Hyvät salibandy-kengät penikkataudista kärsivälle?

Post Reply
krunssila

Hyvät salibandy-kengät penikkataudista kärsivälle?

Post by krunssila » 1.9.2005 12:33

Siinähän se on otsikossa jo hyvin kiteytettynä, eli onko joku penikoista kärsivä huomannut jotkin kengät paremmin penikoihin soveltuviksi. Itse käytän jo kolmansia Stabileita peräkkäin, koska mielestäni ovat parhaat kengät muljahduksien estämiseen. 3-4 vuotta sitten meni todella pahasti nilkka ja sen jälkeen todellakin käytössä jo kolmannet Stabilit, eikä kertaakaan ole nilkat muljahtaneet. Nyt vain on uusi vaiva, eli penikat.

Muitakin hyviä neuvoja joilla saisi penikoinnin loppumaan / auttaisivat elämään vaivan kanssa SAA kertoa. Löysin tälläisiä vinkkejä netistä.

-Harjoituksen jälkeen kylmää vettä jaloille, sitten kuumaa vettä. (pitää suorittaa 6-8 krt.) ja sitten esim Ice Poweria.
-Venyttelyä, venyttelyä ja venyttelytä. Pohjelihasta pitäisi venyttää 2-3 krt. päivässä.
-Varvasjumppa (pitää ottaa tarkemmin selville, mitä tällä tarkoitetaan).
-Harjoittelumäärien vähentäminen.
-Siirtyminen pehmeämmille alustoille (tälle on hyvin vaikeaa tehdä mitään, jos pelaa salibandyä).
-Vaimennuksen lisäämien (esim. pohjallisilla).

Yritän näillä aloittaa, katsotaan päästäänkö vaivasta eroon.

Kiitos vastaajille etukäteen!

/Krunssila

Rosmariini

Post by Rosmariini » 1.9.2005 13:40

Hyvää kenkämerkkiä en osaa neuvoa, kun itsekin olen joka vuosi saman ongelman edessä (eli se uusien hyvien kenkien löytäminen) Mutta muuten voin erittäin lämpimästi suositella tuota mainitsemaasi kylmä-kuuma-hoitoa, on tehonnut kuin tauti ainakin mun jalkojen rasitusvaivoihin. Suosittelen siis seuraavaa kuuria:

Joka ilta JA aamu (ei siis pelkästään treenien jälkeen) suihkuta kipualueelle ensin niin kylmää vettä kuin hanasta tulee (n. 20 sekuntia) ja sitten niin kuumaa kuin iho sietää (myös n. 20s). Toistä tämä useita kertoja (vaikka mainitsemasi 6-8 kertaa), ja lopuksi lopeta vielä kylmällä vedellä.

Aluksi kroppa vastustaa ja hoito tuntuu varsin epämiellyttävältä, mutta siihen tottuu kyllä aika nopeesti. Tehokkaan käsittelyn jälkeen pitäisi tuntua ja näkyä kuinka verenkierto vilkastuu voimakkaasti hoitoalueella (siis suomeksi jalka on punainen kuin keitetty rapu...). Tähän sitten voi päälle laittaa esim. Ice Poweria tai jotain kipugeeliä. Itse olen hoitanut tuolla tavalla lähinnä kantakalvon tulehdusta ja muita jalkaterän rasitustulehduksia, ja hieroin käsittelyn jälkeen kipualueelle tulehdusta parantavaa kipugeeliä (ainakin Voltaren oli aika hyvä, mutta halvempiakin löytyy, apteekin täti neuvoo.) Penikoista ei oo omakohtaista kokemusta, mutta samalla reseptillä on poikaystävä hoidellut omia jalkojaan, ja on kuulemma ollut varsin tehokasta.

Myös noi liikehoidot (venyttelyt ja jumpat) on tehokkaita, parhaan tuloksen saa kun yhdistää kaikki hoidot. Venyttely ja varvasjumppa kuului myös mun hoito-ohjelmaan kantapäävaivojen kanssa, mutta en osaa sanoa onko kyseessä samanlainen jumppa kuin penikoiden hoidossa. Joka tapauksessa tarkoitus oli esim. nostella varpaiden avulla kyniä yms. pieni esineitä lattialta, ja sitten yhdellä jalalla seistessä nostaa isovarvasta ylös ja samalla koittaa kohottaa jalkahovia (helpottaa kun ajattelee että koittaa saada jalkaterän "lyhenemään"). Näiden harjoitteiden tarkoitus on käsittääkseni vahvistaa nilkan ja jalkaterän lihaksia ja nilkan hallintaa, en tiedä onko sillä vaikutusta penikoihin.

Tsemppiä hoitokuurille, ja kerro jos toimii tai löydät muita hyviä konsteja. Et varmaan ole ainoa foorumilainen joka näistä jalkavaivoista kärsii...

cc

Post by cc » 1.9.2005 13:43

Itse kärsin aivan samoista vaivoista. Kesällä jouduin hommaamaaan fysioterapeutilta tukipohjalliset selkävaivoihin ja silloin tällöin vaivaaviin penikoihin. Ensimmäisen kerran penikat rupesivat vaivaamaan kun sain pelissä kovan iskun pohkeeseen, joka löi pohjelihaksen aivan lukkoon. Venyttelyllä aukesi lihas, mutta penikat vaivasivat vuoden verran. Tuon jälkeen ne "paranivat", mutta nyt on taas muutama kuukausi kärsitty sietämättömistä kivuista.

Kengistä minulle parhaiten taistelussa noita penikkavaivoja vastaan ovat ehdottomasti toimineet Adidas Climacoolit. Nyt olen yrittänyt niitä metsästää ympäri Stadin kauppoja, mutta ainoastaan Stadiumista olen niitä löytänyt, ja sielläkään ei juuri sitä oikeata mallia ole. Joten jos joku vaan sattuisi tietämään, mistä niitä saisi ostettua, olisin enemmän kuin kiitollinen tiedosta. Nythän Adidas on tuomassa markkinoille uutta Climacool mallistoa, mutta niitä ei ollut enää edes saatavilla maahantuojalta.

Tällä hetkellä pelaan Niken pelinkengillä (tarkkaa merkkiä en muista), ja ne toimivatkin aluksi uutena aivan loistavasti. Ostaessani selvitin kenkien iskunvaimentimia, ja näissä oli sen liikkeen parhaimmat. Kauaa ei tarvinnut kengillä kuitenkaan pelata, kun penikat taas vaivasivat.

Sitten pieniä vinkkejä, jotka ainakin minulla ovat toimineet, osa paremmin, osa vähän huonommin.

-Intersportista ostin kenkiin sellaiset "iskunvaimentimet" kantapään alle. Tämä on vähän vaikea selittää, mutta sellainen ohut ja pehmeä vaimennin kantapään alle, joka nostaa pikkaisen kantapäätä, joka jo sinällään pitäisi jo hieman auttaa penikoihin, mutta tuo pehmennys siihen lisänä, niin minulla auttanut ainakin kaikkein parhaiten. Hintaa noilla ei ole kuin sellaiset 6-10€.
-Kylmää ja kuumaa vettä vuorotellen rasituksen jälkeen. Sen jo itsekin totesit. Tähän lisänä voisin vielä ehdottaa kokeilemaan jonkinlaista lämpövoidetta. Pikkaisen sellaista ennen treeniä niin saattaa auttaa. Tuossa on vaan edellytyksenä että sinulla ei lihakset tulehtuneet pohkeen alueelta, mitä tosin epäilen, kun ilmeisesti pystyt kuitenkin jotenkin pelaamaan/liikkumaan
-Jos mahdollista, niin polje kuntopyörää hallilla ennen treeniä. Ei tarvitse edes pitkää aikaa, vain sen verran että lihakset lämpenevät. Siihen pieni venyttely päällä. Kuntopyörän voi korvata myös varpaille nousemiselle, mutta se ei ole niin tehokasta. Eli nouset normaalisti varpaiden varaan seisomaan, pidät siinä vähän aikaa ja laskeudut ilman minkäälaista tärähdystä. Eli rauhallinen liike.
-Kerrot että sinulla on nilkat muljahdelleet. Itselläni meni nivelsiteet nilkasta viime talvena, ja tuon jälkeen penikkavaivat pahenivat. Eli yritä pyöritellä nilkkoja (varsinkin ennen rasitusta), joten nilkan liikeradat olisivat paremmat. Jos sinulla on ollut nilkkojen kanssa ongelmia, saattaa olla, että nilkat ovat hieman jumissa, joten pelatessa rasitus tulee liikaa tuohon säären alaosaan. Minulla fysioterapeutti tsekkasi noita nilkkojen liikeratoja ja muutaman kerran rusautti niitä oikein kunnolla. Hän kertoi että ne ovat yksi yleinen syy penikkavaivoihin.

Tässä nyt muutamia vinkkejä. Mutta kuten arvata saattaa, itsekään en ole noista vaivoista päässyt eroon, mutta näillä edes saanut pientä helpotusta tilanteeseen. Tiedän minkälaista kivuista kärsit, joten toivon todella että pääset niistä eroon. :wink:

krunssila

Post by krunssila » 1.9.2005 14:21

Tulipa nopeasti kaksi todella hyvää vastausta. Kiitän neuvoista!

CC: Vasen nilkka meni pahasti kolme vuotta sitten. Nivelsiteet paukkui pahasti, mutta ei kuitenkaan niin pahasti, että olis tarvinnu leikata. Toipuminen vaivasta jäi vähän oman onnensa nojaa, eikä tullut juostua kolmeen kuukauteen. Kukaan lääkäri ei edes ehdottanut mitään jalkaa palauttavaa toimintaa! Nyt kun teidän itse enemmän, niin tekisin asiat HIEMAN toisin. Vasemman nilkan liikeradat eivät siten vieläkään ole yhtä hyvät kuin oikean. Fysioterapeutti rusautti sinun nilkkasi kuosiin. Voitko selittää tätä hieman tarkemmin?

Varmaan pitäisi jostain siis löytää nuo Climacoolit ja laittaa sinne sitten vielä toi iskunvaimennin. Sanoit että löysit Stadiumista, mutta ei löytynyt oikeaa mallia, onko noita eli mallisiakin sitten? Mitkä olet havainnut parhaiksi.

Samoin sinne, toivottavasti vaivat helpotta. Ei ole kivaa! :(

No katsotaan miten pärjään tämän ongelman kanssa. Laitan raporttia mikäli huomaan että ongelma helpottaa jollakin konstilla.

cc

Post by cc » 1.9.2005 15:19

Itselleni kävi aivan samoin, että kun nivelsiteet olivat paukkuneet, niin ensiksi terveyskeskuksessa laitettiin vastahakoisesti (olin vieraalla paikkakunnalla, joten minun olisi kuulemma kuulunut matkustaa Helsinkiin hoidettavaksi) jonkinnäköinen side siihen ja lähetettiin kotiin. Ei annettu keppejä, saatika ohjeita miten nilkkaa voisi kuntouttaa. Joten liikeradat ovat minullakin hyvin vajavaiset ja nilkkaa "kiristää" jotenkin oudosti silloin tällöin.

Mutta asiaan. Eli menin selkävaivojen takia askelklinikalle kartoittamaan mahdollista tarvetta tukipohjallisiin. Siellä fysioterapeutti rusautti mm. selän ja lonkat auki (teki muuten pirun hyvää) ja tämän lisäksi väänteli noita nilkkoja ja epäili mainitsemieni penikkavaivojen mahdollisesti johtuvan juuri noista nilkkojen jäykkyydestä. Itse toimenpidettä on hieman vaikea selittää, mutta jotakuinkin seuraavasti se meni. Minä makasin hierontapöydällä selälläni mahdollisimman rentona siten, että jalat olivat hieman ulkona pöydältä. Yksi jalka kerrallaan fysioterapeutti muutaman kerran terävällä vedolla rykäisi itseään päin. Ote hänellä oli tuosta jalkapöydästä ja kantapäästä ja siitä hän välillä rauhassa väänteli ja silloin tällöin terävillä rykäyksillä riuhtoi nilkkaa noin 5 minuutin ajan per jalka. Toivottavasti jonkinlaisen kuvan sait tuosta selityksestä. Toimenpide oli siis täysin kivuton ja tuntui että hän juuri yritti aukoa noita nilkkoja ja parantaa liikeratoja. Suositteli sitten vielä jälkeenpäin venyttelemään noita nilkkoja ja kävelemään mahdollisimman usein erilaisilla kengillä ja jos mahdollista niin paljain jaloin (kesällä ehkä hieman mukavampaa kuin talvella).

Ja noista Climacooleista. Niitä on kyllä paljonkin erilaisia, mutta tosiaankin Suomessa niiden saatavuus on aika heikko. Itse kun olen hieman raskaamman rakenteinen pelaaja, niin hyvien kenkien merkitys vielä korostuu. Ehdottomasti parhaiksi havaitsin 2-3 vuotta vanhan Climacoolin mallin, joita ei ole kyllä enää mistään saatavilla. Olen kuullut että tämä uusi malli Climacool Alpha Skeleton olisi hyvin samanlainen kenkä ja tiettävästi pitäisi olla aika pirun hyvä. Uusi malli on myös Climacool Xo Skeleton, mutta niitä en ole nähnyt, joten en tiedä kuinka hyvät ne ovat. Viime vuoden malli Climacool Response II on kuulemma myös hyvä kenkä ja niitä olenkin yrittänyt etsiä, koska uskoisin, että niitä juuri saattaisi joissain kaupoissa olla. Nuo Stadiumista löytyvät kengät ovat minulle toistaiseksi aikamoinen arvoitus, ja tällä hetkellä mietinkin, että uskallanko niitä ostaa. :) Niitäkin kenkiä on siellä kahdenlaisia, joista halvemmat ilmeisesti kuuluvat Adidaksen kolmanteen uuteen mallistoon, eli Skeleton Alphasyksiin. Jos ne kalliimmat ovat tuota Climacool Xo Skeleton mallistoa, niin sitten todennäköisesti käyn sellaiset hankkimassa. Hirveästi vaan ei kiinnostaisi enää erehtyä noitten kenkien kanssa, koska hinnathan niissä ovat aika huimia, ja itsellänikin on monta erehdystä tullut tehtyä niitä ostettaessa. Kaikkein pahinta kenkien ostamisessahan on se, että ne mitkä ovat toiselle hyvät saattavat olla toiselle todelle huonot. Monimutkaista siis....

Noita Climacooleja näät, kun selaat vaikkapa vanhoja salibandylehtiä, niin esim. useat SSV:n pelaajat ja monet muutkin niitä käyttävät. Climacool Response II:t ovat sellaiset punavalkoiset.

Rosmariini

Post by Rosmariini » 1.9.2005 15:35

Kävin minäkin kokeilemassa niitä Climacooleja Stadiumissa, mutta omasta mielestäni ne eivät olleet kovin kiertojäykkiä, joten jätin ostamatta. Siellä oli muutama erilainen malli (en muista nimiä tarkemmin), ja ainakin yksi malli oli niin heppoisen oloinen että en uskoisi sen kestävän mun käytössä kahta kuukautta pidempään. Tosin minulla ongelma taitaa olla juuri päinvastainen kuin teillä, eli löysä ylipronatoiva nillka, jonka vuoksi tarvitsen (kierto)jäykät kengät. Tässä suhteessa Stabilit ovat aika ylivertaiset, harmi ettei ne muuten oikein istu mun kapeisiin jalkoihin. Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että teidän jäykille nilkoille noi Climat voisi sopia? Ja ehkä johtuen tästä perustavaa laatua olevasta erosta nilkoissa minulla oireilevatkin nuo jalat nilkan alapuolelta, eikä penikoista.

hezuz

Post by hezuz » 2.9.2005 15:03

löysille nilkoille on hyvät korkee vartiset kengät *yllätys yllätys* sinänsä.. olen itse kärsinyt aika pahasti penikka taudista ja totesin ettei stabilit ole parhaat kengät minulle.. ja nyt kun meni viime talvena kaikki nivelsiteet vasemmasta nilkasta jouduin väkisin mietttimään uusia kenkiä.. noh löysin törkeen hyvät NIKEN kengät.. joka kyllä yllätti minut itseni.. nike intensify mid on kengän nimi.. se ei oo täys korkea kenkä mutta tulee silti tarpeeksi ylös.. ja vaimennus on aivan omaa luokkaa.. noiden kenkien kanssa ei oo ollu kyllä penikoiden kanssa mitään ongelmia ja kenkä on tarpeeksi kierto jäykkä.. esim verrattuna acicsen power-play hi kenkään joka minusta tuntuu jotenkin liian hepposelta jalassa.. vasen nilkkani on nimittäin kanss todella löysä.. se muljahtelee nykyään mennen tullen joten tarvitsin todella tukevan ja jäykän kengän.. joten päädyin tuohon nikeen.. ja hyvä on ollut..
näin on

krunssila

Post by krunssila » 2.9.2005 17:03

Minulla ei ole varsinaisesti löysät nilkat itsellä. Meni vaan kerran kunnolla ja opin olemaan, eli sen jälkeen olen ostanut aina parhaat kengät. Tässä tapauksessa Stabilit. Itse olen päätynyt samaan mitä ne monesti noissa kenkäliikkeisä sanoo, että on tärkeämpää että kenkä/pohja on jäykkä, eikä se että kengässä on pitkä varsi. Stabileilla en ole kertaakaan muljauttanut, vaikka niissä ei ole vartta ollenkaan. Aluksi olin tietyst vähän peloissaa, että voiko näin lyhytvartisilla pelata ollenkaan.

HEZUZ: Nike Intensify Mid - pitää käydä testaamassa samalla noikin. Kävikö kaikki siis niin yksinkertaisesti että vedit noi töppöset jalkaan ja TSADAM! ongelma oli poissa? Onko noi koriskengät vai mitkä?

No olen tässä ruennut venyttelemään tuota pohjelihasta 2-3 krt. päivässä ja aikomuksena aloittaa tänään toi vesihoito.

hezuz

Post by hezuz » 2.9.2005 17:11

noh kyllä se kävi niin SALIBANDYN kohdalla.. nyt on vedetty kyseisillä kengillä kymmeniä reenekä eikä oo tuntunu missään, mutta heti ku vedettiin taas lenkkitossut jalkaan ja lähettiin juoksemaan ni johan teki kipeetä.. :S nyt olen käyttänyt myös tota tasapaino lautaa.. sillä olen kuntouttanu rikkimennyttä nilkkaa.. on muuten parantanu nilkan liikeratoja samalla vahvistaen sitä ja jopa VÄHENTÄEN PENIKKA kipuja.. =) kannattaa kokeilla.. eikä sellanen ees maksa kovin paljoa..

itse kengästä en ole täysin varma mihin tarkoitukseen se on.. mutta urheiluliikkeen myyjä jolta kengän osti sanoi että kenkä olisi tarkoitettu mm. käsi- ja lentopalloon.. ja käsipalloon kengän vaatimukset ovat pitkälti yhtäläiset salibandyn kanssa..

itse en tiedä miten kengän varsi yms. vaikuttavat suoraan tukeen mitä kenkä antaa.. mutta sen verran maalaisjärkeä olen käyttänyt, että jos kengässä on tukeva varsi ja kenkä istuu jalkaan napakasti niin kyllä se silloin tukee nilkkaa..

kyseistä kenkää saa muuten ainakin top-sportista.. ja taisin ainakin intersportissa nähdä sitä..
näin on

Pentti

Post by Pentti » 2.9.2005 22:54

Itselläni on parin vuoden sisään paukahdellut molempien nilkkojen nivelsiteet. Kenkiä olen kokeillut, niin stabileja, kuin asicsejakin. Nyt ostamani Adidaksen Specialit (siis ne todella matalat siniset) tuntuvat huomattavasti paremmilta kuin aikaisemmat. Niin stabileissa kuin asickseissa lesti levisi jo muutaman kuukauden käytön jälkeen, jonka jälkeen jalka alkoi heilua kengän sisällä vaikka kuinka kireälle yritti nauhoja kiristaa. En koskaan voinut kuvitellakaan ostavani Specialeja nilkkavaivojeni jälkeen, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.

Aiemmin etsin kengistä lähinnä jäykkyyttä ja korkeutta (korkeus tosin toissijainen), todettuani tämän turhaksi, päätin kokeilla Specialeja. Sopivat kuin pallo Kohosen lapaan, jalka ei pääse heilumaan ja kapea lesti pitää jalkani tiukasti kiinni kengässä kun taas raakakumipohja pitää kengän tiukasti kiinni lattiassa.

Tämä siis vain omalta kohdaltani, jollekin Specialit voivat olla se kaikkein huonoin vaihtoehto. Pointtini onkin lähinnä se ettei pidä antaa "ulkonäön" eli tässä tapauksessa kengän ulkoasun, joka on mielestäni hyvinkin heppoinen, antaa hämätä, vaan ainakin kokeilla jotain uutta, mikäli vanha ei ole riittävän hyvä.

Rosmariini

Post by Rosmariini » 3.9.2005 16:17

Kiva lukea muuten muidenkin mietteitä pelikengistä, tällaisesta keskustelusta on varmasti oikeasti hyötyäkin. Silmään pisti viestejä lukiessa että eri ihmisille löysä nilkka ja jäykkä kenkä tarkoittaa eri asioita. Itse kirjoitin aiemmin että minulla on löysät ylipronatoivat nilkat. En ole itse ikinä (kop kop...) vääntänyt nilkkojani, ts. niiden löysyys esiintyy juuri siinä että juostessa nilkka taipuu sisäänpäin, ei muljahteluna tai sijoiltaanmenona. Ja kun puhuin kengän jäykkyydestä niin tarkoitin juuri tuota KIERTOjäykkyyttä, eli sitä miten kenkä käyttäytyy kun ottaa kärjestä ja kantapäästä kiinni ja vääntää. Varren korkeudella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Varsista täytyy vielä sen verran kommentoida että kuulin kaverilta hyvän neuvon. Itselläni heikko kohta on polvet, joten neuvo oli valita nimenomaan matalat kengät. Jos nilkkaa tukee liikaa korkeilla varsilla niin silloin käännöksissä kohdistuu suurempi paine polviin, mikä lisää polvivamman riskiä. Ja jos pitää valita kumpi paukahtaa, polvi vai nilkka, niin mun valinta on ehdottomasti se nilkka...

Statisti

Post by Statisti » 3.9.2005 19:39

Itse pidän Asicsin huippumalleja parhaina. Asia ei varsinaisesti liity penikkatatutiin, mutta avaudun silti. Akilleen kantapääni on ollut kantapääni. Ne kipeytyivät miltei aina treenien jälkeen. Kokeilin eri kenkämalleja erimerkkejä, kun raaskin ostaa malliston lippulaivan Gel Blockin. Edeltävät Asicisin kenkäni olivat Powerplayt, joissa vakuutettiin olevan yhtähyvä Gel vaimennus kun paremmissa malleissa. Näin ei ollut vaan kantapäät kipeytyivät. Nyt olen käyttänyt mallia Gel Block eikä kkipuja ilmene. Kengät ovat sitä paitsi idioottimaisen tukevat, tosin myös hintavat.
Elikkä, tahdoinpa vaan sanoa ettei kengissä kannata säästää.
Elämä on parempi takaperin

krunssila

Post by krunssila » 5.9.2005 10:32

HEZUZ: (kiitos edellisestä vastauksesta!) Tasapainolaudasta kysyisin vielä. Eli jostain urheilukaupasta ostit tollaisen? Käytätkö lautaa vai sellaista puolipallon muotoista? Onko laittaa vielä jotain hyvää ohjetta miten tuollaista härveliä 'käytetään', eli millaisia toistoja ja miten kauan pitäisi laudan päällä kiikkua? Lauta voisi tehdä hyvää näin varmaan vieläkin kahden vuoden jälkeenkin nilkalleni. (prkle, kun kukaan ei kertonut näistä asioista silloin kun nilkka meni.)

hezuz

Post by hezuz » 5.9.2005 15:11

no siis mulla on sellanen "lautanen" eli se on pyöree ja siel alla on puolo pallo.. mut niitä on varmaan tuha erilaista :D mut siis ihan aluks normaalii harjottelee eka seisoo siin normaalisti.. sit voi alkaa käyttää joka reunan kerrallaan maassa.. sit tietenki seisoessa siin laudalla menee kyykkyyn.. ja sit ku alkaa oppii ni tietenki tota yhellä jalalla samalla tavalla.. noi on pääasiassa vahvistavia.. eli pitää muistaa myös tehdä erilaisii venytyksii..

käyttötapoja on yhtämonta kun käyttäjiäkin :) eli ei kukaan osaa sanoo mikä on oikea tapa.. siitä vaan leikkimään sillä tasapainolaudal ;) oon ite ainaki huomannu et se todellla vahvistaa nilkkaa ja auttaa myös paljon tasapainoa...

niin joo ja ostin ton laudan muistaakseni stadiumista.. eli kyllä niitä ihan urheiluliikkeistä saa.. :)
näin on

alspe

Post by alspe » 5.9.2005 15:40

Tosiaan aika Addu painotteista porukkaa täällä. Koittakaa huviksenne Asicseja jos nyt yleensä tosta vaan on varaa ostaa uudet kengät.

Itse Asics Gel Constructit :

http://www.oslosportslager.no/stores/Os ... struct.jpg

ja penikat hävisi heti, aiemmin pelaisin Adidaksen perusmallilla (n. 60e) jossa oli kantavaimennus, ei päkiässä ollenkaan.

Jos on myös nilkkaongelmia(lisää pohjejumppaa :-) ) laittaisin :

http://www.patrol.fi/asics_tuotteet2.php?hid=343

Post Reply