Terve.
Uusi kirjoittaja rekisteröidyin oikeastaan vain tätä yhtä kysymystä varten. Tässä useamman vuoden mailakriisi päällä. Monta vuotta onnistuin jotenkin hankkimaan hyvän mailan ja/tai tekemään siihen hyvän käyristyksen ja pelit tai oikeastaan vedot sujuivat. Tykkään tehdä mailan kärkeen sellaisen jyrkän kupin, josta ammun ranteen. Parhaimmillaan sain siitä sellaisen, että vetohetkellä se pallo oikein liimautui siihen lavan kärkeen ja sitten rykäistiin. Suoralla lavalla ei ranteen ampumisesta tule suoraan sanottuna yhtään mitään, eikä vanha ukko enää uusia kikkoja opi. Itsellä vähän se, että kun vedot sujuu, niin kaikki muukin pelaaminen sujuu, kun itseluottamus nousee ja aina se veto on siellä takataskussa, jos ei muuta keksi. Pystyin tekemään erittäin kaukaa maaleja. Oli aina se taktiikka, että ammuin aika kaukaakin tähdäten maalivahtia päähän ja vedossa oli sellainen v-mäinen kierre, joka oli maalivahdille paha. Parhaita vetoja sain oikeastaan tällä mailalla, jota ei suomesta enää saa:
http://florbalove-hole.heureka.cz/uniho ... ve-2_0-26/ Jotenkin tuo maila vaan itselleni sopi. Olen kyllä ihan suorallakin varrella saanut kelpo vetoja. Muistaakseni yksi maila oli Unohoc top light, mutta ei se tuon kurven veroinen ollut. Nyt olen pelannut Fat Pipe Beat 27 Jai-Alai lavalla ja se on sinne päin, mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä haen.
Nyt miettinyt esim. Exelin kokeilemista. Ongelma vaan tässä on se, että käy nyt ostamassa 60-100 euron maila ja todeta, että ei sovi itselle. Olen monesti kierrellyt liikkeitä siinä toivossa, että siellä joku osaisi vähän opastaa, mutta aika turhaan. Ei sellainen pelaaja, joka esim. pelaa täysin tehdassuoralla lavalla ja ilman kärkikuppia osaa opastaa tälläisessä ongelmassa. sitä kuppia en tosiaan mihinkään kikkailemiseen halua, vaan ihan pelkkään vetoon. Ranne lähtee siitä kärjestä. Voisin ihan oikeasti jopa maksaa jollekin, joka itselleni sopivan kepin löytäisi ja ehkä vähän opastaisi sen kärkikupin tekemisessä. Ainoat varmat asiat ovat se, että varren pitää olla joko ovaali tai sitten tämä Fat Pipe Beat tyyppinen neliskanttinen varsi. Exelin neliskanttinen oli tosin liian paksu. Varsi ei saa olla paksu, kun ei tämmöisen mikkihiiren käteen mikään halko istu, joten Oxdogit jätetään ulos. Ainakin itsellä niistä se kuva tullut, että on paksu varsi. Olen aina pelannut jäykkyydellä 26, 27, mutta miettinyt sitäkin, että pitäisikö ottaa löysempi varsi? Kaikkein vaikein asia on kuitenkin se, että mikä lapa, lavan kovuus ja miten tehdä itselle kerralla sopiva käyristys.
Kaikkein parashan olisi tietysti, että joku mailamyyjä, jolla kokemusta haluaisi jeesata. Saisi allekirjoittaneesta vakioasiakkaan. Jos joku osaa noilla spekseillä antaa mielipidettä, niin otetaan vastaan.