Devillin blogitopic (Päivitetty 5.4.2011)

Urheilua, musiikkia, miksei jotain muutakin? Keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Post Reply
Devi
Ylläpito

Devillin blogitopic (Päivitetty 5.4.2011)

Post by Devi » 10.3.2011 12:08

Reissupäivä #64 meneillään, ja aika kirjoitella ensimmäistä kertaa kuulumisia pikkasen pitemmällä tekstillä.

Pientä alustusta: Hei minä olen Devilli. Foorumilla tullut kirjoiteltua skeidaa lähes 7v, ja moderaattorina tuli oltua useampi vuosi. 20v rappiolla oleva häirikkö(lähes)teini kun olen, niin Salibandy.Orgissa on tullut oltua jo iso osa elämästäni. Tällä hetkellä olen Australiassa WH-viisumilla, eli töitä tulee tehtyä, ja paluuajankohta on täysin epäselvä. Tähän topikkiin (Salibandy.org yksinoikeudella!) tulen siis kirjoittelemaan kuulumisia silloin tällöin - jos jaksan - ja tänne saa ehdottomasti kirjoitella jos on jotain kysyttävää, tai jos haluaa kuulla jostain tietystä asiasta enemmän.

Torstai 6.1.2011 oli siis lähtö kohti elämän suurinta juttua tähän asti. Yöunet parina edellisenä yönä oli jääny lievästi sanottuna vähälle - 4.1 vietin 20v synttäreitä, ja seuraava päivä meni muuten vaan valvoen. Mutta asia mikä yllätti minut todella paljon, oli että en jännittänyt, enkä ole edelleenkään jännittänyt kertaakaan tätä matkaa. Elokuun puolessavälissä kun hommasin liput, olin aivan varma että viimeset yöt menee täristen ja stressaten, mutta koko matkaa ei tullut ajateltua edes lähtöaamuna sen kummemmin. Lennot sujuivat hyvin.

Aluksi oli noin 2:30h kestävä lento Amsterdamiin, jossa odottelin 3:15h seuraavaa lentoa. Onneksi kentällä oli wlan, niin pääs dataamaan. Minkä sitä nörtti riippuvuudelleen voi. Seuraavaksi oli 11:05h lento Hong Kongiin. Matka oli enemmän tai vähemmän kidutusta. Lentokoneena toimi Boeing 747 aka Jumbojet, jossa on 3 penkkiä ikkunoiden vieressä (+5 penkkiä keskellä), ja minä istuin tietenkin keskellä. Hong Kongista sitten viimeinen 9:05h rypistys, ja perillä olin 7.1.2011 klo 21.00 paikallista aikaa. Nukuttua tuli noin 2h matkan aikana, eli oli mahtava huomata että luvattu kyyti kentältä hostellille ei toteudukkaan. No pääsipähän heti totuttelemaan Sydneyn julkiseen liikenteeseen, kun pieni suomitanskapoika tallustelee perjantai-iltana 20000km kodista pimeässä miljoonakaupungissa.

Onneksi hostelli oli ihan päärautatieaseman lähellä, niin perillä olin jo klo 23.00. Fiilikset ensimmäisestä illasta on jo aika pitkälti päässyt unohtumaan, mutta ei, en ryypännyt.

Hostelli oli todella hieno (hostelliksi) 15min kävelyn päässä Sydneyn ydinkeskustasta (CBD). Vietin ensimmäiset 4 yötä siellä kuuden hengen huoneessa. Huoneessa siis 3kpl kerros-sänkyjä, sekä kaapit mitkä sai lukkoon ( https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8031_n.jpg ). Jokaisessa kerroksessa (Kerroksia 7+respakerros) oli yleiset vessa+suihkutilat (miehille ja naisille erikseen), sekä pari maksullista pesukonetta ja kuivausrumpua). Porukat huoneissa vaihtuu aika tiuhaan tahtiin, mutta ensimmäisinä päivinä tuli tutustuttua kahteen Skottiin - Katie:en (Joka oli ihan pirun hyvännäkönen) Keith:iin. Tosi mukavia tyyppejä, mutta Skottimurteesta meni puolet ohi. Toisena iltana Australiassa tuli mentyä hostellin alakerran baariin, jossa tuli sitten nautittua muutamahko, sitten kun jostain syystä kävin ulkona välillä, mua ei päästetty enään takaisin sisään. Liian kännissä muka, hv.

Sydney on kaupunkina parhaimmillaan todella kaunis sekä moderni, mutta välillä karu. Upeiden pilvenpiirtäjien välissä on pölyisiä pimeitä kujia missä on jengi aasialaisia syljeskelemässä seinille. Muutenkin aasialaisten määrä tuli yllätyksenä, vaikka Sydneyssä on tullut oltua vuonna 2005.

Alku Australiassa oli kuitenkin vaikeata. Huoneeseeni ei tullut sellaisia kavereita kenen kanssa yleensä hengailen vapaa-ajat Suomessa, ja huonohko Englanti oli myös ahdistavaa, kun ei oikein uskaltanut puhua kenellekkään. Muutenkin kun oli vähän pihalla että mitä sitä nyt pitäis tehdä, niin välillä oli todella ahdistavaa. Pitkälti tämän takia halusin pois Sydneystä, ja seuraava paikka oli 2h junamatkan päässä - Blue Mountainsien Katoomba, ja majoittauduin The Flying Fox nimiseen hostelliin. Nuori ja kokematon reissaaja kun olen, hostelli oli alkuun pieni järkytys. Huoneissa oli outo haju, mitään lukkokaappeja ei enään ollut, ja ovia pidettiin aina auki - vähän avoimempaa kun Sydneyssä. Sää ei oikein suosinut, kun kokoajan tuli enemmän tai vähemmän sadetta, mutta maisemat olivat todella mahtavia. Yleensä olen kiinnostunut luontopuistoista ja puista yhtä paljon kuin Tuopista "siinä mielessä", mutta kun edessä on miljardi puuta, niin kyllä se oli oikeasti aika henkeäsalpaavaa.

3 Päivän jälkeen juna takaisin Sydneyyn, ja tarkoituksena oli mennä samaan hostelliin missä olin reissun alussa. No se hostelli oli sitten täynnä - kuten myös seuraavat 3 mihin yritin. Lopulta neljännestä löytyi vapaa sänky, sinne siis. Siellä tuli oltua 3 yötä, taas mietiskellen että mitä sitä nyt tekis. Sinä aikana tuli kuitenkin varattua netistä etukäteen sänky hostellista jossa vietin ensimmäiset yöt.

Takaisin ensimmäiseen hostelliin siis, ja tällä kertaa siellä tuli vietettyä 2 viikkoa. Tällä kertaa halvemmissa sekä isommissa (pari kertaa joutui vaihtamaan) 10heng huoneissa. Tuli tavattua mahtavia ihmisiä, englanti vahvistui kokoajan, ja alakerran baari tuli turhankin tutuksi. Mitään kummempia ei tämän aikana kuitenkaan tapahtunut, lungia lomailua.

Kahden viikon jälkeen tuli lähdettyä Southporttiin, joka sijaitsee Queenslandin Gold Coastilla. Bussimatka sinne kesti noin 15h, ja unta tuli taas about 2h, mutta yllättävän hyvin meni. Olisin helposti pystynyt istumaan vielä tunteja. Southportissa majoittauduin Trekkers Backpackers nimiseen hostelliin. Hostelli oli aika pienehkö ~10huonetta, mutta sitäkin mahtavempi. Henkilökuntaa ja ihmisiä siellä tuskin unohdan pitkään aikaan. Siellä tuli tutustuttua pariin Ahvenanmaalaseen tyyppiin - Liinaan ja Johaniin. Johanilla oli aika samat suunnitelmat kun mulla - farmityötä pitäisi kohtapuoliin löytää koska rahat alkaa loppumaan. Sitten kun vielä sattui että Johanilla oli auto, niin mehän lähdettiin sitten kaksisteen (Lina lähti eri töiden perässä Cairnssiin) Stanthorpe nimiseen kaupunkiin, ~3h matkan päässä länteenpäin ettimään töitä.

Saavuttiin kaupunkiin 7.2 maanantaipäivänä noin klo 16. Heti ensiksi kävästiin työnvälitystoimistossa, jotka sitten kysyivät että voidaanko alottaa huomenna. Sehän meni nopeasti. Seuraavana päivänä piti klo 5 olla farmilla valmiina leikkaamaan/poimimaan kukkakaalta.. A;D; Viimesen parin viikon aikana on siihen aikaan menty nukkumaan, njoo.. Työnvälitystoimistosta lähdettiin sitten ettimään majoitusta. Kaupungin päätien varrella oli eräs hostelli josta sitten käytiin kysäsemässä, mutta eivät huolineet meitä koska meillä oli jo työ hommattuna ja auto käytössä. He majoittavat siis ainoastaan ihmisiä jotka haluavat töitä heidän kauttaan. Ajettiin sitten päätietä eteenpäin, ja seuraavaksi tuli vastaan caravan park, ja sieltä sitten tärppäsi. 2 Hengen huone ainoastaan 130$/viikko - ja siitä huoneesta kirjoitan parhaimmillaan. Stanthorpe on noin 4000 -ihmisen tuppukylä, joka on keskittynyt vahvasti farmihommien ympärille. Korkeutensa takia täällä on todella kylmät talvet, ja kyllä täällä kesäisinkin saa välillä palella todella paljon. Keskustasta löytyy jotain hostellipubeja, sekä yksi yökerho, joka kyllä vaikuttaa enemmän yläasteen diskolta.

Ensimmäinen työpäivä oli todella rankka. Unirytmiin ei sopinut klo 20 nukkumaanmenoaika, eikä todellakaan klo 3.30 herääminen. Se ei auttanut asiaa että työpäivä kesti 10h, ja se oli ihan erillaista mihin oli tottunut. Ensimmäisen päivän jälkeen oli todella vaikea uskoa että jaksettaisiin vikkoakaan tätä duunia. Ei se fyysisesti ollut niin raskasta, mutta henkisesti sitäkin enemmän. Kun päästiin takasin kämpille, teki vaan mieli mennä suihkuun itkemään. Mutta onneksi miehistyin sitten tästä, ja pesin hiukseni mansikkakarkin tuoksuisella shamppoolla, ja menin nukkumaan.

4½ Viikkoa tästä eteenpäin, istun koneen ääressä ja kirjoitan tätä tekstiä. Työtehtäviin on kuulunut kaikenlaista, enimmäkseen rikkaruohojen kitkentää, mitä on tullut tehtyä ehkä 3viikkoa yhteensä. Muita tehtäviä ollut kukkakaalin-, parsakaalin-, sekä kaalin leikkaaminen, sekä purjosipulin istuttaminen. Näistä tehtävistä parsakaalin leikkaaminen ylivoimaisesti kivointa ja helpointa. Huomenna on siis perjantai, ja lauantaina on viimeinen työpäivä - ja työpäivän jälkeen lähdetään Brisbaneen kohti uusia seikkailua.

Tänne tultaessa en todellakaan olisi uskonut että tulen kaipaamaan tätä paikkaa, tai ikävöimään yhtään mitään - mutta eihän tää loppujenlopuks oo niin paha. Ja ihmiset täällä on aivan mahtavia, niin muut matkailijat kuin paikallisetkin. Ihan varmasti tulen moneen olemaan yhteydessä jatkossakin, ja yhden Japanilaisen kanssa olisi tarkoitus lähteä katsomaan formuloita ~2viikon päästä.

Mutta ensi lauantaina siis kohti Brisbanea, minkä keskustasta olen varannut 5 yötä Base Central nimisestä hostellista. Sen jälkeen takaisin Sydneyyn, missä vietän 3 yötä, ja sieltä Melbourneen katsomaan formuloita.

Brisbanessa olisi myös tarkoitus pelata salibandyä - ensimmäistä kertaa 2½ kuukauteen, huh alkaa jo tulemaan vieroitusoireita.. Niin ja ensi sunnuntaina on myös Australian futisliigan finaali mihin on lippu hankittu, eli loppukuukausi on täynnä urheilua, jee!

Mutta peaceout forumnistit, pahoittelen sekavaa kirjoitusta. Pitkät tekstit ei oo se mun juttu, ja kohta on jo nukkumaanmenoaika (klo 19.04) niin sekin vaikuttaa.

-Kengurupiru

(Katson jos huomenna jaksaisi vähän siistiä ja selkeyttää kirjoitusta, voi olla aika puuroa..)
Heja Heja Heja Warberg

Tuoppi

Re: Devillin blogitopic - Rikkaruohoa ja keittoa

Post by Tuoppi » 10.3.2011 15:23

Image

Odotamme innolla lisää.
JiiKoo wrote:Miksi kaikilla on nykyään allekirjoituksessa jokin kommentti minkä joku toinen on joskus sanonut foorumilla?
Vuoden forum-nisti 09' mjötööh

mettäpöyröö
Ylläpito

Post by mettäpöyröö » 10.3.2011 22:35

Devilli wrote:Lentokoneena toimi Boeing 747 aka Jumbojet, jossa on 3 penkkiä ikkunoiden vieressä (+5 penkkiä keskellä), ja minä istuin tietenkin keskellä.
No olipas melkoinen jumbojetti, jos jopa (3+5 = ) 8 penkkiä! Loput taisi olla seisomapaikkoja sitten kai?

Heko heko, vitsit vitsinä. Jatka vaan tänne tarinointia, niin saadaan me facebookittomat stalkkaritkin jotain sisältöä elämäämme. You go, girl!
Flatulo Ergo Bovum

Tuoppi

Post by Tuoppi » 10.3.2011 23:06

Juu ja myllyt kenguruiden kanssa yms. matkavideot facebookkiin!

Tai edes jotakin kenguruihin liittyvää nyt sassiin *sensuroitu*. Muuten voisit yhtä raportoida Porista.
JiiKoo wrote:Miksi kaikilla on nykyään allekirjoituksessa jokin kommentti minkä joku toinen on joskus sanonut foorumilla?

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 19.3.2011 05:25

Ja sitten päivitys nr. 2, atm reissupäivä #73.

Viimeinen työpäivä meni aivan järkyttävän hitaasti, ja pari kertaa tuli jo kiroiltua että haluaa pois. Loppujenlopuksi vaan makasin mudassa salaattien keskellä, ja esimies vaan naureskeli että eihän mua enään voi potkia pois. 8½h Työnteon jälkeen oltiin kuitenkin vihdoin valmiita, ja annettiin meidän esimiehelle läksiäislahja muistoksi meistä - Finlandiavodkapullo ja pilli. Saatiin se melkein itkemään (:

Illalla sitten aasialaiset kaverimme järjestivät läksiäisjuhlat meille, sillä seuraavana päivänä oli tiedossa 3h automatka kohti Australian kolmanneksi suurinta kaupunkia; Brisbanea. Mitään julkaisukelpoisia kuvia näistä bileistä ei saatu, mutta törkeen kivaa oli. Eikä ollu pelkkää ryyppäämistä, vaan syötiin myös todella hyvin. Japsit ja Korealaiset todellakin osaavat kokata ruokaa.

Brisbane ei ollut oikein minun mieleeni - Olihan se aika iso mesta, mutta ei oikein mitään nähtävää. Vaikka suurin osa siitä kuudesta päivästä mitä siellä oleskeli kului sängyssä makoillen, niin kerkesi siellä loppujenlopuksi tapahtua aika paljon.

Saapumisesta seuraavana päivänä tuli käytyä Australian jalkapalloliigan - Hyundai A-Leaguen finaali. Täällä jalkapallossa pelataan siis playoffsit.. Vaikka olen kerennyt näkemään aika monet urheilumatsit, joista monet myös sellaisia missä on ratkennu mestaruus, niin tämä matsi oli hulluin ja paras urheilumatsi missä olen ikinä ollut. Varsinainen peliaika päättyi 0-0. Jatkoajalla vierasjengi pääsi 0-2 johtoon. 3min Ennen loppua - kun jo osa katsojista on lähtenyt kotiin - Brisbane kaventaa 1-2. Ja viimeisellä minuutilla kulmapotkusta 2-2. Tämän maalin sain myös videolle, koitan uppia sen jossain vaiheessa näkyviin, todella älytön meininki. Pilkuilla Brisbane oli vahvempi 4-2, eli sitten juhlittiin.

Salibandyä kävin pelaamassa pari kertaa. Tiistaina oli mixed social games, ja torstaina sitten vähän tasokkaampaa peliä. Pelaaminen juoksulenkkareissa, pienessä parkettikaukalossa missä oli itsetehdyt laidat, ja vieraalla mailalla verotti aika paljon, mutta kyllä se loppujenlopuksi sujui jotenkin. Vaikka noissa peleissä on kaikki ainekset pahimpaan antisäbään, niin yllätyin kuitenkin pelin tasosta. Jätkillä riitti kyllä jalkaa, ja kaikki olivat kyllä pelanneet aikaisemminkin.

Torstain pelissä sattui vähän ikävämpi tilanne, kun lähdin pallollisena haastamaan yhtä ruotsalaista jätkää. Olin jo puoleksi ohi, kun tämä kurkotteli jotenkin jännästi sivusta, niin tuli huitaistua kyynärpäällä aika kovaa naamaan. Naama auki poskiluun (tai mikä onkaan nimeltä) aika pahan näköisesti, pitää koittaa ottaa yhteyttä jossain vaiheessa että onko jätkä kunnossa.

Brissyssä tuli ainoastaan kerran käytyä baarissa, mutta sekin meni miten meni. Minut tönäistiin jotain jätkää päin, niin tää urpo heitti bissensä mun päälle. Ei nyt tarkkaa muistikuvaa miten tää tilanne raukes, mutta eipähän tullut tappelua sentään (huh) :D T-Paitani katosi myös tällä reissulla, tai sitä ei ole ainakaan näkynyt tämän illan jälkeen, jännää.

Eilen tuli sitten otettua yöbussi kohti Sydneytä - missä olen nytten. Bussimatka kesti ujot 16:30h, ja olo on sen mukainen. Täällä on siis tarkoitus mennä Taronga Zoo nimiseen mestaan kattomaan niitä hiton kenguruita, kun nyt kaikki itkee niitten perään. Eli parin päivän sisään saatte kuvia niistäkin.

Tossa nyt yhteenvetona about viikon tapahtumat, lisää taas jossain vaiheessa.
Heja Heja Heja Warberg

Tuoppi

Re: Devillin blogitopic (Päivitetty 19.3.2011)

Post by Tuoppi » 19.3.2011 13:18

Jaahas, Devi on jo vähemm'n yllättäen saanut "tanssikutsuja" paikallisilta. MYLLYT SALLITTU! (myös kengurujen kanssa)

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 21.3.2011 06:21

Tomm29 wrote:http://www.youtube.com/watch?v=v-PrzMfv ... ture=feedu, mistä sä Tumperon tunnet :o
Irkissä tullu pyörittyä samoilla kanavilla yli 5v ajan (:
Heja Heja Heja Warberg

make

Post by make » 25.3.2011 08:46

Siis ensin sä lyöt ruotsalaista yllärinä päähän, ja sen jälkeen illalla haastat riitaa puolen australian kanssa?

Rentoo menoo :D
-Kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon-
-Walter Lippman-

asasasas

Post by asasasas » 27.3.2011 13:55

lisää jutuja vaan ,mukava lukee. :thumbup:
"hyvää kesää lämään yläpesään"

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 5.4.2011 15:01

Reissupäivä nr #90

Jaah eipä ole tänne tullut kirjotettua vähään aikaan.

Melbournessa on aika tylsää. Kaupunki on toki ihan nätti, liikkuminen ratikoilla jokseenkin helppoa, mutta eihän täällä oo hitto mitään nähtävää. Formulakauden avaus tuli toki käytyä katsomassa paikanpäällä. Minulla oli siis 4 päivän lippu ilman paikkoja, eli ainoastaan vapaa pääsy alueelle. Radan ympärillä löytyi kyllä reilusti tällaisia pieniä betoniseisakkeita mistä pystyi seuraamaan kisaa.

Eihän tuo nyt niin glamouria ollut mitä odotin, ja tuskin tulee uudestaan mentyä samalla lipulla. Toki tuo on ensimmäisellä kerralla hintansa (~140e) arvoinen, kun tietää ettei tarvitse mennä uudestaan. Koko viikonlopun kohokohtahan oli sunnuntaina heti kisan päätyttyä kun sai juosta pääsuoralle ja roikkumaan niistä turvaverkoista varikkopilttuiden edessä. Tai no, sai ja sai, poliisi käski alas parin minuutin roikkumisen jälkeen. Linkkejä kuvagallerioihin löytyy alapuolella.

Torstai: https://www.facebook.com/album.php?aid= ... 6983cbb0db
Perjantai: https://www.facebook.com/album.php?aid= ... 20857fc3c6
Lauantai: https://www.facebook.com/album.php?aid= ... 8a592579b3
Sunnuntai: https://www.facebook.com/album.php?aid= ... d9fe99a62b

Nyt on siis viikko maleksittu kisan jälkeen, melkein jopa hävettää tämä epäaktiivisuus. Ja nytten kun ei ole ollut töitä, olis vissiin pitänyt säästää rahaa. Noh viime torstaina meni taas joku 100e juomiin, heräsin klo 9 jonkun yliopiston kampukselta 20km hostellilta, ja hostellilla ois pitäny olla viimestään klo 10. Taxilla siis takaisin (kuten myös meno), ja lompakko kiittää. Tän jälkeen tuli oltua ihan pa, mutta onneksi sain vipattua vähän porukoilta.

Huomenna aamuna klo 7.15 lähtee bussi kohti Sydneytä, ja 14:10h myöhemmin klo 21.25 olen perillä. Jeppade, ei kait mulla muuta. Kenguruton Devi kuittaa, caio.
Heja Heja Heja Warberg

mettäpöyröö
Ylläpito

Re: Devillin blogitopic (Päivitetty 5.4.2011)

Post by mettäpöyröö » 5.4.2011 18:02

Mitäs tuo Quantasin B747 tuossa tuolleen pyöri?
Flatulo Ergo Bovum

Devi
Ylläpito

Re: Devillin blogitopic (Päivitetty 5.4.2011)

Post by Devi » 6.4.2011 05:13

mettäpöyröö wrote:Mitäs tuo Quantasin B747 tuossa tuolleen pyöri?
Eksy reitiltä vissiin :s

Qantashan oli tämän kauden Australian Grand Prixin pääyhteistyökumppani (Qantas Australian Grand Prix), niin ihan mainosmielessä vissiinkin (:
Heja Heja Heja Warberg

Post Reply