoja nuo sinun ajokuvat make!

Laitanpa tähän yhen oman vähän vanhemman kuvan:

Image

E: En saa tota näkymään niin laitan vain linkin

Muokattu, tuosta voit katella miten nuo saa tuolleen -make-
Last edited by Freak27 on 7.7.2009 17:44, edited 1 time in total.
-Runeboy- wrote:Kerrotko mulle mitä helvetin väliä sillä on pelaatko exelillä vai excaliburilla

make

Post by make » 5.6.2009 16:10

Tekee toi jää tuosta vedenpinnasta aika hienon näkösen, muutenkin mukavan synkät tunnelmat. Oot käyttäny salamavaloa? Mihin? Miksi?
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

Freak27

Post by Freak27 » 5.6.2009 17:02

make wrote:Tekee toi jää tuosta vedenpinnasta aika hienon näkösen, muutenkin mukavan synkät tunnelmat. Oot käyttäny salamavaloa? Mihin? Miksi?
Toi oli sillon viel kun kuvasin Auto-tilalla :D
-Runeboy- wrote:Kerrotko mulle mitä helvetin väliä sillä on pelaatko exelillä vai excaliburilla

V-iltsu

Post by V-iltsu » 5.6.2009 21:16

En nyt mikään ammattilainen tässä kuvauksessa ole,mutta laitetaan silti vähän linkkiä http://www.viltsu.kuvat.fi
FATPIPE

sam

Post by sam » 14.6.2009 17:24

Saakos kuvista mitenkään sellaisia, ettei niitä saa kopioitua? Ei luultavasti, mutta kun en varma ole niin kysäisenpäs.

En ole vielä nettiin laittanut kuvia, kun tuo kopiointi vähän mietityttää. Toisaalta ei se nyt niin suuri asia ole, että voisihan niitä laittaa kun jaksaa. Mitä verkkogalleriaa (tms, miksi niitä nyt kutsutaankaan) suosittelette? Mieluiten ilmainen ja harrastajalle sopiva.

Freak27

Post by Freak27 » 14.6.2009 19:20

sam wrote:Saakos kuvista mitenkään sellaisia, ettei niitä saa kopioitua? Ei luultavasti, mutta kun en varma ole niin kysäisenpäs.

En ole vielä nettiin laittanut kuvia, kun tuo kopiointi vähän mietityttää. Toisaalta ei se nyt niin suuri asia ole, että voisihan niitä laittaa kun jaksaa. Mitä verkkogalleriaa (tms, miksi niitä nyt kutsutaankaan) suosittelette? Mieluiten ilmainen ja harrastajalle sopiva.
Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...

sam

Post by sam » 14.6.2009 20:13

Freak27 wrote: Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...
En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?

Freak27

Post by Freak27 » 14.6.2009 21:49

sam wrote:
Freak27 wrote: Itse aattelin tehdä seuraaville kuville kans että kopiointi olisi vaikeampaa: Teet kuvista pienempiresoluutioisen kuvan niin suurenettuna se pikselöityy. Tai sitten vesileima...
En ole mikään valokuvausekspertti... Eli viitsisitkö sinä (tai joku muu) neuvoa, että mitenköhän jomman kumman noista saisi tehtyä niin kuin konkreettisesti?
Mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät? Jos sinulla ei ole mitään niin lataappa vaikka ilmainen GIMP. GIMPissä tuo resoluution muuttaminen menee muistaakseni näin:

1.Käynnistä GIMP
2. Tiedosto -Avaa haluamasi kuva
3. Kun kuva on "pöydällä", ota ylhäältä "Kuva" ja sieltä "Skaalaa kuva"
4. Laitat haluamasi kuvakoon ja painat "Skaalaa"
5. Tallenna skaalattu kuva ERI NIMELLÄ!

Korjatkaa jos menin metsään...

mattu

Post by mattu » 15.6.2009 09:51

Freak27 wrote:
sam wrote:
Mitä kuvankäsittelyohjelmaa käytät? Jos sinulla ei ole mitään niin lataappa vaikka ilmainen GIMP. GIMPissä tuo resoluution muuttaminen menee muistaakseni näin:

1.Käynnistä GIMP

Gimpin skaalaus on syvältä. Vaikka otan pikselimäärää suhteessa pois (esim. 250px jaetaan 100 ja sitten kerrotaan vielä esim 30, en tiedä tajusitteko), kuvasta tulee silti huonolaatuinen... Suosittelen skaalaamista photoshopilla jos semmoinen löytyy.
S-BOW

Freak27

Post by Freak27 » 15.6.2009 11:43

mattu wrote:
Freak27 wrote:
sam wrote:[

1.Käynnistä GIMP

Gimpin skaalaus on syvältä. Vaikka otan pikselimäärää suhteessa pois (esim. 250px jaetaan 100 ja sitten kerrotaan vielä esim 30, en tiedä tajusitteko), kuvasta tulee silti huonolaatuinen... Suosittelen skaalaamista photoshopilla jos semmoinen löytyy.
Mutta uskon ettei löydy, niin piti tuo Gimp laittaa. Minkäslainen ohjelma on se Paint.NET?

sam

Post by sam » 15.6.2009 14:09

Onko GIMP noista helppokäyttöisin vai mitä suosittelisitte täysin kokemattomalle? Entäs maksaakos tuo photoshop? Onko mitään suomenkielisiä olemassa?

mattu

Post by mattu » 15.6.2009 16:52

sam wrote:Onko GIMP noista helppokäyttöisin vai mitä suosittelisitte täysin kokemattomalle? Entäs maksaakos tuo photoshop? Onko mitään suomenkielisiä olemassa?
Gimp on mielestäni ilmaisista paras. Itse käytän sitä vaikka Photoshop löytyy.
Skaalaus vaan kusee!
S-BOW

Freak27

Post by Freak27 » 6.7.2009 20:30

Otin ruotsinristeilyltä muutaman laivakuvan :D klik

make

Post by make » 8.7.2009 18:54

Tulipa taas kuvattua ameerikkalaasta jalakapalloa. Ottelu oli siis II divaria Raumalainen Sea city storm vs Vantaan Taft. kuva toimii linkkinä lisäkuviin. Image
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

blocci

Post by blocci » 14.7.2009 18:45

Jos mulla ois rahaa niin olisin jo ammattikuvaaja :D niin paljon kuvattavaa olisi ollut. Ottaa päähän nämä hinnat kunnon järkkäreissä, himottais paljon, mutta en tiedä mitään kameroiden tekniikasta ja todellakin kukkaro on ollut dieetillä viimeaikoina.
korska #20 paita kattoo kauden päätteeks

KARRI BUDDE #56 TIIKERIT VITTTUVITTUVITTU SE ON SONNI SAATANA IHA VITUN KOVA ÄIJJJÄ VIÄ KAIKE KYÄ

Post Reply