09/10 Finaalit SSV-Erä 3-2 SSV ON MESTARI 2010

fatpipe72

Re: 09/10 Finaalit SSV-Erä 2-1 (3-4Ja, 6-1, 6-2)

Post by fatpipe72 » 9.4.2010 13:34

viking1 wrote:
zipz wrote:
viking1 wrote:Sit sun pitäs tietää todellisuus. Mut siis mä olen todellisuuden jo kertonu. Se harakka ei ole ekaa kertaa mua kiusaamassa. Mut se alotti ja mua ei kiinnosta kyl puolustella enempää.

Toivottavasti SSV nyt voittaa ja Aamulehden Riku Korkki, Juha Kivilehto ja Mika Kohonen ovat tällä näkymin ainoat joilla tuo veikkaus menee oikein.
Missäköhän olen ton fraasin kuullut ennen, ainiin sillo ala-asteella tais naapuriluokan Jarkko syyttää mua samalla argumentilla lumisodasta :/
Aha.. Ei meillä yleensä edes talvisin pelattu lumisotaa. Okei hankifutis oli meil aika "kova" laji. Ja oli meil kerran ohjattu lumipallosota mut mä olin vaan niin sairaan tarkka. Osuin jokaisella. Nykyään ku alkaa taidot ruostuu niin en enää osuis
No unohetaan nyt koko juttu, menneet on menneitä ja tänään on uus tiukka matsi jäähallissa. Oma tulosveikkaukseni on ssv:n 4-3 jatkoaikavoitto (valitettavasti). Kaikki tänään katsomoon huikea peli nimittäin tulossa!!
FatPipeor die

Pötzi
Moderaattori

Post by Pötzi » 9.4.2010 21:02

Suurinpiirtein saman verran ollut yleisöä näissä kahdessa Viikinkien finaalikotipelissä, kuin mitä koko kaudella yhteensä. Arvostan :thumbup: :thumbup:

jiihaa!

Post by jiihaa! » 9.4.2010 21:45

Tänään tais olla vielä paljon enemmän. Kerrankin.

Ihan kivan tiukka peli. Ja Erä kyllä ansaitsi voittonsa. Puolustus oli paljon tiiviimpää ja pelirohkeutta oli nyt enemmän kuin aiemmin. SSV taas oli yllättävän vaisu. Ihan kuin eivät olisi uskaltaneet pelata ollenkaan. Pyörivät vain keskialueella. Ja pakko sanoa, että Bollström oli kyllä illan hahmo. Hän selvästikin uskalsi haastaa, SSV:ltä vastaavia yrittäjiä ei tänään oikein löytynyt. Muuten jengit olivat maalivahteja myöten aika lailla samaa massaa. Edelleenkin niitä hienoja kuvioita jäi kaipaamaan...

Päällimmäiseksi ei itselle kyllä jäänyt itse peli. Kun aiemmin valitin katsomokulttuurista, niin nyt on kyllä pakko avautua siitä, miten voi järjestäjätahokin käyttäytyä törkeän asiattomasti. En muista, että olisin mitään lajia katsoessani törmännyt vastaavaan.

Toisella erätauolla yleisön viihdyttämiseksi järjestetty "vedä pallo maaliin toisesta kenttäpäädystä" -kisa oli aikamoinen rimanalitus ihan millä mittapuulla mitattuna. Okei okei, itse kisa on jo aika lailla onneton keksintö, mutta pienet vetäjät ehkä voivat tykätä. Ehkä. Palkintonakaan voittajallekaan ei ole kuin jotain suklaapatukoita. Mutta se on sivuseikka. Tätä kisaa mainostetaan kovasti jo ekalla erätauolla ja vetäjät valitaan heittämällä ekalla erätauolla palloja yleisöön. Pikkuskidit taistelevat siitä kuka pallon saa.

Tänäänkin vetäjiä oli neljä. Pari aikuista, yksi teini ja ehkä noin kymmenvuotias tyttö. Tyttö oli vetovuorossa vikana, ja kun edellinen vetäjä sai tehtyä maalin, kisa loppuikin yllättäen siihen. Järjestäjänä toiminut jannu ei edes antanut tytön yrittää myös tehdä maalia. Olisitte nähneet pettyneen pikkutytön ilmeen, kun hän ei saanut edes yrittää vetoa. Yleisö aivan oikeutetusti buuasi moiselle. Tämä järjestäjäjannu kävi tytön isälle, joka ihan oikeutetusti kävi kuumana, vaan toteamassa, että tervetuloa ensi kaudella uudestaan yrittämään...

Että osaa sitä näköjään järjestäjätahokin käyttäytyä sikamaisen törkeästi.

fatpipe72

Post by fatpipe72 » 9.4.2010 22:25

Pötzi wrote:Suurinpiirtein saman verran ollut yleisöä näissä kahdessa Viikinkien finaalikotipelissä, kuin mitä koko kaudella yhteensä. Arvostan :thumbup: :thumbup:
Fakta on se, että ssv:llä on yhtä paljon yleisöä (varmaan enemmänkin) kuin erän kotipeleissä. Ssv laskee yleinsä ne vaan alakanttiin. Voin tämän todistaa, koska olen käynyt muutamassa ssv:n kotipelissä tällä kaudella. Te katsotte tampereella vain tilastoja ja numeroita. Et ole varmaan käynyt yhdessäkään ssv:n kotipelissä tällä kaudella, vai oletko? Esimerkiksi ssv-oilers pelissä, telkkarissa hyvin näkyi, että koko alakatsomo oli täynnä+yläkatsomoissakin oli varmaan jotain porukkaa, niin kuin aina. Ja alakatsomo vetää tietääkseni yhtä paljon väkeä kuin mosahallin katsomo. Tuon ottelun yleisömäärä oli jotain 250. Turha valittaa kokoajan niistä "huonoista" yleisömääristä.
FatPipeor die

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 9.4.2010 22:33

fatpipe72 wrote:
Pötzi wrote:Suurinpiirtein saman verran ollut yleisöä näissä kahdessa Viikinkien finaalikotipelissä, kuin mitä koko kaudella yhteensä. Arvostan :thumbup: :thumbup:
Fakta on se, että ssv:llä on yhtä paljon yleisöä (varmaan enemmänkin) kuin erän kotipeleissä. Ssv laskee yleinsä ne vaan alakanttiin. Voin tämän todistaa, koska olen käynyt muutamassa ssv:n kotipelissä tällä kaudella. Te katsotte tampereella vain tilastoja ja numeroita. Et ole varmaan käynyt yhdessäkään ssv:n kotipelissä tällä kaudella, vai oletko? Esimerkiksi ssv-oilers pelissä, telkkarissa hyvin näkyi, että koko alakatsomo oli täynnä+yläkatsomoissakin oli varmaan jotain porukkaa, niin kuin aina. Ja alakatsomo vetää tietääkseni yhtä paljon väkeä kuin mosahallin katsomo. Tuon ottelun yleisömäärä oli jotain 250. Turha valittaa kokoajan niistä "huonoista" yleisömääristä.
No miten sen todistat?

Mäki oon parisen SSV:n ottelua nähnyt, ja virallinen yleisömäärä on aina ollut aika lähellä omia veikkauksiani.
Heja Heja Heja Warberg

viking1

Post by viking1 » 9.4.2010 23:06

Olisin voinut Energia-areenallakin väittää että hallissa on alle 1000 kävijää(keskiviikko) mutta niin vain 1400 melkein siellä sitten olikin. Tänään iloisesti miltein 3000 silmäparia paikalla. Pallokisasta mainittava että säännöt ovat säännöt. Voisihan siinä olla mahdollisuutena että vedetään kunnes vain yksi niistä saa maalin eli uutta rundia vaan mutta se menisi pahimmillaan siihen asti kunnes parta kasvaa koipiin ja mielestäni säännöt on oikein. Järjestysvalvojat olivat ahterista ja saavatkin 100 euron laskun pian sen vuoksi että tavaraa ei saisi heittää roskikseen vaan pitäisi laittaa löytötavaroihin (näin ei nyt siis käynyt. silminnäkijän havainto)

Nyt siis Sunnuntaina EA tulee olemaan täynnä. Erän 3-4 voitto oli ihan oikein kun katsoi miten paljon erillailla SSV tänään pelasi. Puolustus ei ollut kuin ajoittain niin tiivis kuin maanantaina ja keskiviikkona. Erä viimeisteli SSVtä paremmin kun SSV laukoi ohi. Mielestäni taas tapahtuma oli melko hyvin rakennettu ja perinteinen tapahtuma. Ei mitään lisähienouksia. Pyro teknisti kiitteli hallivalintaa mutta matto ryhmä kirosi mattoa. Matto tuli nimittäin lappeenrannasta ja se olikin ihan päin kuusia koko matto. Toivottavasti Tor tai pori on kiitollinen siitä että SSV siisti maton ja merkattiinpa uudelleen kaikki matotkin että Loviisaan tai poriin terveiset.. Otteluun palaten niin allekirjoittanut oli flunssaisena paikalla. Eli enpä sinäänsä pysty kertomaan kauheesti stoori moodia. SSVn YV taika raukesi Otto moilasen ollessa toisen kakkosen jäähyllä. SSV ei varmaan kuin kerran laukonut päin maalia joten se siitä ylivoimasta. Sinäänsä AV peli ei taida Erällä olla kovin lujaa. SSV on kuivattanut kaikki AVt niin että Erä ei ole päässyt ratkaisemaan tässä sarjassa.
http://idanposse.nettisivu.org
IdänPossen faniryhmä FBssä ylittänyt 50 kannattajan rajan.

jiihaa!

Post by jiihaa! » 9.4.2010 23:49

viking1 wrote:Pallokisasta mainittava että säännöt ovat säännöt. Voisihan siinä olla mahdollisuutena että vedetään kunnes vain yksi niistä saa maalin eli uutta rundia vaan mutta se menisi pahimmillaan siihen asti kunnes parta kasvaa koipiin ja mielestäni säännöt on oikein.
Luulis, että edes kaikki kisaan valitut sais yrittää.

Mutta tohon sun mielipiteeseen ei varmaan vaikuta se, että jannu, joka voiton vei, ennen kuin kaikki olivat saaneet siis edes yrittää, oli siitä sun porukasta...

Aiemmissa peleissä mitä oon nähnyt, niin tätä vetomeininkiä ei todellakaan tehdä "kunnes parta kasvaa koipiin", vaan ainoastaan yhden kierroksen ajan. Nyt ei kaikki edes saaneet yrittää. Ainoa keino miten tuo pikkutyttö olisi voinut voittaa, olisi, että hän olisi tunkenut itsensä ekaksi vetäjäksi.

Näin toimii siis Nuori Suomi -sinettiseura. Aivan loistavaa. T-o-d-e-l-l-a hyvää markkinointia...

jiihaa!

Post by jiihaa! » 10.4.2010 00:05

fatpipe72 wrote:Turha valittaa kokoajan niistä "huonoista" yleisömääristä.
Ei se kyllä ole yhtään turhaa.

SSV ei vaan satsaa markkinointiin yhtään. Ei yhtään. Ja se näkyy katsojamäärissä. SSV:n ainoa yritys saada porukkaa on tää kuuluisa "panostaminen ottelutapahtumaan", joka on tiivistynyt siihen joka kerta samaa väliaikatanssia vetävään cheerleader-porukkaan (eivät muuten cheerleaderit vetäneet väkeä HIFK:inkään matseihin, joten en tiedä kuka senkin ajatteli auttavan) ja tuohon onnettomaan väliaikavetokisaan. That's it.

Ja kyllä, SSV:n kotipeleissä on kyllä oikeastikin porukkaa vähiten. Olen niitä toistakymmentä tänäkin vuonna käynyt katsomassa ja tyhjää on.

Vielä onnettomammaksi homman teki tänä vuonna se, että kaikki katsojat istuvat niin kaukana kentästä. Ennen sentään pystyi istumaan kentän vieressä alhaalla. Tila kun on vielä niin julmetun iso verrattuna porukkaan, niin se tuntuu kuin siellä katsomossa ei olisi ketään. Kiva siis, että finaaleissa on väkeä riittänyt.

Hyvä puoli tuossa on se, että SSV:n kotimatseihin ei tosiaan tarvii mennä kovin paljon aiemmin saadakseen hallin parhaat paikat. Mosahalliin on mentävä melkein järjestään 45 minuuttia ennen, Hakin matseihin 30, jotta saa kunnon paikat. Oilersin katsomo taas on niin hyvä, että ihan hirveästi ei ole väliä missä istuu.

-Runeboy-

Post by -Runeboy- » 10.4.2010 00:13

viking1 wrote:Pyro teknisti kiitteli hallivalintaa mutta matto ryhmä kirosi mattoa. Matto tuli nimittäin lappeenrannasta ja se olikin ihan päin kuusia koko matto. Toivottavasti Tor tai pori on kiitollinen siitä että SSV siisti maton ja merkattiinpa uudelleen kaikki matotkin että Loviisaan tai poriin terveiset..
Mikä siinä matossa oli erilaista?
Vaisumassu wrote:Hei!
Huomasin tuossa foorumeille liittyessäni että nimesi alkuosassa on sana "Rune" ja ajattelin että josko pelaisit intternetti -peliä nimeltä RuneScape. Minulla on siellä oma nimimerkki ja hahmo ja olen pelannut jo kaksi vuotta.
Kiva tavata runeskeippaajia täältä foorumeiltakin! Voidaan vaikka joskus mennä harjoittelemaan ihan tonne runeskapemaailman puolelle :)

Devi
Ylläpito

Post by Devi » 10.4.2010 00:13

jiihaa! wrote:SSV ei vaan satsaa markkinointiin yhtään. Ei yhtään.
Erä-fanina, ja SSV:n yleisömäärille naurajana olen silti eri mieltä.

Enpä minä ainakaan ole nähnyt mitään kummosempaa markkinointia esim. Erältä, Oilerssilta tai Hakilta runkosarjassa, SSV taas on yrittänyt milloin mitäkin "kaksi yhden hinnalla" "nyt saatte patukkaa" ym. kampanjoita, cheerleadereita ja sensellaista, se ei vaan silti ole näkynyt yleisömäärässä, minkä huonous johtuu hyvin paljon hallista, sekä hallin sijainnista.
Heja Heja Heja Warberg

Jakobson

Post by Jakobson » 10.4.2010 00:33

Kyllähän SSV panostaa markkinointiin tosi rankasti. Minulle tultiin Arena Centerissä Myllypurossa jakelemaan ilmaislippuja SSVn kotipeleihin, huhu kertoo että jakelija oli SSVn JoJo :O Se on sitten aina vain eri asia että ottaako kuka niitä vastaan ja kuka käyttää, itse en edes ottanut... Markkinointiin en kyllä enempää puutu mutta kyllä väitän että SSVllä on siellä aika tyhjää.. x( Nojoo sitten seuraavaan asiaan.

Tuolla on aikaisenmmin kommentoitu Bergmania siitä että moitti SSVn pelinopeutta tai siis sitä että "lompsivat vaihtoon". Nyt voisin sen verran häntä puolustella että kyllä tänään sitä nähtiin vähäsen pelissäkin. Kun SSVllä oli joku niistä rangaistuksista, ja Erä oli juuri pyörittänyt puolitoista minuuttia YVtään. Sen jälkeen SSV sai sisäänlyönnin. Hyvä kun he edes liikkuivat mennessään vaihtoon päin. Ja varsinkin kentälle tullessaan menivät aivan etanavauhtia antamaan sisäänlyöntiään.. Että siinä tätä kuuluisaa hidastelua. Ja myös tämä Toivoniemen "loukkaantuminen". Siitä voi toki olla montaa mieltä, muta kun tilannetta katsoi niin ei siinä ollut oikeastaan edes kovaa kontaktia. Kukkola laukoi keskeltä, jonka jälkeen taisi olla Toivonen joka antoi vähän vauhtia ja kukkola pikkaisen törmäsi Toivoniemeen. Sitten hän kaatui verkkoa päin ja siinä sitten makoiltiin 5 MINUUTTIA??? Ei se nyt niin rankalta hitiltä näyttänyt. Kakkosveska ei edes alkanut lämmitellä tilanteessa. Näytti aikalailla vain hengähdystauolta. Toki tilanteessa saattoi oikeasti käydä jotain, sitä on paha sanoa mutta itse epäilen tälläistä taktista vetoa..

Tuoppi

Post by Tuoppi » 10.4.2010 00:51

Devilli wrote:
jiihaa! wrote:SSV ei vaan satsaa markkinointiin yhtään. Ei yhtään.
Erä-fanina, ja SSV:n yleisömäärille naurajana olen silti eri mieltä.

Enpä minä ainakaan ole nähnyt mitään kummosempaa markkinointia esim. Erältä, Oilerssilta tai Hakilta runkosarjassa, SSV taas on yrittänyt milloin mitäkin "kaksi yhden hinnalla" "nyt saatte patukkaa" ym. kampanjoita, cheerleadereita ja sensellaista, se ei vaan silti ole näkynyt yleisömäärässä, minkä huonous johtuu hyvin paljon hallista, sekä hallin sijainnista.
Minäkään en ole törmännyt Classicin kaikkialla hyvin mainostettuun markkinointiin. Paitsi että lukiossa oli joskus jaossa ilmaislippuja niihin peleihin.
Voi tietysti olla että en ole vain katsonut oikeista paikoista.

Eikä tämä ole mitään Kooveefanin kateutta. Classicin yleisömäärät ovat hienoja vaikka ne olisi saatu maksamalla katsojille

Ohi aiheen jne. tsori tsori
JiiKoo wrote:Miksi kaikilla on nykyään allekirjoituksessa jokin kommentti minkä joku toinen on joskus sanonut foorumilla?
Vuoden forum-nisti 09' mjötööh

ÜberMaster

Post by ÜberMaster » 10.4.2010 01:38

Takaisin asiaan:
Erä vie sunnuntaina mestaruuden, koska
- nälkä on kovempi
ja mikä tärkeintä:
- SSVllä on todella vähän kokemusta viidennnen ottelun paineista viime vuosilta, joten sipoo-pasilalaisten kädet jäätyvät tiukassa paikassa, Erä taas on nykyrungollaan pelannut ja voittanut monia tiukkoja sarjoja viime vuosina.

Sarkasmia vai ei... :D
12. vuoden forumisti -äänestyksessä 2009

jiihaa!

Post by jiihaa! » 10.4.2010 06:46

Devilli wrote:Enpä minä ainakaan ole nähnyt mitään kummosempaa markkinointia esim. Erältä, Oilerssilta tai Hakilta runkosarjassa, SSV taas on yrittänyt milloin mitäkin "kaksi yhden hinnalla" "nyt saatte patukkaa" ym. kampanjoita, cheerleadereita ja sensellaista, se ei vaan silti ole näkynyt yleisömäärässä, minkä huonous johtuu hyvin paljon hallista, sekä hallin sijainnista.
En tiedä oliko tämä sarkasmia, mutta ERÄ:n panostus ainakin on ihan eri luokkaa. En tiedä miten Tapanilassa ovat jalkautuneet, mutta jos otetaan jo ihan vaikka nettinäkyvyys, niin sekin on ihan eri luokkaa. ERÄ:llä on kunnon otteluennakot ja -selosteet, montakin juttua per peli, on omaa edustusjoukkueen saittia, on facebook-ryhmää, on kuvasatseja otteluista, videoitakin. Ei vaan tyydytä muutaman kappaleen ympäripyöreään selostukseen, vaan tehdään tosiaan videoita, haastatellaan ennakkoon, tarjotaan apua muitten saittien sisällöksi, joten näkyvyyttä on sielläkin.

Samaahan tekee muuten myös Classic. Itse pääkaupunkiseutulaisena tiedän hitosti enemmän Classicista kuin Kooveesta. Juuri sen takia, että nettinäkyvyys on sekä omalla että omien pitämillä ja sitä kautta muillakin saiteilla niin paljon parempi. Sitä voi ajatella, että so what, kun et paikallinen ole, mutta ne kerrat kun olen tampesterissa ollut (viimeksi syyskauden lopulla), niin aina olen katsonut koska Classicin kotipeli on. Koskaan en sitä milloin Kooveen, enkä tosiaan kannata kumpaakaan joukkuetta.

Kaikki tuommoinen tekemisen into ja laajuus heijastuu sitten muutenkin korkeampana näkyvyytenä. Ei sitä hallin sijantia vain parane aina syyttää, onhan se Classicinkin halli Tampereellakin ihan skutsessa, jos keskustasta päin katsoo. Puhumattakaan esim. jostain Trackersin tilanteesta.

SSV:n ilmaislippujen jakaminen ei viesti muuta kuin epätoivosta ja kekseliäisyyden puutteesta, ei semmoista voi markkinoinniksi kutsua.

fatpipe72

Post by fatpipe72 » 10.4.2010 10:45

Devilli wrote:
fatpipe72 wrote:
No miten sen todistat?

Mäki oon parisen SSV:n ottelua nähnyt, ja virallinen yleisömäärä on aina ollut aika lähellä omia veikkauksiani.
No ootkos laskenu ne katsojat vai? Itse yleinsä suhteutan mosahalliin, se on helpoin tapa. Viime vuosina ssv:n yleisömäärä on ollut 150, vaikka alakatsomo on ollut täynnä. Ja alakatsomo vetää arvioni mukaan yhtä paljon kuin mosahallin samankokoinen katsomo vai kuinka paljon pasilan alakatsomo vetää?
FatPipeor die

Post Reply