Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 25.10.2016 01:04 
Poissa

En tiedä olenko ainoa tällä foorumilla jota ärsyttää kun myyjät eivät viitsi/halua ilmoittaa myynnissä olevien tuotteiden hintoja? Pitäisikö myyntipalstan ilmoituksiin vaatia jonkin sortin hintapyyntö merkintä?

Taas kun selasin myyntipalstan läpi niin oli 2 kohdetta jotka olisi voinut jopa harkita ostavansa mutta kiinnostus lopahti heti kun ei hintaa ollut ilmoitettu. Näissäkään tapauksissa ei olisi haitannut lainkaan vaikka hinnoittelu olisi ollut yläkanttiin, sillä ainahan voi itse tehdä vastatarjouksen myymälle jos hänen asettama hintapyyntö ei miellytä.

Loppuun kysytään mitä kehtaa pyytää 1-2.krt käytetystä Exel Helixistä, joka siis loisto kunnossa? Kyseessä 98cm musta/violetti malli. Oma arvio olisi 35-40€ kieppeillä mutta kertokaa muut jotka exelin kanssa enemmän ovat tekemisissä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 25.10.2016 17:57 
Poissa

Nuokin on noita että onko se maila oikeesti 1-2 krt käytetty... Noita helixejä saa 69€/kpl lujakunnosta, joten ehkä 25-30€ olisi sellainen summa mitä itse tarjoaisin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 26.10.2016 07:58 
Poissa

Paikkakunta näissä olisi kova sana, ei kai monikaan postin kautta vanhoja tikkuja meinaa ostaa/lähetellä?

Profiili  

ViestiLähetetty: 26.10.2016 10:47 
Poissa

Hyvässä ilmoituksessa mun mielestä:

- mailalle koko nimi, jäykkyys, varsimuoto, pituus, varren kätisyys (jos ei ole suora) ja jos ei ole kuvaa tarjolla: minkä kauden malli, mikä ja minkäkuntoinen grippi.
- mailalle kunto: "muoveissa" / "parit treenit testattu" / "ollut käytössä puoli kautta, kunto hyvä ja ei isoja jälkiä" tai vaikka "käytetty pari viikkoa, maalipinta muutamasta kohdasta kärsinyt". Ja ehkä se, pysyykö lapa hyvin ilman liimaa/teippiä jne. Omakohtainen kokemus yhdestä Oxdog Fusionista on se, että vaihdon gripin käyttämättömään varteen ja laitoin hetkeksi kiinnitysteipin varteen kiinni -> ryhdyin irrottamaan tätä teippiä varresta kiinnittääkseni uuden gripin sillä, koko teipin matkalta lähti maalit mukaan... varsi oli siis käyttämätön, mutta näytti joltain muulta nopeasti katsottuna sen jälkeen. Myös eräästä Gravitystä lähti talvella Prismassa isolta alata maalia, kun otin mailan hyllystä käteen :shock:
- lavalle merkki, malli, kätisyys, muovi, väri, onko muotoiltu, kunto
- muulle tavaralle kunto, ikä ja/tai kauanko käytetty
- hintapyyntö
- SELVÄ kuva, kuvia

Yleensäkin, mitä parempi kuvaus myyntikohteelle, sitä enemmän se herättää kiinnostusta. Täällä on voittopuolisesti aika hyviä kaikki ilmoitukset, mutta jos tsekkailee tori.fi myyntikohteita, on siellä ihan karseita esimerkkejä tyyliin "myydään salibandymaila 15 e" ja ole kuvaakaan. :D

Ite kun tykkään testailla erilaisia mailoja ja lapoja, niin tätä kautta on saanut hommattua paljon "testitavaraa" kohtuullisella kustannuksella ja aika paljon olen niitä myynyt myös eteenpäin (aina halvemmalla kuin mitä olen itse maksanut). Myös muutamia mailoja olen pelikavereille hankkinut täältä. Ja tuohon postitusasiaan, niin varovaisellakin stetson-menetelmällä arvioisin, että oon myynyt & ostanut postituksen kautta about 30 mailaa/vartta. Siltikin mieluiten teen kaupat kasvotusten. Myös varsinkin lapoja on tullut kaupattua ja ostettua postitse paljon. Muutamat verkkokaupasta ostetut kengät olen uudenveroisena myynyt täällä eteenpäin, kun istuvuus ei ole omaan jalkaan ollutkaan niin hyvä. Nykyään uskaltaisin tilata sovittamatta ainoastaan paria Asicsen mallia koon perusteella, edellämainitusta viisastuneena. Btw, postitus mailalle kyllä onnistuu hintaan 8,20 e, kun sen vain pakkaa max 100 cm pituseen pakettiin. Se ei vaadi älytöntä kikkailua, paitsi ehkä jos on 103-104 cm pitkä varsi, jolloin pakkaukselle ehkä tarvitsee enemmän leveyttä (noin 100 cm pitkään ja reilut 30 cm leveään pakettiin saa tommoisen varren mahtumaan).

Sitten tietenkin täältä voi bongata jotain erikoisempaa tuotetta, jota ei välttämättä saa liikkeistä kohtuullisesti. Tai jotain menneiden kausien varsia/lapoja, joista on erityisesti tykännyt (kuten esimerkiksi vaaleanpunainen Raw, toffee Orc, Fätin ohuemmat hiilikuituvarret tai vaikkapa ensimmäisen polven G-sarjalaiset varret tai mitä tahansa kampetta vaikka pelkästään visuaalisen puolen perusteella). Jotakuta voi kiinnostaa pelkkä "normaali hyväkuntoinen Fatpipe leftin Orcilla, 101 cm" ja se on aivan fine.

Kuvat tuo myös aina lisäarvoa ilmoitukselle, mutta ei ne välttämättömiä ole. Henkilökohtaisesti kiinnostun aina enemmän ilmoituksista, joissa jotain kuvaa on. Toki hyvä vaihtoehto on ilmoittaa, että "kuvia saa halutessaan sähköpostiin" koska harvoin raakakuvat mahtuu näihin ilmoituksiin tiedostokokonsa puolesta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 26.10.2016 18:21 
Poissa

Pedro kirjoitti:
Hyvässä ilmoituksessa mun mielestä:

Pedron pointit!

Täytyy kyllä sanoa että Pedron teksti oli niin täydellistä, että tuohon ei voi kauheasti lisäillä. Sen verran voin toki lisätä, että kun tykkään pelaa 101cm mailoilla ja jos ei jaksa lapoja ruuvailla mielyttäkseen Postia toimituskuluissa. Niin omat vaihtoehdot ovat Huutonetissä käyttämäni Huutopaketti (maksaa n. 8€), silloin ei Postin parat itke kun maksimi pituus normaalisti on 100cm (Huutopaketissa 120cm). Toinen vaihtoehto mitä tulee käytettyä jos teen täällä foorumilla kaupat, niin Matkahuollon lähipaketti palvelu (maksaa 7,90€). MH:lla löytyy nynyään niin hyvin toimipisteitä, että ei tartte alkaa liikaa tinkimään. On mulla joskus joku sälli täällä laittanu maksikirjeenä varren tulemaan, varmaan Postin pojalla/tytöllä ollu työtä kun tunkenu sitä postiluukusta sisään. :)

Lapojen kätisyys on itselle ehkä se suurin kirosana mikä aika usein puuttuu. Joissakin varsissa kurvit ja ruuvipaikat vaikuttaa olennaisesti tuohon. Kunnon arvioinnissa me suomalaiset ollaan vähän liian suurpiirteisiä, ehkä me pelätään että jos alan liikaa vikoja moittimaan niin siitä tuotteesta ei enään hyvää tule ja se ei kiinnosta asiakkaita. Omasta mielestäni ainakin olet totuuden mukainen kun kuvailet ja valokuvaat tuotteesi hyvin. Jää vähemmän jossiteltavaa vastaanottajan päässä, että mitä tulikaan ostettua kun myyjä lupas uudenveroista ja tulee näitä Pedron mainitsemia puolilahonneita varsia vastaan.

Mitä taasen tulee avausviestin Helixeihin, niin vaikka olisi uudenveroinen niin sen arvo ei ole kovin suuri nykymarkkinoilla vaikka kuinka muovit olisi päällä. Eteenkin kun kyse on Suomessakin kivijalka myymälöistäkin löytyvällä mustavioletti värityksellä. Mielellään sen pitäisi olla 101cm, niin sitten sen voi jokainen väsätä mieleisen pituiseksi tai pitää täysimittaisena niin jälleenmyyntiarvo on aavistuksen parempi. Ainakin itse olen koittanut hinnoitella omat tuotteeni kohtuudella, ainakin se helpottaa myyntiä, ei jää liikaa tavaraa nurkkiin pölyttymään. Hinnoittelussa kun on hyvä huomata tuo että jos haluat, että maila menee paremmin myyntiin niin voit joutua tekemään kauppaa muuaalle Suomeen. Jos Helixin myyt 40 eurolla ja siihen otat vielä 10e postikuluja päälle, niin siitä saa asiakas maksaa pitkän pennin ennen kuin maila on perillä. Hyviä kokemuksia itselläkin on täältä kanssa foorumisteista, että f2f kaupat ovat sujuneet erinomaisesti, kuin myös postitus asiakkaat/kauppiaat (jopa lähetystunnukset muistetaan laittaa jakoon noutoa varten). Mitä täällä saa hyvin kaupaksi niin on vähän siitä kiinni mikä on uusinta uutta markkinoilla ja joissakin tuotteissa taas löytyy kestomenestyjiä (Fat Pipen G-series).

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.10.2016 02:07 
Poissa

Aloitus viestini pointti oli miksei myynti-ilmoituksissa kerrota tuotteiden hintoja? Itseäni ärsyttää suuresti jos myyjä ei osaa määritellä omaisuudelleen arvoa/hintaa millä on valmis luopumaan tavarasta.

Tällä sekä muilla foorumeilla on tullut tehtyä kauppaa itse todella paljon. Tältäkin foorumilta löytyy kourallinen tai kaksi sellaisia henkilöitä joilta voisin ostaa mailan näkemättä kuvaa.
Yleisesti ottaen kauppaa tehdessä katson henkilön liittymispäivän foorumille sekä viesiti määrät, näistä päättelee jo onko henkilö satunainen ohikulkia vai vakio foorumilainen. Vakio foorumilainen harvemmin tahraa nimimerkkiään myymällä huono tuotetta ainakaan niin ettei siitä kerro etukäteen. Mikäli tuote ei kaupanteon jälkeen ole sellainen mitä on kuvailta yleensä on muutaman euron hyvityksillä saatu asiat sovituksi (näitä tapauksia ei tällä foorumilla ole vastaan viellä tullut).
Käyttökerrat ovat aina toki mitä ovat, joskus ne vastaavat todellisuutta ja toisinaan ovat hyvinkin kaukana siitä mitä ilmoituksessa lukee. Käyttökertoihin itse suhtaudun myös suurella varauksella (ellei kyseessä ennestään tuttu myyjä), toisaalta taas vaikka käyttökertoja olisi se 1-2 niin se ei kerro lainkaan miten mailaa on kohdeltu jolloin tarkat kuvat varresta ovat aina plussaa.

Hinnoittelun osalta (etenkin ostaessa) pitää laskea hintoihin mukaan postikulut (etenkin kun en itse pk-seudulla asu jolloin f2f kaupat harvoin onnistuu). Gripille en laske lainkaan arvoa koska usein gripit ovat liukkaita parin käyttökerran jälkeen ellei puhuta fät pipen stiky gripistä (kai näitä muitakin jo on). Tuolla laskukaavalla 20€ saa ottaa heti hinnasta pois. Se mistä hinta-arviota lähden vertaamaan on yleensä halvimmasta vastaavasta tuotteesta mitä googlettamalla löydän (myös ulkomaat) tai mitä liikkeissä/lehdissä on vastaan tullut. Usein hinta on ~50% kaupan hinnoista jos puhutaan nykyhetken mallistosta.
Lapojen osalta 15€ taitaa olla ihan maksimi mitä uudesta lavasta voi pyytää, käytetyt sitten 10€ molemmin puolin.

Itse olen hieman laiska hakemaan pakkausmateriaalia ja on tullut postitettua varsia/mailoja ihan pelkkään jätesäkkiin kieritettynä. Tuon nyt pitäisi estää ainakin suuremmat kolhut matkan aikana, toki aina joutuu varautumaan siihen että jos maila menee kuljetuksessa poikki on syy myyjän eli minun. Toki aina pyrin pakkaamaan pahvilaatikkoon tai muuten hyvin tuotteet jotka myyn jos siihen vain sillä hetkellä mahdollisuus on.

-Pedrolla tosiaan loistava esimerkki mitä kaikkea myynti-ilmoituksesta tulisi löytyä :thumbup:

-alspelle voisin sanoa että aika monikin ostaa postitettuna lapoja/varsia/mailoja. Itse ainakin kuulun näihin, mieluiten toki ostaisin f2f mutta ei täällä Porissa ketään myy mailoja joten kauempaa joutuu ostamaan. Jos välimatka on 100km suuntaan niin postitus on huomattavasti halvempi vaihtoehto.

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.10.2016 08:57 
Poissa

Tuli hyviä vastauksia, joten ehkä vielä itsekin jotain naputtelen tähän lisää:

Luultavasti hinnan ilmoittamatta jättäminen tulee jonkinlaisesta "paljokohan tästä voisi saada" -ajattelusta, mutta tuskin aina. Semmoisiakin foorumeita on, joissa on pakko jokin hinta antaa ja oma mututuntuma sanoisi, että hintapyynnön sisältävät ilmoitukset saavat enemmän yhteydenottoja. Tosin täytyy heti myös mainita, että tälläkin foorumilla on ainakin yksi käyttäjä, jolla on kovin minimalistiset myynti-ilmoitukset (yleensä ilman hintaa) ja hänen kanssaan olen muutamat oikein mieluisat ja hyvin sujuneet kaupat tehnyt. Alkuun se vaati toki sen, että myyntikohteiden joukossa oli jotain, jota nimenomaisesti etsin. Muutoin olen myös tehnyt kauppoja joistain mailoista tai lavoista, joita en ole erityisemmin ollut etsimässä, mutta ilmoituksesta on löytynyt jotain kiinnostuksen herättävää sopivaan hintaan. Muutoinkin täällä kirppiksellä ehkäpä parasta on se, että voi löytää jotain aiempien kausien tavaraa, joita ei enää muualta saa tai jotain muuta spesiaalia. Esim. muistan nytkin, että täällä on/oli myynnissä mulle passelin mittainen 100G/G27 KH-edition. Jos olisin (muka) päättänyt lähteä tähän kauteen suoralla G-sarjalaisella, luultavasti olisin siitä kauppoja hieronut. Nyt pelimailan roolista kilpailee G-Bow ja normi Fätin 27-varsi, joten pitää yrittää hetki edes olla sekoittamatta pakkaa.

Hinnoittelusta sen verran, että harvoin kiinnostun mistään mailasta, josta pyynti on vaikkapa 80 % uuden vastaavan hinnasta. Oli sitten kuinka hyväkuntoinen tahansa. Ehkä jotain poikkeustapauksia voi olla. Ja vertaan yleensä hintaa siihen tasoon, mitä mailat maksaa Lujakunnossa (myös Prisma & Budget Sport usein on aika samalla tasolla). Itse innostun kaupoille siinä vaiheessa, kun hinta on selvästi kaupan hintoja alempi eli uudenveroisilla/hyväkuntoisilla ehkä max. 50 % uuden arvosta. Ei tietystikään mikään kiveen hakattu nyrkkisääntö ole mulle tämä. Enkä liikkeestäkään ostettuna maksaisi ns. perusmailasta viittäkymppiä enempää. Poikkeuksena kesällä ostettu Fusion 25, joka taisi olla jotain seittemänkympin hujakoilla. Sekin oli käytössä kuukauden ja unohtui hallille höntsäpelien jälkeen, juuri uusittuine grippeineen ja lapoineen :D

Lapojen suhteen olen yksininen kanssa samoilla linjoilla, että käyttämättömästä lavasta voisin maksaa 15 euroa, mutta ehkä se jotain "erikoisuutta" vaatisi. Eli tuskin itse maksaisin 15 euroa samasta lavasta, jonka saa ostettua kauppareissulla Prismasta about kahellakympillä. En ainakaan postituskauppana.

Pakkausmateriaalien löytäminen voi joskus olla vaikeaa ja ainakin itelle on tullut myös sanomalehtiin käärittynä pakettina perille ihan moitteettomassa kunnossa varsia. Ite yleensä pyrin löytämään noin metrin pituisen ja muutamankymmentä senttiä leveän pahvikaistaleen, joka on yleensä just hyvä ku taittaa keskeltä kahtia ja teippailee saumat kiinni, mutta säästän myös netistä tilattujen mailojen postipaketit, jos ne saa komeronnurkkaan mahtumaan. Toi Akalabethin vinkki postitukseen (vaiko matkahuollotukseen :) ) on kyllä hyvä, varsinkin jos ei pysty tai jaksa alkaa kikkailemaan sen metrin pituusrajoituksen kanssa.

Nyt en kyllä enää muista, mitä oli tarkoitus kirjoittaa tähän vastaukseen. Kai tässä tuli jo aika paljon höpistyä. Tiivistyksenä ehkä:
- hintapyyntö mahdollisesti nopeuttaa kauppoja (ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan)
- kirpparilla toimii kirpparihinnat
- postitus ei ole kauhean suuri vaiva lopulta

EDIT: sehän mun tietysti piti sanoa, ettei minunkaan kaikki ilmoitukset ole sisältäneet aina niitä asioita, mitä listasin aiemmin. Aina ei kaikkea hoksi tai muista :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org