Lavat

zed

Post by zed » 17.7.2006 13:07

Kikka Kolmonen wrote:Mielestäni ehdottomasti paras pallotuntuma löytyy tosiaan Jollyn HighLightin- lavan pehmeimmästä versiosta. Lapa on valmistettu poikkeuksellisesti polypropeenista(PP). Se on kevyt(72g) ja tuntuma palloon on uskomattoman pehmeä. Suosittelen lapaa kaikille jotka arvostavat hyvää pallotuntumaa lavan ominaisuuksista eniten. Uudesta G.P.S-lavasta en osaa sanoa mitään, mutta sen tuntuma voi olla vieläkin parempi. Tosin on vaikea kuvitella että tuntuma tuosta enään voisin parantua.
äijähän puhuu asiaa! ite pelannu just highlightin softtoucheilla! ja on aivan mieletön tatsi.. GPS lapaa kokeillut vain kovana, ihan ok.. saattais olla sekin parempi softtouchina.. mut kysyn? pelaatko ite sillä lavalla? mistä ostat? ei paljo kaupoissa näy? mulla kaverit tuo ruotsista... :( vois alkaa joku kunnolla tuomaa jollya suomee, nii alkas jolyn valtakausi suomessa! ;)

Nikles92

Post by Nikles92 » 17.7.2006 22:27

Yleisesti ottaen mielestäni paras lapa pallon käsitelyyn on Wiz.. Toisaalta sillä on tullut jo pidemmän aikaa pelailtua, mutta muut lavat tuntuvat vain todella kömpelöiltä..
Tiikerit Blue #48

Kikka Kolmonen

Post by Kikka Kolmonen » 18.7.2006 00:26

En ole jostain syystä oikein käyttänyt tuota Jollyn Trixteriä, jossa HighLight on kiinni. Olen tykästynyt tällä hetkellä Master 2.3: seen jossa ovat mielestäni kaikki kohdallaan. Trixterissä on parempi tuntuma, mutta en hallitse HL-lavalla niin hyvin vetoja ja syöttöjä kuin Megaloilla ja Bossyllä. Harmi tosiaan, että muuten hyvä maila on tuolla kassissa käyttämättömänä...

mettäpöyröö
Ylläpito

Post by mettäpöyröö » 20.7.2006 13:06

Kikka Kolmonen wrote:Mielestäni ehdottomasti paras pallotuntuma löytyy tosiaan Jollyn HighLightin- lavan pehmeimmästä versiosta ... on vaikea kuvitella että tuntuma tuosta enään voisin parantua.
Mutta onko pallotuntumalla ja lavan pehmeydellä mitään merkitystä, jos lavan muotoilu ei anna täyttä "pallon hallittavuutta"? En rupea väittämään mitään Jollyn HighLight-lavan muotoilusta, kun en ole kyseistä lapaa ikinä kokeillut. Mutta esimerkiksi jos Exelin Megalomaniac tai Bossy (en ole kunnolla kokeillut) häviävät tuntumassaan Jollylle, eivätköhän ne korvaa vajavaisuutensa tuolla saralla nimenomaan muotoilunsa ansiosta pallon hallittavuudessa?
Kikka Kolmonen wrote:En ole jostain syystä oikein käyttänyt tuota Jollyn Trixteriä, jossa HighLight on kiinni. Olen tykästynyt tällä hetkellä Master 2.3: seen jossa ovat mielestäni kaikki kohdallaan. Trixterissä on parempi tuntuma, mutta en hallitse HL-lavalla niin hyvin vetoja ja syöttöjä kuin Megaloilla ja Bossyllä.
Juuri tätä tarkoitan. Olisikohan noin, että pallotatsiin vaikuttavat ratkaisevasti paitsi pallotuntuma myös lavan muoto ja malli?
Flatulo Ergo Bovum

Kikka Kolmonen

Post by Kikka Kolmonen » 20.7.2006 16:16

Kyllähän lavan muotoilu ja malli tuovat lapaan omat erityispiirteensä. Esim. HighLightin suurin ero Megalomaniacciin on sen täysin erillainen muovityyppi Polypropeeni(PP:tä ei salibandylavoissa olla kummemmin käytetty) ja lavan kämmen puolella suurempi pinta-ala koskettaa palloon kerralla(lavan ylä ja ala- reunassa vahvikkeet jotka ovat suoraan kosketuksissa palloon). HL:ssä koveruus vähenee myös kärkeä kohti. Tuon polypropeenin huonopuoli on vain siinä, että käyristettäessä lapaan tulee viivamaisia valkoisia jälkiä kohtiin joista muovi joutuu venymään.

Säbäkeisari10

Post by Säbäkeisari10 » 20.7.2006 21:12

Luulis et orc-lapa ois hyvä rannaamisee. :idea: :?:

are

Post by are » 20.7.2006 21:22

Säbäkeisari10 wrote:Luulis et orc-lapa ois hyvä rannaamisee. :idea: :?:
Se on hyvä kaikkeen :P

moppitukka

Post by moppitukka » 21.7.2006 01:16

Rawia parempaa lapaa et löydä. Näin se vaan on, sitten kun sillä alkaa peli kulkea ei ole toivoakaan että vaihtaisit lapaa.

5# Numb.

Post by 5# Numb. » 21.7.2006 11:19

moppitukka wrote:Rawia parempaa lapaa et löydä. Näin se vaan on, sitten kun sillä alkaa peli kulkea ei ole toivoakaan että vaihtaisit lapaa.
Näin ajattelin itsekkin vielä alku kesästä, mutta kun fatpipeltä ilmestyi orc niin pakkohan sitä oli kokeilla. Ensikokekeilusta lähtien sillä olen pelannut ja huomannut, että se on paljon parempi joka osa-alueella kuin raw. Nyt olen myös huomannut, että wizkin "on mennyt raw-lavan ohi" ja sillä lähtee paremmat vedot ja kikat kuin rawilla.

Exelistä en ole pitänyt koskaan. Kerran erehdyin ostamaan Edge 2.7 ja siinä olevalla valkoisella megalolla ei lähteny vedot yhtään. Kaverilta ostin sitten siihen halvalla keltaisen megalomaniacin ja sillä lämärit lähti jo ihan kelvollisesti, mutta rannarit aina ohi maalista, tiedä sitten johtuiko se mailasta vai vetäjästä. :)

Unihocin rad-lapaa olen kokeillut myös ja sillä oli ihan kohtuu hyvä kynäillä, mutta vedot ei lähteny hyvin.
Last edited by 5# Numb. on 7.8.2006 01:23, edited 1 time in total.
5# SB-Pro<3
"Hey fuckers, suck on Guns and fucking Roses."
Image

eer0
Location: Myyrmäki (ruots. Myrbacka; puhekielessä myös Myrtsi) on noin 14 500 asukkaan tiivis kaupunginosa.

Post by eer0 » 21.7.2006 21:21

are wrote:
Säbäkeisari10 wrote:Luulis et orc-lapa ois hyvä rannaamisee. :idea: :?:
Se on hyvä kaikkeen :P
=Se on paras lapa mitä markkinoilta löytyy!

SSV 92 #7

Post by SSV 92 #7 » 22.7.2006 01:05

aattelin vaihtaa tästä rawin lavasta mikä on ollu mulla ikuisuuksia tohon orc:iin kun kaikki sitä noin hehkuttaa 8)

Soft

Post by Soft » 22.7.2006 10:36

SSV 92 #7 wrote:aattelin vaihtaa tästä rawin lavasta mikä on ollu mulla ikuisuuksia tohon orc:iin kun kaikki sitä noin hehkuttaa 8)
kannattaa ainakin kokeilla uskon että pidät...orc on niin paljon kevyempi kuin rawi ja orcin hyvän muotoilun vuoki kaikki ranteet ja lämärit lähtevät hyvin

are

Post by are » 22.7.2006 11:35

karhu wrote:
SSV 92 #7 wrote:aattelin vaihtaa tästä rawin lavasta mikä on ollu mulla ikuisuuksia tohon orc:iin kun kaikki sitä noin hehkuttaa 8)
kannattaa ainakin kokeilla uskon että pidät...orc on niin paljon kevyempi kuin rawi ja orcin hyvän muotoilun vuoki kaikki ranteet ja lämärit lähtevät hyvin
+kaikki kynät onnistuu

Soft

Post by Soft » 22.7.2006 11:53

are wrote:
karhu wrote:
+kaikki kynät onnistuu
no sanotaan nyt vain että heikkouksia en löydä lavasta

mettäpöyröö
Ylläpito

Post by mettäpöyröö » 24.7.2006 18:20

Tässä kun on tullut puheeksi lapojen materiaalit, jatkankin keskustelua osaltani tässä viestissä.

Exelin uusimmassa katalogissa huomasin uuden SB Rubber Bossy -lavan, jota ei kuitenkaan löydy Exelin nettisivuilta. Lähetin Exelille postia ja sain vastaukseksi, että lapa on peruttu kokonaan uusimmasta mallistosta.

Kyllä, luitte oikein; kyseessä taisi olla jonkinsorttinen kuminen lapa, joka ilmeisesti erosi muista uusista Bossy-lavoista ainakin valmistusmateriaaliltaan. Valitettavasti en saanut asian tiimoilta enempää informaatiota Exeliltä, enkä ole toistaiseksi enempää ruvennut penäämäänkään. Tämä nyt on täysin omaa spekulaatiotani, mutta olisikohan mahdollista, että kumiseokseinen lapa ei ole esim. tarpeeksi kestävä ja siten peruttu viime hetkillä mallistosta?

Kikka Kolmosen kanssa olikin jo keskustelua lapojen pallotuntumasta. Itse ainakin näin ensituntumalta ajattelisin, että SB Rubber Bossy -lavassa saattaisi olla todella hyvä pallo tuntuma (- tai sitten se saattaisi olla todella surkea). Ainakin erilainen uskoisin sen olevan. Jatkuukohan kumilapojen kehittely? Tullaanko lähitulevaisuudessa pelailemaan vallankumouksellisilla, uusilla, ylivertaisilla kumisilla lavoilla :) ?
Flatulo Ergo Bovum

Post Reply