Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 10.9.2014 15:05 
Poissa

Ostin tossa just uuden mailan (G-series 27 101cm Jab) ja vaihdoin siihen vanhan kunnon Wizin kun tuo Jab ei oikeen iskenyt. Nyt vielä aattelin vaihtaa kuluneen gripin uuteen. Grippiä vaihtaessa tulee esille tämä ikuisuuskysymys: jättääkkö ovaalit vai ei?

Molemmilla on tullu ite pelailtua mutta en silti osaa sanoa kumpaakaan paremmaksi tai huonommaksi. Molemmissa on etunsa ja haittansa. Joten kummalla te pelaatte ja hyöty/haittapuolet näistä kahdesta?

Profiili  

ViestiLähetetty: 11.9.2014 11:08 
Poissa
Ylläpito

Taitaa olla puhtaasti tottumiskysymys. Itse olen kokeillut aina välillä pelata myös sekä ovaaleilla että ilman, mutta lukeudun kuitenkin nykyään ovaalia otepintaa kannattavien joukkoon. Sen järkiperäisempää perustelua minulla ei mieltymykselleni ole, kuin että se nyt vaan tuntuu omaan käteeni paremmalta ja jämäkämmältä. Ja se perinteinen "ei pyöri maila kädessä".

Ymmärtääkseni toisaalta esim. lajin edelläkävijämaassa, rakkaassa naapurissamme Ruotsissa, on vaikeaa löytää kaupoista ovaaleja varsia tai ovaalipaloja. Siellä valtaosa pelaajista tuntuu pelaavan ihan vaan pyöreällä varrella, ja hataran muistikuvani mukaan jokin mailavalmistaja taitaakin tehdä mailoistaan Suomen markkinoille "Suomi-versioita", joissa on ovaalit, ja Ruotsin markkinoille "Ruotsi-versioita", jossa ei ole ovaaleja. (Joku paremmin asiaan vihkiytynyt korjatkoon tai vahvistakoot väitteitäni?) Toisaalta siis jos n+1-kertaiset maailmanmestarit kansakuntansa voimin liputtavat ovaalittomien varsien puolesta, niin mikä minä yksi pieni mettäpöyröö olen väittämään vastaan ovaalien eduista. :mrgreen:

Vaan summa summarum: taitaa olla puhtaasti tottumiskysymys.

Profiili  

ViestiLähetetty: 11.9.2014 18:18 
Poissa

Dajeppu kirjoitti:
Ostin tossa just uuden mailan (G-series 27 101cm Jab) ja vaihdoin siihen vanhan kunnon Wizin kun tuo Jab ei oikeen iskenyt. Nyt vielä aattelin vaihtaa kuluneen gripin uuteen. Grippiä vaihtaessa tulee esille tämä ikuisuuskysymys: jättääkkö ovaalit vai ei?

Molemmilla on tullu ite pelailtua mutta en silti osaa sanoa kumpaakaan paremmaksi tai huonommaksi. Molemmissa on etunsa ja haittansa. Joten kummalla te pelaatte ja hyöty/haittapuolet näistä kahdesta?

Alat pelaa pyöreellä kun ne ovaalinauhat lähtee kumminkin siitä varresta kun vaihdat gripin :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.9.2014 22:05 
Poissa

Salibändi kirjoitti:
Dajeppu kirjoitti:

Alat pelaa pyöreellä kun ne ovaalinauhat lähtee kumminkin siitä varresta kun vaihdat gripin :lol:

Sain otettua gripin pois ilman että ovaalit lähti palasina gripin mukana :D taidan silti repäistä ne pois ja laittaa vaikka säilöön jos mieleni muutan tai jos edes saan niitä nätisti kuorittua.

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.9.2014 22:08 
Poissa

mettäpöyröö kirjoitti:
Ymmärtääkseni toisaalta esim. lajin edelläkävijämaassa, rakkaassa naapurissamme Ruotsissa, on vaikeaa löytää kaupoista ovaaleja varsia tai ovaalipaloja.

Myydäänkö Suomessa näitä ovaalipaloja erikseen? Itse aina välillä metsästänyt niitä mutta ei ole omalle kohdalle sattunut ainakaan vielä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.9.2014 11:44 
Poissa

Leikkaa suikaleista vanhaa grippiä ne palat, on ihan yhtä hyvät ;) kyllä Sportiassa on ollu ainakin Unihocin paloja. Samalla rahalla saa grippiäkin kivan pätkän josta tulee moninkertainen määrä "ovaalinauhaa". Halvempaakin matskua voi keksiä, eihän sen oo paljo väliä mitä se on. Ite käyttelen vaan yläkädelle ovaalia, helpottaa tätäkin :P

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.9.2014 15:01 
Poissa
Ylläpito

Dajeppu kirjoitti:
Myydäänkö Suomessa näitä ovaalipaloja erikseen? Itse aina välillä metsästänyt niitä mutta ei ole omalle kohdalle sattunut ainakaan vielä.

Myydään. Ei niitä tosiaan ihan joka tavarataloista löydy, mutta itselleni on osunut vastaan sekä Fat Pipen että Unihocin ovaalipaloja.

Mutta kuten sviturokin mainitsi, on omien ovaalipalojen askarteleminen esimerkiksi vanhasta gripistä tai vaikka pelkästä eristysteipistä helppoa. Itse askartelemalla pystyy myös enemmän vaikuttamaan ovaalin muotoon (leveys, paksuus, pituus), joten varren otepinnan saa samalla tuunattua paremmin omaan käteen sopivaksi.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.9.2014 16:44 
Poissa

Eräs tuttu oli väkertänyt ikkunan tiivistenauhasta ovaalit varteensa. Ainakin niiden asennus oli kuulema helppoa ja lopputulos vissiin ihan ok. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.9.2014 18:02 
Poissa

Täälläkin kokeiltu ikkunatiivisteistä tehtyjä ovaaleita ja toimivaksi nekin ovat osoittautuneet kunhan tiivisteen paksuudesta riippuen laittaa suosiolla 2-3 kerrosta. :)
Samaten vanhoista gripeistä leikkelemällä saa hyvät ovaalit tehtyä, jääkiekkoerkasta pyörittelemällä jonkinmoiset.
Tuota pelkälle yläkädelle ovaalin laittamista suosittelen myös kokeilemaan. :thumbup:

Ja vastaten itse otsikon kysymykseen: sekä-että

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.9.2014 08:30 
Poissa

Pelaisin pyöreällä, mutta täällä kun ei tahdo saada kaupasta kuin ovaalia joten siihen olen sitten totuttautunut.

Profiili  

ViestiLähetetty: 12.5.2016 17:20 
Poissa

Voisko joku tarkemmin kertoa miten gripistä askarrellaan ovaalit :D ?

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.5.2016 16:52 
Poissa

valedonis kirjoitti:
Voisko joku tarkemmin kertoa miten gripistä askarrellaan ovaalit :D ?

Jos nyt ymmärsin oikein niin, ite vedin joskus eristenauhaa varteen ja grippi päälle, niin ei kai siinä muuta kuin halkaiset sen kahtia pituus suunnassa jonkun matkaan, leikkaat poikki leveyssuunnassa ja toiselle puolelle vartta toinen pätkä ja toiselle toinen? :D Näin siis kuvittelisin, en gripin avulla ole koskaan tehnyt sitä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.10.2016 00:23 
Poissa

Pyöriä varsi ja kaks grippiä päällekkäin...

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org