Aloittelijalle kamat

msil

Re: Aloittelijalle kamat

Post by msil » 17.8.2010 22:10

svituro wrote: Housuissa itsekin pitäisin tärkeimpänä sen, että ne pysyy paikoillaan mukavasti. Fat Pipen housut on siinä hyvät, Jadbergit ei niinkään (ohut vyö ja vähän huonot kiinnitykset). Silti Jadduillakin pelas aivan hyvin kauden ja ois menny vaikka toinenkin, jos niin ois halunnu. Housut siis ei ole kovin tärkeä osa, kunhan on semmoset että ite tykkää ja pystyy liikkumaan hyvin. Jaddut yleensä peittää aika paljon, kun taas vaikka noi Fattarit ei hirveesti.
Housujen pitää olla hyvät. Jos ne ovat ainoat käyttämäsi, et pidä niitä huonoina. Itse pelasin vuoden power magicin housuilla (merkin valmistus lopetettu '99, housujen vuosimallista ei ole tietoa) joissa oli vyötäröllä kuminauha. Ajoivat asiansa ihan täysin. Kun paremmasta ei tiedä niin ei osaa kaivatakaan, mitä nyt toivoi ettei yläreisiin tule kuteja.
Salmingin panssaripaita on aikas edullinen, uusi tuote. En oo päässyt kokeilemaan tai edes näkemään kaupassa, mutta toi n. 45 euron hinta on aika houkutteleva ja paita hyvännäköinen. Jadbergin paita on myös hyvä, mutta panssari loppuu hieman turhan ylös, riippuu housuista haittaako miten paljon. Fat Pipella on alemmas menevä panssaripaita ja niin taitaa toi Salminginkin mennä. Noillahan pelaa vaikka T-paidalla jos tykkää, käsiin voi laittaa hikinauhaa tai kyynärsuojat (Salmingilla halvat ja kai ihan hyvätkin, urheilukaupoista saanee jotain random suojia kans).
Salmingin paita on myös ihan jees, mitä nyt se ihonmyötäisyys voi tuntua oudolta. Ei se markkinoiden paras ole, mutta aika kevyt joka tekee siitä aika vilpoisen. Itse tosin pistän sen aina ennen alasuojia, jotta alasuojien vyötärönauha pitää sitä alempana, ilman sitä nousi jonkun verran ylös.

Mulla varustus oli t-paita (tai joskus pitkähihainen, fiiliksen mukaan), salmingin panssari sekä hikinauhat kyynärpäissä ja ranteissa. Hyvin pärjäsi, joskus tuli vähän mansikoita mutta eipä kukaan taida maaliin mennäkään peläten osumia. Jos menee, niin toivottavasti vastustajalle.
Maskina Exel on halpa ja aikas hyvä, toisaalta näissäkin joku Wall saattais mennä usean vuoden helpommin (ainakin pehmusteiden osalta jos ei muuten).
Mulla on myös ikivanha wall, ristikko vaihdettu näkyvyyden vuoksi tammikuussa. Mitään syytä en ole vielä keksinyt että miksi maski pitäisi vaihtaa, tuo toimii ihan niinkuin pitääkin. Pehmusteet eivät ime hikeä, josta mä tykkään. Exelistä en tiedä sitten mitään. Joukkueen toisella veskarilla on sellaisen, ja ollaan lähinnä naureskeltu sille typerälle ristikolle jossa on pari ihan ylimääräistä rautaa.

Viime kautiset varusteet tosiaan maksoivat noin 231 euroa, josta polvisuojat (70 euroa), kengät (30 euroa) ja hanskat (38 euroa) vievät reilusti yli puolet. Satasella pärjää kyllä jos oikein jaksaa penkoa ja etsiä halpoja kamoja. Mä maksoin paidasta, housuista ja maskista 41 euroa huuto.netissä. Maski oli tosiaan tuo wall, että joku selvästi teki tyhmät kaupat.

http://www.huuto.net/kohteet/salibandy- ... /145940264

Tuosta esim. löytyy aika halvalla setti. En kyllä sano laadusta mitään.

http://www.huuto.net/kohteet/salibandy- ... /147037474

Tässä taas laatu kohdillaan, kunnosta taas...

http://www.huuto.net/kohteet/jadbergin- ... /146718874

Tässä taas pelkät housut. Puoli-ilmaiset, etten sanoisi.

svituro

Post by svituro » 18.8.2010 17:18

msil wrote:Mulla on myös ikivanha wall, ristikko vaihdettu näkyvyyden vuoksi tammikuussa. Mitään syytä en ole vielä keksinyt että miksi maski pitäisi vaihtaa, tuo toimii ihan niinkuin pitääkin. Pehmusteet eivät ime hikeä, josta mä tykkään. Exelistä en tiedä sitten mitään. Joukkueen toisella veskarilla on sellaisen, ja ollaan lähinnä naureskeltu sille typerälle ristikolle jossa on pari ihan ylimääräistä rautaa.
Tossa ne tärkeimmät pointit Exelin maskista tulikin. Pehmusteet imee hikeä ja alkaa haisemaan, vaikea pitää kovin puhtaana. Wallissa ne on paljon parempaa materiaalia.

Exelin ristikko on aika tiheä ja näkyvyys on lopulta molarilla kuitenkin tärkee, kun se kierteinen kaukoveto vaikkapa tulee :). Nyt kun oon Wallin harvemmalla päässy pelaileen, oon kyllä ollu todella tyytyväinen. Mulla oli se kyllä hetken vanhassa Exelissäkin kiinni ja sellaisena sekin setti oli oikein hyvä. Wallihan taitaa jonkun verta enempi painaa.
Salmingin kypärät on tosi kevyitä ja niissä on nykyään valmiina kivan harva ristikko, kannattaa myös harkita. Niitä vaivannee kyllä toi sama pehmuste"vika" kuin Exeliä mun käsittääkseni, siihen nähden mun mielestä aika hintavia vrt. Exel 60-70e uutena normihintana. Exelkin vaan nousee äkkiä satkuun jos siihen pitää erikseen ostaa se 35e Cat-Eye -ristikko.

Nämä nyt siis uutena ostettaessa, itsekin Wallin löysin kissansilmäristikolla huutonetistä hintaan 71 euroa posteineen ja lähinnä ton ristikon takia vaihdoin, mutta kelpaa se muutenkin.[/quote]

msil

Post by msil » 20.8.2010 11:17

svituro wrote:
msil wrote:Mulla on myös ikivanha wall, ristikko vaihdettu näkyvyyden vuoksi tammikuussa. Mitään syytä en ole vielä keksinyt että miksi maski pitäisi vaihtaa, tuo toimii ihan niinkuin pitääkin. Pehmusteet eivät ime hikeä, josta mä tykkään. Exelistä en tiedä sitten mitään. Joukkueen toisella veskarilla on sellaisen, ja ollaan lähinnä naureskeltu sille typerälle ristikolle jossa on pari ihan ylimääräistä rautaa.
Tossa ne tärkeimmät pointit Exelin maskista tulikin. Pehmusteet imee hikeä ja alkaa haisemaan, vaikea pitää kovin puhtaana. Wallissa ne on paljon parempaa materiaalia.

Exelin ristikko on aika tiheä ja näkyvyys on lopulta molarilla kuitenkin tärkee, kun se kierteinen kaukoveto vaikkapa tulee :). Nyt kun oon Wallin harvemmalla päässy pelaileen, oon kyllä ollu todella tyytyväinen. Mulla oli se kyllä hetken vanhassa Exelissäkin kiinni ja sellaisena sekin setti oli oikein hyvä. Wallihan taitaa jonkun verta enempi painaa.
Salmingin kypärät on tosi kevyitä ja niissä on nykyään valmiina kivan harva ristikko, kannattaa myös harkita. Niitä vaivannee kyllä toi sama pehmuste"vika" kuin Exeliä mun käsittääkseni, siihen nähden mun mielestä aika hintavia vrt. Exel 60-70e uutena normihintana. Exelkin vaan nousee äkkiä satkuun jos siihen pitää erikseen ostaa se 35e Cat-Eye -ristikko.

Nämä nyt siis uutena ostettaessa, itsekin Wallin löysin kissansilmäristikolla huutonetistä hintaan 71 euroa posteineen ja lähinnä ton ristikon takia vaihdoin, mutta kelpaa se muutenkin.
Me ollaan lähinnä naurettu sille ristikon kahdelle ylimääräiselle raudalle silmänrei'issä. Näkee selvästi ettei ole maalivahdin suunnittelema. Wallin canadassa ei niitä ihmeen poikkirautoja ole, eikä oikein ole keksitty syytä että miksi ne on Exeliin laitettu. Ehkä joku ettei mailan pää mene läpi, mutta ei se kyllä kauhean realistinen ongelma ole.

Mutta siis, sulla on sekä Exel että Wall? Viitsitkö kirjoittaa pientä vertailevaa arvostelua? Voisi meinaan olla hyödyksi kaikille maskiostoksia suunnitteleville. Vai onko niissä edes muuta eroa kuin pehmusteet, paino ja tuuletusreiät?

Tuo Salming on kyllä hintava, sehän on enemmän kuin Wall. Mä luotan kyllä enemmän Walliin ihan esim. varaosien saatavuuden vuoksi. Vanha merkki, pirun suosittu jääkiekkopuolella, ja uskon että aika 1=1 varaosien sopivuus sb-maskin ja kiekkomaskin välillä. Ainakin itse opiskelijabudjetilla operoivana ostan mieluummin varaosan kuin täysin uutta maskia. En nyt tiedä kuinka realistista tässä lajissa ristikon vääntyminen on (jääkiekossa ihan todellista että täytyy tarkkailla ristikon kuntoa ja muotoa), mutta vääntynyt ristikko ei tee hyvää maskille. Tietysti jos Salming myy varaosia, niin ei sitten mitään.

svituro

Post by svituro » 21.8.2010 10:18

En muista mistä luin, mutta Salmingiltakin varaosia pitäis tulla saataville. Plussaahan siinä on se, että Salmingin maskeissa on valmiiks jo Cat-eye. Lisäks se on tosi kevyt maski (en oo päässä pitänyt).

Wall vs. Exel...

Pelasin siis Exelin NC (carbon-kuvio) maskilla jonkun reilu vuoden, maksoi uutena 60-70 euroa niinkun ne yleensäkin maksaa. Mun mielestä ihan siistin näkönen ja just opiskelijabudjetilla liikkeessä sekä suht kiire tuli uus maski leuasta hajonneen Eaglen tilalle saada. Alussa olin täysin tyytyväinen, mutta pikkuhiljaa alko tuntua, että voisi harvempaa ristikkoa just lähinnä testata, kun välillä tuli ihme huitomisia (no en tiä oliko silti siitä kii ;) ). Noi 2 rimaa on just hassut ja on se muutenkin aika tiheä ristikko.
Ulkonäkö on lähellä Wallia, hihnat ja muut menevät käytännössä just samoin myös ja jotain osia vois varmaan aivan hyvin sekotella ristiin. Exel on Wallia kevyempi, muttei myöskään istu ihan yhtä hyvin päähän ja heiluu hieman enempi. Ruuvit ovat mulla vähän ruostuneet, mutta voi johtua siitäkin etten niin ahkerasti ole aina huolta pitänyt maskista. Pehmusteet alkavat haiskahtaa, koska ovat sellaista materiaalia joka imee kyllä sen hien, eikä ihan joka kerta jaksa olla niitä peseskelemässäkään. Lisäks ne kangaskerrokset saattaa irtoilla siitä alemmasta matskusta pikkuhiljaa. Mukana tuli kyllä toiset pehmusteet moneen kohtaan, poskille oli eri paksuisiakin, jotta saa sitten säädettyä istuvuuttakin vähän. Ruuveja ja tarranauhaa jolla pehmusteet on kii, tuli myös varalle ja maskipussi kuului hintaan.

Wallin pehmusteet siis ovat sellaista kovempaa muovia, lätkäkypärästäkin tuttua. Pehmuste on myös yksiosainen, mitä nyt leukakuppi on erikseen. Ne on helppo pyyhkiä puhtaaksi tai pestä ja kun kypärän sopivasti kiristää, istuu se hyvin päähänkin ja pysyy paikallaan. Mulla on kiinni Cat-eye ristikko, koska mun mielestä toi uusi, keskeltä 2-rimainen Canada-ristikkokin on aika tiheä ja halusin ainakin kokeilla Cat-Eyella pelaamista. On tuntunu että pariin vaikeempaan palloon on paremmin hanskalla osunukin nyt :). Tää oli kuitenkin suurin syy, miksi tän maskin hankin, sillä kun pelkkä ristikko olis maksanu sen 30-35 euroa, niin 70 ei enää tuntunu Wallista ollenkaan pahalta vaikka vanhallakin vielä ois voinu jatkaa. Päätin maalata Walliin oman kuvan, joten iskin kissansilmäristikon aluksi Exeliin. Sopii hyvin siihenkin. Varaosat yms. palvelut tosiaan Wallilla pitäs olla hyvässä jamassa, toki onhan ne osatkin aika hintavia (esim. pehmustesetti 60e?).

Sanoisin tosiaan, että ristikko, pehmusteiden kestävyys ja haisevuus (noh, kai ne kamat aina haisee, että ei sikäli niin iso juttu?), sekä kypärän istuvuus ovat isoimmat edut, Wallin hyväksi tässä tapauksessa. Painolisän ehkä huomaa alkuun, mutta eiköhän siihen totu äkkiä. Molempia pidän hyvinä maskeina, vaikka Wall tuntuu selkeesti laadukkaammalta jos kokeilemaan molempia pääsee. Lähinnä just ton takia, että se pysyy tiukasti ja hyvin paikallaan.

Loppupeleissä Exelilläkin varmaan pari kautta menee ihan ok, mutta ristikon vaihto siihen on varmaan ihan kiva juttu. Wall kestää luultavasti pidempään (kaverilla ollu 5 kautta ja jatkuu...) ja on sikäli ok sijoitus, mutta itsestä ainakin ois tuntunu nihkeältä maksaa siitäkään uuden hintaa varsinkin jos sen ristikonkin joutus erikseen pulittaan ja hintaa tulis reilut 150e. [Vertailukohtana esim. Stadium Team Salesin sivuilla näkyy joku vanhempi Salmingin harmaa kypärä 69 eurolla (valmiiksi Cat-eye), mielestäni se ois aika kova diili mutta en tiedä miten se hankinta sieltä kautta käy :). Tämä alkoi itseä houkuttaa, mutta kun huutonetissä satuin tuon Wallin noin halvalla voittamaan, niin sehän se valinta sitten oli. Normaalisti noi Salmingit ja X3Mit on kuitenkin siellä satkun pintaan tai uusimmat jopa 139 tms.]

Voin koittaa vertailla jotain asioita, jos tulee mieleen kysymyksiä. Noi yllä mainitut on kuitenkin ne erot mitkä itellä ollu päällimmäisenä ja paljon muuta en oo keksiny ainakaan ihan äkkiä.

msil

Post by msil » 22.8.2010 21:58

Kiitos. Tuo voi olla ihan hyvää luettavaa kenelle tahansa maskinostoa miettivälle.

Mutta tosiaan, eikö Walliin saa ihan suoraankin cat-eye-ristikon? Näin mä muistelisin jostain lukeneeni.

svituro

Post by svituro » 22.8.2010 22:38

Voi olla, että jos uutena heiltä ostaa, niin sen saa valittua tilalle ilman eri maksua. Itse harkitsin ostoa Teamstorelta, koska siellä hinta oli hieman halvempi. En tiedä onnistuuko heiltä, vois kuvitella ainakin että maskissa olis Wallin laittama ristikko (eikä varmaan kukaan ostais erikseen Wallin perusristikkoa jos Teamstore laittais irtoristikoista kissansilmän sen tilalle myymäänsä maskiin). Toi asia tosin taas sitten taitas kallistaa kympillä tai parilla Wallin puolelle sen hintaeron, siis tosiaankin uutta ostettaessa...

Airhöök

Post by Airhöök » 23.8.2010 06:55

Itse tilasin teamstorelta: Salming jason pro maski, salming polvisuojat, salming panssari ja jotkut munarit. Saa nähdä, pitääkö kehut polvisuojista paikkansa.
Jos et päästä yhtään maalia, et voi hävitä ottelua

msil

Post by msil » 23.8.2010 14:45

Airhöök wrote:Itse tilasin teamstorelta: Salming jason pro maski, salming polvisuojat, salming panssari ja jotkut munarit. Saa nähdä, pitääkö kehut polvisuojista paikkansa.
Kyllä noilla pitäisi komeasti pelata. Polvisuojat, maski ja alasuoja ovat ne tärkeimmät. Laita sitten kommentteja jahka olet kokeillut.

Panssarin suhteen sellainen vinkki, että taitellessasi sen pelikassiin kannattaa noudattaa aika lailla niitä suojapalojen linjoja. Ryttääminen ja varsinkaan pitkä aika rytyssä ei tee sille hyvää. Ja kuten sanoin aiemmin, se ihonmyötäisyys voi alkuunsa tuntua vähän oudolta mutta menee ohi.

Mites sulla on tuo housutilanne? Ajattelitko pistää ihan t-paidan (tai vast.) päälle?
svituro wrote:Voi olla, että jos uutena heiltä ostaa, niin sen saa valittua tilalle ilman eri maksua. Itse harkitsin ostoa Teamstorelta, koska siellä hinta oli hieman halvempi. En tiedä onnistuuko heiltä, vois kuvitella ainakin että maskissa olis Wallin laittama ristikko (eikä varmaan kukaan ostais erikseen Wallin perusristikkoa jos Teamstore laittais irtoristikoista kissansilmän sen tilalle myymäänsä maskiin). Toi asia tosin taas sitten taitas kallistaa kympillä tai parilla Wallin puolelle sen hintaeron, siis tosiaankin uutta ostettaessa...
Niin, mäkään en tiedä enkä kyllä löytänytkään sitä viestiä. Mä kyllä pidän aina sitä Canada-ristikkoa mukana ja jos maskia joskus vaihdan (eli myyn tämän nykyisen eteenpäin) tulee uusi maski canada-ristikolla ja vanha lähtee samalla ristikolla.

Airhöök

Post by Airhöök » 23.8.2010 16:40

Kyllä noilla pitäisi komeasti pelata. Polvisuojat, maski ja alasuoja ovat ne tärkeimmät. Laita sitten kommentteja jahka olet kokeillut.

Panssarin suhteen sellainen vinkki, että taitellessasi sen pelikassiin kannattaa noudattaa aika lailla niitä suojapalojen linjoja. Ryttääminen ja varsinkaan pitkä aika rytyssä ei tee sille hyvää. Ja kuten sanoin aiemmin, se ihonmyötäisyys voi alkuunsa tuntua vähän oudolta mutta menee ohi.

Mites sulla on tuo housutilanne? Ajattelitko pistää ihan t-paidan (tai vast.) päälle?
Alottelin vasta maalivahtina, ekat kama hankinnat menossa. Housut ja paidan ostan ihan justiinsa, salming endura malliset, jotkut hanskat hommaan myös.

Tällähetkellä olen pelannut joukkueen lainakamoilla.
Tosta panssarista, miten tota uskaltaa pestä, varmaan kerää hajua kaikista parhaiten, niin pesu joskus varmasti tarpeen. Meinaan jossain panssareissa menee pesussa lönttiin ne pehmusteet? Mites muiden kamojen pesu tai kunnossapito? En kovin rahakas oo joten mahollisimman kauan mielellään pitäis hyvässä kunnossa.

msil

Post by msil » 23.8.2010 20:01

Airhöök wrote:Alottelin vasta maalivahtina, ekat kama hankinnat menossa. Housut ja paidan ostan ihan justiinsa, salming endura malliset, jotkut hanskat hommaan myös.

Tällähetkellä olen pelannut joukkueen lainakamoilla.
Hanskojahan et tarvitse, mutta kyllä ainakin musta on mukavampi pelata niillä. Millaisia olet käyttänyt?

Missä hinnoissa nuo Salmingit liikkuvat?
Tosta panssarista, miten tota uskaltaa pestä, varmaan kerää hajua kaikista parhaiten, niin pesu joskus varmasti tarpeen. Meinaan jossain panssareissa menee pesussa lönttiin ne pehmusteet? Mites muiden kamojen pesu tai kunnossapito? En kovin rahakas oo joten mahollisimman kauan mielellään pitäis hyvässä kunnossa.
Opiskelijabudjetilla sitä mennään itsekin, kesällä tehdään hankinnat :P

Panssari ei kestä konepesua, eli käsipesulla mennään. Pehmusteet kestävät kyllä sen. Sitten tasokuivauksella vaan kuivaksi ja päälle. Suosittelen myös säilömään henkarissa eikä varustekassissa.

Jos jotain neuvoja kaipaat, niin kysy vaan.

Airhöök

Post by Airhöök » 23.8.2010 20:23

Hanskojahan et tarvitse, mutta kyllä ainakin musta on mukavampi pelata niillä. Millaisia olet käyttänyt?

Missä hinnoissa nuo Salmingit liikkuvat?

En oo käyttänyt ollenkaan hanskoja, mutta kyllä mielellään sellatteet hankin, kovat vedot napsahtaa aika ikävästikkin välillä.

Salmingin housut ja paidat about 150e setti, ainakin mitä ite oon kattellu. Liikkeestä riippuen tietenkin.

msil

Post by msil » 23.8.2010 22:43

Airhöök wrote: En oo käyttänyt ollenkaan hanskoja, mutta kyllä mielellään sellatteet hankin, kovat vedot napsahtaa aika ikävästikkin välillä.
Niin, aika samasta syystä itsekin pidän hanskoja. Ikävä kyllä säbähanskat eivät suojaa, kun kovat jätkät pelaavat ilmankin tai mahd. hyvän pallotuntuman takia mahd. ohuilla. Itse olen tyytyväinen noihin Cutterseihin, mukavan paksut.

Kannattaa jo kaupassa kokeilla käteen ja pallon kanssa pinnan pitävyyttä. Jotkut 10-15e hanskat ovat houkuttelevan hintaiset mutta ei niillä mitään tee ellei etsi hanskoja jotka auttavat lattialla liukumiseen. Jotkut ovat käyttäneet ihan jotain sähkömiehen hanskoja, mutta mä en sitten osaa niistä sanoa mitään.

Ilman hanskoja pelatessa kannattaa hieroa kämmeniä toisiaan vasten niin veri lähtee kiertämään. Vaikuttaa todella paljon siihen miltä vedot tuntuvat.
Salmingin housut ja paidat about 150e setti, ainakin mitä ite oon kattellu. Liikkeestä riippuen tietenkin.
Katsos täältä, näkyy maksavan 129.80e setti. Jos siis M-koko käy. Jos ei käy, niin nettikaupassahan on 14 vrk palautusoikeus, mitään perusteita ei tarvitse esittää ja kaikki kulut menevät myyjälle.

Tosin jos haluat säästää niin paita on ns. turha ostos. Siinä ei ole suojia, joten pärjäät ihan millä tahansa muullakin paidalla. Onhan tuo paita kiva olla olemassa ja soveltuu paremmin kuin pitkähihaiset yleensä, mutta suojiahan siinä ei ole. Ainakin mä ostan mieluummin varusteet joko könttänä kesällä tai sitten ripotellen talvella sitä mukaa kun on rahaa pistää. 468e/kk tuloilla ei herroiksi eletä :P

Kannattaa myös käyttää aikaa siihen että vertailee eri nettikauppojen hintoja. Tpmsport on hyvä paikka ostaa Salmingia. Nuo myyvät Cutterseja hintaan 59.90, mä maksoin noista ei-salibandyyn muokatuista (mitä eroa niillä on?) harmaista joku 37 euroa. Puolikin tuntia säästää rahaa huomattavasti.

Airhöök

Post by Airhöök » 24.8.2010 15:54

Katsos täältä, näkyy maksavan 129.80e setti. Jos siis M-koko käy. Jos ei käy, niin nettikaupassahan on 14 vrk palautusoikeus, mitään perusteita ei tarvitse esittää ja kaikki kulut menevät myyjälle.

Tosin jos haluat säästää niin paita on ns. turha ostos. Siinä ei ole suojia, joten pärjäät ihan millä tahansa muullakin paidalla. Onhan tuo paita kiva olla olemassa ja soveltuu paremmin kuin pitkähihaiset yleensä, mutta suojiahan siinä ei ole. Ainakin mä ostan mieluummin varusteet joko könttänä kesällä tai sitten ripotellen talvella sitä mukaa kun on rahaa pistää. 468e/kk tuloilla ei herroiksi eletä :P

Tuoltapa juuri aion tilata. Paidankin varmaan ostan juuri siitä syystä että se on kiva jos sellanen on olemassa, mielestäni hiukan hölmön näköstä jos menee jollain collarilla pelaamaan. Toki jos ei ulkonäkö kiinnosta niin mikä ettei.

Onkohan nuo salmingin hanskat hyvät, jos vaikka samalla sellaset ostais...

svituro

Post by svituro » 24.8.2010 17:47

Ite pelailen "kenttäpelaajan" pelipaidalla. Ei maksa paljoa ja pehmustee melkein saman verta mitä noi Salmingin paidat ;). Just tänään käpelöin Stadiumissa ja ihan vähän teki mieli ostaa kun oli alennuksessa, mutta ei noissa oikeen oo mitään järkeä kun siellä ei oo yhtään mitään pehmustetta. Vanhassa Exelissä sentään on jotain pientä toppausta rintaan... Sellasia kyllä on uutena ja käytettynä myös, joissa jotain pehmustetta siis on. Ei niitä välttämättä tarvi, paitti että ovat kivoja jos on kovaa vetoreeniä, mutta kallista mun mielestä silti maksaa joku 50e ihan vaan paidasta. Toki noi varmaan hengittää jotenkin suht järkevästi. Pelinumeropainatus viä lisää hintaa...

msil

Post by msil » 25.8.2010 01:43

Tuo svituron mainitsema varustus ei kyllä mun mielestäni mitenkään huonolta näytä. Jos tyyppi ei ole tuttu, niin maajoukkueen ykkösmaalivahti Henri Toivoniemi.

Itsehän pelasin viime kauden t-paidalla mallia yksivärinen punainen (muut varusteet punainen maski mustilla nauhoilla ja ristikolla, mustat housut jossa punaiset polvipalat ja mustapunaiset kengät). Ensi kaudesta paha sanoa, täytyy päästä testailemaan varusteita ennen sitä.

Post Reply