Lempibändisi

Urheilua, musiikkia, miksei jotain muutakin? Keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Post Reply
JiiKoo

Lempibändisi

Post by JiiKoo » 28.10.2006 19:34

Nyt kaikki musiikin ystävät klassisesta heavyyn puhumaan omasta lempibändistään ja musiikkimaustaan!

Miksi tykkäät juuri tästä bändistä? Koska tutustuit tähän bändiin? Muuta tietoa mikä saattaisi kiinnostaa muita.

Itse olen kuunnellut reilun vuoden nyt Slipknottia. Tykkäsin siitä ala-asteella mutta se vain jäi jotenkin. 2005 vuoden provinssirockissa Slipknotin keikan jälkeen kaivoin kaikki levynsä hyllyn takaa ja pistin soittimeen. Siitä lähtien bändi on ollut kuunnelluin bändini.

Vile

Post by Vile » 28.10.2006 19:43

Children Of Bodom, Iron Maiden ja Guns 'n' Roses. Omia lembibänbdejä on ollut hevistä poppiin, mutta nykyisin nuo. Bodomia aloin kuuntelemaan noin 3-4 vuotta sitten ja heti tykkäsin siitä. Hienoa musaa... Guns 'n' Rosesta aloin kuuntelemaan viime keväänä, jolloin uusi maailmankiertue alkoi ja Axl elvytti bändinsä. Sitten tietysti Iron Maiden. Arvatkaapa miksi? On vaan niin hyvä bändi!

Lisäksi myös rocklegenda Alice Cooper. On vaan niin hyäv tekemään kappaleita, ja lyriikat ja melodiat jää mieleen.

Sitten olen kuunnellut ja kuuntelen paljon myös muita Rock- ja Heavybändejä, kuten Evanescense, Survivor, AC/DC, Slayer, Metallica...

(Kerran avasin tälläisen topikin juuri samalla nimellä ja se poistettiin (?), koska hyviä ja huonoja bändejä-topic oli kuulemma jonkun mielestä samanlainen.)

JiiKoo

Post by JiiKoo » 28.10.2006 19:46

>Vile< wrote:
(Kerran avasin tälläisen topikin juuri samalla nimellä ja se poistettiin (?), koska hyviä ja huonoja bändejä-topic oli kuulemma jonkun mielestä samanlainen.)
Haulla en kyllä löytänyt mitään samantapaistakaan.

Vile

Post by Vile » 28.10.2006 19:49

JiiKoo wrote:
>Vile< wrote:
Haulla en kyllä löytänyt mitään samantapaistakaan.
Selvä. Toivottavasti tämä topic pysyy ja pysytään aiheessa.

Jäm Tiim

Post by Jäm Tiim » 28.10.2006 19:54

No tämä nyt on aika lähellä ainakin mun mielestä, tosin kaikki tuntuvat keskittyvän Pikku G:n ja Antti Tuiskun mollaamiseen. :roll:
http://www.salibandy.org/bbs/viewtopic. ... sc&start=0

Lempibändiäni en rohkene kertomaan tässä topikissa, ennen kuin tiedän tämän aiheen kohtalosta. Allekirjoitukseni toiminee (vaihtunut, ei toimine enää) kuitenkin jonninmoisena vinkkinä tähänkin asiaan.
Last edited by Jäm Tiim on 30.10.2006 02:19, edited 1 time in total.
My fake plants died because i did not pretend to water them

make

Post by make » 28.10.2006 20:18

Näitä aiheita on miljooooooona, mutta vastataan kuitenkin...

Black Sabbath:

Ensimmäinen todellinen bändi joka mullisti pikku maken maailman täydellisesti, ikää oli noin 6-7 vuotta kun sen aikainen hoitotäti kyyditsi pikku-makea kotiin hoidosta ja vanhan datsun 1600 Y (?):n takakaiuttimista pauhasi Iron man, tämän jälkeen paluuta lastenlauluihin ei enää ollut, uusi maailma oli löytynyt. Hoitotäti ystävällisesti kopioi kasetin minulle, eikä puoleen vuoteen soittimessa vaihtunut kuin kasetin puoli. Sittemmin on tullut kerättyä kaikki black sabbathin levyt mitä olen käsiini saanut.

Sittemmin kun itse innoistuin kitaransoitosta iski tajuntaan metallica, guns`n`roses, nirvana ja monet muut sen tyyliset bändit, joiden biisejä tuli sitten opeteltua soittamaan ja em. bändien varhaistuotanto kestää kuuntelua tänä päivänäkin todella hyvin.

Metallicalta jalustalle pitää kuitenkin muistaa nostaa yksi biisi ylitse muiden :One. Siinä on jotain mitä jaksaa kuunnella yhä uudelleen ja uudelleen, sanoitukset, musiikki, kaikki. Riffi on tarttuva, simppeli ja yksinkertaisesti kohtuu täydellinen.
Se oli vielä aikaa kun Hetfield/Hemmet ja Ulrich jaksoi agreilla, kaukana nykypäivästä. Nykyinen Metallica on jotain mitä ei halua enää tunnustaa metallicaksi. Vessassa itkien muistelen aikaa justice for allin, kill em allin ja master of puppetsin, unohtamatta tietenkään ride the lightningiä.

Vuonna 1997 kesällä tajuntaan änkesi vahvasti uusi tulokas Quano Apes. Musiikkia jota ei kovin moni ollut tehnyt eikä niistä harvoista jotka oli tehnyt, kukaan ollut osunut mun kohdalle. Rankalla asenteella huudettua pompppu poprockia tai jotain sellasta mutta loistavaa musaa. Sitä sitten kuunneltiin seuraavat pari vuotta vähintään aktiivisesti, minä ja lähes kaikki mun kaverit. -97 ilmestyneen Proud like godin jälkeen alkoi mun mielestä bändin alamäki, eikä uutta materiaalia voinut verrata edellisiin ja lopulta 2004 bändi lopetti toimintansa.

Välivaiheessa iski aika kovaa myös cradle of filth, dimmu borgir, kreator ja muu vastaava musa, välillä tulee kuunneltua vieläkin.
Uudempaa musaa en muista mikä olisi kovin vahvasti iskenyt, poikkeuksena kaksi bändiä: In flames ja backyard babies
Molemmat bändit edusti jotain "uutta" In flames raivo energiallaan, ja backyard babies fiiliksellään. Backyrd babies on kuuntelulistalla joka viikko omissa soittimissa.

Sitten olisi vielä muutama muu, mikä pitäsi muistaa, mutta en jaksa nyt... Yngwie Malmsteen, Van Halen...Jimi Hendrix...Motörhead...

make

Post by make » 28.10.2006 21:20

DeltaX wrote:Children of bodom, Arch enemy, Graveworm, Devil Driver, Dimmu Borgir, Opeth jne
Tuo parhaat/huonoimmat bändit toimii jo listana, joten tänne olisi hyvä vähän perustellakin...

Hebi

Post by Hebi » 28.10.2006 21:27

Sori vaan, mut klasun kuuntelijoilla ei oikein ole lempi"bändejä". Yhtyeitä kyllä, mutta en minä hirveästi välitä kuka sitä Benjamin Britteniä soittaa, kunhan soittaa hyvin. Lempikitaristini on kyllä Julian Bream.

Blaster.

Post by Blaster. » 28.10.2006 21:34

Itselläni ei ole lempibändejä tai artisteja.

Kuuntelen vain joltain bändeiltä/artisteilta paria kappaletta.

Mun iTunessissa on maksimissaan kolme kappaletta samalta bändiltä.
Eat my shorts!

wapaamies

Post by wapaamies » 29.10.2006 02:25

onhan niitä insomnium, vaikka serkkupoika soittaa siinä niin on se siltikki niin helvetin kovaa tykitystä!
metallica, ehkäpä mailman paras bändi! levyt loadiin asti on helvetin kovaa menoa, load reload ja st.anger ei ole mielestäni niin kovia levyjä ko esim kill em all, master of puppets ja and justice for all ovat ehkäpä mailman parhaita levyjä..
pantera, kova on tykitys ja riffit on mahtavat biisi cowboys from hell on h*lvetin kova, vaikka ei muistakaan biiseistä haukkuja löydä..

Balzhrum

Post by Balzhrum » 29.10.2006 11:55

Niitä on niin monia.. Sama kuin jos sinulla olisi vaikka seitsemän lasta, ja sinun pitäisi valita paras.
Mutta tässä pari: Stam1na, Mokoma, Misfits, Metallica, Danzig, Nirvana, Immortal, Mayhem.

Tepi-74

Post by Tepi-74 » 29.10.2006 13:45

Mä en tiiä onko mulla lempibändiä.Kuuntelen monia bändejä joissa on yks tai kaks hyvää kappalettä,että täytyy sanoa on monia! ;)
Hymy on kuin bumerangi
-palautuu useimmiten lähettäjälleen! :)

Siispä hymyile! :D

JiiKoo

Post by JiiKoo » 31.10.2006 17:10

Wesko wrote:Guns N` Roses
Perusteluja kiitos.

#Ykstoista

Post by #Ykstoista » 31.10.2006 18:23

jape999 wrote:No eiköhän se oo Iron Maiden...
Munki mielestä toi on niitten yks parhaista puolista...

JiiKoo

Post by JiiKoo » 31.10.2006 21:06

Perusteluja kaivataan hyvät foorumilaiset. Ei ketään kiinnosta lukea viestejä joissa lukee yksi sana: "neljä ruusua", varsinkin jos sen nimi on vielä väärin kirjoitettu. Tästä lähtien jokaiseen viestiin perustelut!

Post Reply