Pelaajaporssi.Net - Salibandy.Org

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20.12.2015 12:14 
Poissa

dauu kirjoitti:
Kannattaa itse kokeilla kumpi tuntuu paremmalta 101 vai 103. Jos exeliä aattelit niin paras on varmasti tuo helix.

Okei, kiitos! :) Tais jäädä tuosta viestistä mainitsematta, että merkillä ei väliä, mutta jonkinlainen ovaali olis aika must, vaikka kai siihen pyöreäänkin tottuis. Oon mielestäni 101&103 pelannu, mutta ei oo oikein mitään muistikuvia kummasta olisin tykänny enemmän :D Toisaalta, eihän se 2cm kovin pitkä pätkä ole, mutta ajattelin kysäistä kuitenkin jos jollain olisi iskeä faktaa pöytään :P

En mikään asiantuntija taida olla, mutta akalabeth kun itse pelailin vielä junnuissa niin minulla oli päinvastainen tilanne. Pelasin enemmän parketilla ja mattoa vihasin. Pelasin silloin exelin MB chillillä. En sitten tiedä sopiiko toi MB seos exeliltä parketille vai onko vaim tottumis kysymys? Tai ehkä molempia,? :D

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.12.2015 12:52 
Poissa

WideCoast kirjoitti:
En mikään asiantuntija taida olla, mutta akalabeth kun itse pelailin vielä junnuissa niin minulla oli päinvastainen tilanne. Pelasin enemmän parketilla ja mattoa vihasin. Pelasin silloin exelin MB chillillä. En sitten tiedä sopiiko toi MB seos exeliltä parketille vai onko vaim tottumis kysymys? Tai ehkä molempia,? :D

Joo, MB X-Bladella (musta) tulee nykyään enimmäkseen hakattua palloa, että kaipa tässä turhaan haen ratkaisua. Ehkä pitäisi kehittää niitä taitoja siinä ympärillä, kuin miettiä vain varusteiden vaihtoa. Mutta täällä foorumilla onneksi saa vähän spekuloida näillä asioilla, niin mukava jossitella että mikä toimii ja ei toimi. :thumbup:

Profiili  

ViestiLähetetty: 22.12.2015 19:10 
Poissa

Akalabeth kirjoitti:
WideCoast kirjoitti:

Joo, MB X-Bladella (musta) tulee nykyään enimmäkseen hakattua palloa, että kaipa tässä turhaan haen ratkaisua. Ehkä pitäisi kehittää niitä taitoja siinä ympärillä, kuin miettiä vain varusteiden vaihtoa. Mutta täällä foorumilla onneksi saa vähän spekuloida näillä asioilla, niin mukava jossitella että mikä toimii ja ei toimi. :thumbup:

Jep, niinhän tuo on! :thumbup:

Tulin tuossa nyt muuten hommattua AIRin MB lapa, kun pääsin kaverin SB-versiota kokeileen ja ainakin kun pallo karkas matolle kun testailin, niin "kämmen-rysty" suuntaan lapa liukui kyllä paremmin matolla niiden railojen takia, mutta "varsi-lavankärki" suuntaan tökkäs heti :D ja toinen, minkä kanssa meinas tulla hieman ongelmia oli, että huomasin vasta kotona, että kyseisessä lavassa olikin torx päiset ruuvit.

Profiili  

ViestiLähetetty: 22.12.2015 23:40 
Poissa

Tämä alkaa jo mennä Exelin puolelle suuntautuvaksi avautumikseksi, mutta itsekin olen ihmetellyt miten ne vuodesta toiseen muuttelee ruuvin paikkoja ja nyt sitten ruuvin kantoja. Ei mitään käytännön logiikkaa. Itsellä löytyy pari Airiä, mutta ne on SB materiaalilla, kyllä niillä silloin tällöin pelailee.

Exelin keskustelu puolella moitittiin Gravityn kestävyyttä, mutta itse ostin uusimman ulkomailta Player Conceptina. Minusta se tuntuu aavistuksen vakaammalta mitä nämä ensimmäiset mallit, joita Suomen kaupoista löytyy.

Kuva

Takaisin ongelmaani, että mietin tässä mitenkähän Fat Pipen PP tykkää parketista? Tosin en ole oikein mieleistä lapaa Fat Pipelta löytänyt, mutta ehkä pitäis niitä omia taitojakin kehittää niin lavan merkitys vähenee.

Profiili  

ViestiLähetetty: 23.12.2015 04:04 
Poissa

"Avaudutaan" jos nyt muutkin sitä tekevät. Mitä itse olen sivusta seurannut niin on tuntunut että exeliltä ei ole pitkään aikaan tullut mitään laadukasta tavaraa markkinoille, usein vielläpä syynä on mailan katkeaminen käsien välistä. En sitten tiedä mistä tuo johtuu mutta kummallisesta paikasta napsuu poikki mallista riippumatta.

Ruuvien kannoista sanottakoon sen verran että onhan tuo kehitys niissä mennyt eteenpäin. Kaikki tietää kuinka hankalia ovat vanhat talttapää ruuvit eikä ristipää kantakaan sen kummoisempi ole laaduttomassa metallissa. Salming on tajunnut tämän aikoja sitten ja käyttää vain torx kantaisia ruuveja jolloin ei meisseli lipsu, onneksi exel näyttää myös siirtyneen asteen parempaan suuntaan.

Kerrottakoon nyt myös että exeliä en itse koskaan ole omistanut, hieman nuo gavityt ja helixit kiinnostaisivat mutta toistaiseksi ovat jääneet kaupan hyllyyn kun laatuun ei ole voinut luottaa. Mitenkäs on fat pipen raw conceptin laita, onko varret kestäneet miten? Josko sellaisen uskaltaisi jollain aikaa hankkia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 23.12.2015 10:50 
Poissa

Ite oon nyt eka kertaa "pelaajaurallani" vaihtanut Exeliin. Aiemmin lähes pelkästään fätillä olen pelannut. En oo oikein koskaan tykänny Exelin varsista kun ovat tuntuneet niin raskailta ja se mailan tuppi on aivan jäätävä. Toissa keväänä oli pakko ottaa Ultra-varsi testiin ja sen myötä tykästyin Mega 2.0 lapaan. No ei vielä tuossa vaiheessa vaihtunut merkki, mutta tälle syksylle bongasin täältä Gravity-varren sopivaan hintaan ja ostin testiin. Eka testi heti matsissa, pelasin yhden erän ja tein yhden oman maalin (syötönkatko pomppasi omiin) sekä tuskailin mb-muovin tahmeutta muutenkin tahmealla ja pihkaisella matolla. Maila jäi pariksi viikoksi kassiin, kunnes jotenkin tuli mieleen ottaa se taas suoraan peliin, kun oli parkettimatsi edessä.

Se oli jotakin aivan mahtavaa. Sen jälkeen olen pelannut vain Gravitylla ja tilasin toisenkin Ruotsin puolelta (ovaalin minttu-mustan varren mintunvärisellä SB Airilla).

Melko hyvältä tuntuu jo matollakin MB-muovi ja varsi tuntuu todella hyvältä käsitellä. On keveämpi ku G-series-varret ja tuntuma palloon on mielestäni parempi. Itellä harvoin mailat katkeilee, joten en osaa kestävyyteen ottaa kantaa. Lämäriä tulee viriteltyä todella harvoin peleissä, mutta onhan tuo treeneissä tähän saakka kestänyt.

Varsinaiseen Exel-ketjuun jo kerroin joukkuekaverin kokemuksia Raw Conceptista, että kahdet treenit ja kaksi upouutta vartta poikki gripin alta, molemmat taisi mennä alle 20 min käytön jälkeen. Otti sitten tilalle uuden G27:n. Mutta kyllä sillä vedot ja pallonpyörittelyt kuulemma tuntui todella hyvältä. Pakko se on jossain vaiheessa testata.

Tuli muuten mieleen, että Exelin ovaalivarret tuntuu olevan lähempänä Fätin Beat-varsia kuin pyöreitä varsia ovaalinauhoilla. Ja että Exelin grippien kans on vähän hukassa, kun osa T-3 gripeistä on mun käsille kuin saippuaa, heti ku vähän hikoaa. Musta on melko hyvä, yhden 2-packin yläkäden grippejä ostin myös, jossa myös valkoinen oli hyvä reilun viikon ajan ja sit ei pitänyt enää ollenkaan. Punaisella ei ollu mitään pitoa. Nyt tilasin harmaan Lujakunnosta, katsotaan onko siitä mihinkään.

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2016 16:34 
Poissa

Terve.

Tältä palstalta sain viimeksi uhan hyviä vinkkejä, mutta en ole vielä uutta mailaa ostanut, kun en ole osannut päättää. Tosiaan lempimailani aikanaan oli UNIHOC Player SQL Twin Curve 2,0° 26: http://www.florbalshop.net/florbalky-pr ... e-20-26-13 Sen jälkeen kokeillut kaikkea, mutta en ole tuon mailan veroista löytänyt. Tuolla mailalla sai aivan maagisia vetoja aikaiseksi ja kun sillä twin curvella oppi pelaamaan, niin sillä pelaaminen muutenkin oli nautintoa. Vastaavan tyyppistä mailaahan ei mistään enää saa. Curveja on, mutta ei tuollaista, jossa on myös yläkäsi käännetty. Sillä sai vedon lähtemään kovaa ja aivan jalan vierestä. Omaan vetotyyliin se vain sopi. Yhdessä tshekkikaupassa oli noita myynnissä ja pistin viestiä, että onko tosiaan jäljellä ja oli vain rightin mailoja. Ehdin jo innostua. Turhaan.

Mietin mikä tuossa mailassa oli muuta hyvää, niin se lavan (player) materiaalissa oli todella mahtava pallotatsi. Itsellä nykyisin tuo Fat Pipen Beat Flat Jal-alai lavalla. Varresta tykkään lavan muotoilu on OK, mutta pallokosketus tuolla mailalla on liian kova tai kolho omaan makuuni. Olen kokeillut sitä valkoista lapaa ja pehmeämpää turkoosia, mutta taitaa se lavan rakenne olla sellainen, että pallotuntuma ei vain miellytä. Pallon hallinta etenkin kovassa vauhdissa hankalaa ja vetohetkellä lipsahtelee.

Kysymys kuuluukin, että missä eri mallien lavoissa on saman tyyppinen pehmeä materiaali, kuin tuossa UNIHOC PLAYER FEATHER LIGHT lavassa ja mikä siitä tekee niin erityisen. Löytyykö esim. tuohon Fat pipen Beat flatiin jotain vastaavan tyyppistä muovia? Mitä Salmingilla, Exelillä on ja löytyykö Unihocilla muita lapamalleja, jossa tuo vastaava materiaali.

Tällä hetkellä tuon lavan perusteella ottaisin Unohocin Top Light II:n tuolla Player Feather Light lavalla. Siitähän on kai uudempikin malli rePlayer. Joskus mulla oli Top Light 1 malli ja se oli ihan ok, mutta ei tuon Curven veroinen.

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2016 16:44 
Poissa

Pelkästään lapa-asiaan kommentoiden, Fat Pipelta löytyy PP-muovin flat Orc. Fätin PP-muovi on huomattavasti pehmeämpi kuin kumpikaan kokeilemistasi Jai-alaista. Ja uskoakseni myös profiilinsa puolesta lähempänä Unarin Playeriä kuin Jai-alai. Exelillä taas MB-muovin lavat on vähän samankaltaisia kuin feather light ja/tai Fätin PP-lavat. Salmingilla ei tietääkseni oo tuota pehmeää muovia lavoissaan ainakaan vielä.

Toki PP Orcista on mainittava, että siinä ei juurikaan esikäyristystä ole ja vaatii vähän huolellisemman lämmityksen ja muotoilun kuin normit PE ja PE-h muovit.

https://www.lujakunto.fi/tuote/5744/fat-pipe-orc-flat-pp-lapa

EDIT: niin ja Beatiin on saatavilla myös PP-muovin Jab, mutta siinä taas on kourua todella paljon (kuten myös Jai-alaissa) verrattuna Orciin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2016 17:26 
Poissa

Pedro kirjoitti:
Salmingilla ei tietääkseni oo tuota pehmeää muovia lavoissaan ainakaan vielä.

Löytyy Touch-muovi. Omasta mielestä todella mahtava. Tosin tää on vähän erilainen kun exelin mb tai fatin pp. On vielä pehmeämpi, eikä niin jäykkä

Profiili  

ViestiLähetetty: 3.2.2016 19:18 
Poissa

Pedro kirjoitti:
Toki PP Orcista on mainittava, että siinä ei juurikaan esikäyristystä ole ja vaatii vähän huolellisemman lämmityksen ja muotoilun kuin normit PE ja PE-h muovit.

Se muotoiltavuus on kyllä ehdoton. Muistaakseni Unihocin player feather light oli sellainen, että kun sen lämmitti, niin sitä pystyi muotoilemaan mielin määrin, eli vaikka päästämään lavasta irti ja se muovautui uudelleen, kuin muovailuvaha ja sitten kun sai hyväksi, niin kylmään veteen. Joitain lapoja pitää taivuttaa ihan tuskassa ja kärkikahvan tekeminen on ihan tekemätön paikka.

Pitää varmaan tilata se Unhocin feather light lapa, kun mulla on varastossa yksi vähän käytetty Unihocin varsi ja testata sitä siihen. Ei paljon rahassa menetä. Harmittaa ostaa 100 euron maila ja todeta, että ei sovi itselle.

Mulla ei ikinä ole ollut Exelin mailaa. Kinnostaisi tuo Chill-lapa ottaa testiin.

Korostan tuosta Jal-alai lavasta vielä sitä, että sen muotoilu on ihan hyvä, mutta kun sillä esim. käsittelee palloa ,niin siitä kuuluu erittäin kova kopina. Kosketus siihen on liian kohlo. Ei tämmöinen puukäsi osaa sillä sitten oikein mitään tehdä. Mikäli se lapa olisi pehmeämpi, niin olisi varmaan helvetin hyvä mulle. En tiedä tekeekö se Jal-alain materiaali sen vai se, että koska se toinen puoli on suora ja toinen koverrettu, niin se tekee automaattisesti lavasta paksumman, vai molemmat. Mikäli nuo kaikki valmiin kourun omaavat lavat ovat yhtä kohloja, niin pitänee jättää ne kauppaan ja yrittää tehdä suoraan lapaan itse kourunsa. Lukemattomia lapoja vain sillä tavalla tuhonnut. Hassuinta on se, että paras käyristys, joka mulla on ikinä mailassa ollut, ei ollut edes mun tekemä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 4.2.2016 10:46 
Poissa

Chill olis kai muuten oikein hyvä, mutta siitä tehty vähän liian raskas omaan makuun. Painoa alkaa olla mailan lapapäässä roimasti ja kynäily menee vähän haastavammaksi. Lisäksi vaatii mielestäni kohtuu jämäkän varren, jotta tuosta jämäkkyydestä olis hyötyä. Muuten tuntuu, että mailasta tulee nopeesti sellainen kolkon tuntuinen ja tuntuma palloon huononee. Kanttailuun tuo lienee parhaimmillaan.

Toi Jai-alai on fatpipen lapatuotannosta ehdottomasti oma inhokkini juuri tuon pallon käsittelyn takia. Tuntuu, että lavalla olis hyvin hyvinkin samankaltaiset pallon käsittely ominaisuudet, kuin rännin puolikkaalla. Syöttäminenkin tuottaa ainakin itselleni kohtuutonta tuskaa ja vaivaa. Vaikka tuo avox, jolla nykyisin tulee pelailtua, sisältää myöskin ison kourun, niin siinä kouru loivenee kivasti kärkeä kohti eikä se ole keskeltä banaaniksi väännetty. Oman kokemukseni mukaan tuolla kannattaa vedelle sellaisia nopeita ja yllättäviä pikku kääntäreitä pienestä tilasta. Siinä tuo on mielestäni omiaan. Huomautan vielä, että nää on vaan mun kokemuksia ja oon nähnyt liigassakin jonkun tuolla pelailevan, joten osaava pelimies kyllä tuollakin pelaa. :thumbup: :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 29.7.2016 17:58 
Poissa

mzj kirjoitti:
"lainasin" vain mielipiteen toivossa :P

Elikkäs olis hakusessa all-around maila/lapa ja vinkkejä kaivattaisiin! :). Tulee pelailtua pakkia, sekä hyökkääjää ensi kaudella, enkä muutenkaan ole koskaan pitänyt itseäni puhdasverisenä sniperina tai playmakerina. Merkillä ei ole mitään väliä, kunhan vaan löytyisi se oikea. :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.7.2016 13:45 
Poissa

Hyviä allround mailoja on markkinat pullollaan ja jokaiselta merkiltä löytyy varmasti hyvä allround ratkaisu. Itte ehkä lähtisin kauppaan testaamaan keppejä paikanpäälle. Sitten miettisin missä tulee eniten pelailtua. Matolla/parketilla? Matolle ostaisin jonkun pe/nb/sb materiaalisen lavan, koska vedot tuppaa ainakin itsellä jäämään pp/mb matskun lavoilla liian usein maanuoliaisiksi, kun lapa jämähtää lattiaan. Varsinkin jos painavat kantit/lämärit on vahvuus niin tämä huomioitava seikka.

Hyökkääjät harvemmin kerkee paljon virittää kanttia joten materiaali ei välttättä häiritse yhtä paljoa.
Varreksi valitsisin ehkä taipumaltaan 27 mm. Se on lähes joka tilanteessa riittävän jäykkää vetämiseen ja tarpeeksi löysä syöttämiseen.

Oxdogin mailoista hyviä allroundeja ovat esim. fusion 27 ja storm 27. Näistä fusion on painottunut enemmän rannevetoihin ja storm syöttämiseen. Myös stormilla voi vedellä kovaa mutta se on raskaampi ja suorempi, mikä tekee siitä syöttöystävällisemmän. Myös avox lapa on ihan ok allround mutta painottuu vielä enemmän kanttailuun.

Exeliltä mailat joissa on air lap/x-blade ovat hyviä kompromisseja. Helix ainakin on hyvä maila ja sitä saa useasta paikasta nyt ale hintaa.

Fatpipen orc lavalliset ovat hyviä allround mailoja. Orc 27 ja g27 pelaavat hyvin.

Yleisesti tutustu lapohin joissa on kohtuullinen kouru ja lievä tehdas käyristys. Testaa mailaa kädessä ja kokeile onko se tasapainoinen. Tarkista lavan asento varren ovaaleja vasten jotts näät mikä onko lapa kuinka paljon kallellaan ja mihin suuntaan. Ainakin exelillä ja oxdogilla lavat tuntuu olevan vähän miten sattuu joten tarkista mikä vaikuttaa luontaisimmalta.

Itte ehkä suosittelisin fusion 27 tai xplay 26 ovat kestäviä ja hyviä allround pelejä. Myös kattelemalla vähän mitä liigapelaajat käyttävät voi saada hyvän kuvan allround mailoista. Fusion 27 sopisi ehkä pakille paremmin ja x-play taas hyökkääjälle.

Nämä tuli äkkiseltään mieleen. :D

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.7.2016 14:53 
Poissa

mzj kirjoitti:
Myös stormilla voi vedellä kovaa mutta se on raskaampi ja suorempi, mikä tekee siitä syöttöystävällisemmän. Myös avox lapa on ihan ok allround mutta painottuu vielä enemmän kanttailuun.

Meinaatko tuossa vain lapojen osalta tuota eroa vai onko varsissa punnittu eroa?

Profiili  

ViestiLähetetty: 2.8.2016 08:17 
Poissa

Lähtokohtaisesti meinaan noita lapoja. Meni jo selvästi termit sekaisin. :D Elikkä vielä oikaisuksi siis toi Stormin Delta-lapa on enempi syöttelyyn soveltuvampi verrattaessa Block lapaan. Silti kumpikin on syöttökelpoisia.
Mielestäni lapojen paino vaikuttaa merkittävästi enemmän pelikokemukseen kuin varren paino. Poislukien tietysti sen oxdogin rautapalikan käyttö. Sillä alkaa olla jo merkitystä ja ite otan sen ensi töikseni pois.
Veikkaisin, että Stormissa ja Fusionissa olis lähes identtiset varret. Kumpikin on tota T700 matskua ja yhtä pitkiä. Väittäisin, että painoero tulee lähinnä gripistä, varren maaleista ja lavasta (lavasta pääasiassa).

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

MAINOS

Haluatko mainostaa tässä? Ota yhteyttä smuli(at)salibandy.org