Hyvät pelikengät?

Snu

Re: Hyvät pelikengät?

Post by Snu » 30.10.2009 22:13

Pekelele wrote:
SQee wrote:Sanoisin, että noi on Adidas Super Sala VIII kengät
Ja mistäs tuollaisia saa (pääkaupunkiseudulla)?
itse pitäisi parit uudet kengät hakea, tuossa yhdet varmaan.
https://www.budgetsport.fi/PublishedSer ... e=56369951

jukkis

Post by jukkis » 2.11.2009 00:33

minkälainen pito Adidas Court Stabil on? verrattuna asicseen.entä vaimennus?

Flashit

Post by Flashit » 2.11.2009 14:56

jukkis wrote:minkälainen pito Adidas Court Stabil on? verrattuna asicseen.entä vaimennus?
Pidoltaan mun mielestä aika samanlainen, mutta vaimennuksessa asics selkeästi parempi. Tai ainakin mun kokoiselle (yli 80kg) kaverille asics vaimentaa paljon paremmin.

Flashit

Post by Flashit » 20.11.2009 11:32

Flashit wrote:Kellään kokemusta noista salmingin kengistä? Hinta näyttäisi oleva kumminkin ihan kohtuullisella tasolla, aika reippaasti alle 100e näkyisi saavan... Ei vaan meinaa tällä seudulla päästä sovittamaan, niin kiinnostaisi tietää miten noissa esim.koot täsmää vaikka asicsien kanssa?
Onks nää niin uusi merkki suomessa, ettei kukaan ole kokeillut pelata? Kaipa se on sitten itse tilattava ja kokeiltava :D

Jub0

Post by Jub0 » 21.11.2009 14:12

Mikä ois PITÄVÄ pelikenkä hyökkääjälle?
Trust pink

tuomazh

Post by tuomazh » 22.11.2009 16:55

Jub0 wrote:Mikä ois PITÄVÄ pelikenkä hyökkääjälle?
Asicsin (esim.Gel Domain) kengät ovat aluksi hyvin pitäviä ainakin massalla. Omien kokemuksien mukaan asicseista vain katoaa pito melko nopeasti, eikä asicsit pitä mitenkään erityisen hyvin parketilla. Adidakset (esim Blitz CC7) puolestaan pitävät mielestäni paljon paremmin parketeilla ja pitoa löytyy toki myös massalla ja matolla. Muista merkeistä en oikein nyt osaa mitään sanoa, mutta siis lyhyesti: jos pelaat paljon matolla ja massalla ja asics tuntuu hyvältä niin asics, muuten adidas. Mallilla ei varmaankaan ole ihan älyttömän suurta merkitystä, kunhan tossu on kunnollinen eikä mikään huono halppismalli. Joku muu voi kertoa sitten varmaan muista merkeistä enemmän

Voisin samalla kirjoittaa pinen arvostelun omista hyvistä tossuistani, jotka ovat Adidas Lighstermalliset (pohjallisessa lukee volleyball eli lentopalloon suunnitellut tossut kyseessä, toimii kuitenkin todella hyvin salibandyssä).

Hyvää:
+keveys
+mukavuus
+tukee jalkaa riittävästi
+hyvät vaimennukset
+pohjien pito ja muoto on hyvä
+Ei oikeastaan minkäänlaisia kulumisen merkkejä vaikka olleet käytössä 1½ kk eli vaikuttaisi kestäviltä

Huonoa:
-kengännauhat avautuvat jatkuvasti, pitäisi varmaan laittaa toiset nauhat kun ei nuo pysy vaikka kuinka huolellisesti solmisi

Eli kokonaisuutena todella hyvät ja laadukkaat kengät, joista löytyy kaikki salibandyn vaativat ominaisuudet. Hintakaan ei ollut paha, 69€

Rosecenze

Post by Rosecenze » 30.11.2009 17:08

Öö, hyvät pelikengät perus salibandy harrastajalle. Kengät sais sopii niinku muuhunki liikuntaan, mutta ois hyvä olla hyvät ominaisuudet salibandyä kohti.
Itse tykkään eniten Asicsesta tai Adidaksesta, seuraavaks sitte Puma ja Nike. Mulla menee helposti polvet ja nilkat, eli hyvin vaimennetut ja tukevat, mutta mieluusti silti ottaisin lyhytvartiset, ja kengän koko on siinä 39-40, ja alle 100 mieluusti.

Siis tietenkihän kaikki kengät ei sovi kaikille ja kokeilemalla se selvii, mutta hyviä vaihtoehtoja sais olla.
- "Dont you ever get tired of singing the same songs?"
- "Dont you ever get tired talking about your own dick?" @ Funny People.

X3M Ruler Oval 92cm 30mm

Sisäpelikengät myynnissä!

tuomazh

Post by tuomazh » 30.11.2009 22:50

Rosecenze wrote:Öö, hyvät pelikengät perus salibandy harrastajalle. Kengät sais sopii niinku muuhunki liikuntaan, mutta ois hyvä olla hyvät ominaisuudet salibandyä kohti.
Itse tykkään eniten Asicsesta tai Adidaksesta, seuraavaks sitte Puma ja Nike. Mulla menee helposti polvet ja nilkat, eli hyvin vaimennetut ja tukevat, mutta mieluusti silti ottaisin lyhytvartiset, ja kengän koko on siinä 39-40, ja alle 100 mieluusti.

Siis tietenkihän kaikki kengät ei sovi kaikille ja kokeilemalla se selvii, mutta hyviä vaihtoehtoja sais olla.
Lueppas tuo yläpuolella oleva arvioni noista adidas lighster kengistä. Siinä olisi yksi hyvä vaihtoehto mikä täyttää kaikki kriteerisi ja voin todellakin suositella, hyvät kengät. Asicsilta esim gel-rocket olisi varmaan ihan hyvä peruskenkä tuohon alle 100e hintaan.

JJoni[

Post by JJoni[ » 12.12.2009 18:47

Rosecenze wrote:Öö, hyvät pelikengät perus salibandy harrastajalle. Kengät sais sopii niinku muuhunki liikuntaan, mutta ois hyvä olla hyvät ominaisuudet salibandyä kohti.

toine olis noi addun clove cc3. sh oli muistaakseni 150€ mut ite sain ne 80€. ja hyvät kengät on ollu...

MacGyver

Post by MacGyver » 16.12.2009 16:41

Suosittelisin noita Asicsin Blade 2, itellä ollu semmoset ny vähä aikaa ja hyvät on ollu. Ja ehdottomasti ne keltaset, ku ne ei näytä lenkkareilta. :wink:

Aneheh

Post by Aneheh » 5.1.2010 18:32

mitä mieltä olette nuista Puman accelerate V kengistä? itse ostin juuri äsken.
#88!?!?

Riku#10

Post by Riku#10 » 6.1.2010 11:53

Sain jouluna Asics Gel Power Play HI pitkävartiset sisäpelit, en ole pässyt vielä kokeilemaan joulutauon takia, mitä mieltä, onko hyvät tai omistaako joku muu samanlaisia kenkiä?

Hole!

Post by Hole! » 6.1.2010 12:33

Riku#10 wrote:Sain jouluna Asics Gel Power Play HI pitkävartiset sisäpelit, en ole pässyt vielä kokeilemaan joulutauon takia, mitä mieltä, onko hyvät tai omistaako joku muu samanlaisia kenkiä?
Mulla on Asics Gel Power Play HI 2 :kkoset ja on todella hyvät. Ei ole liukkaat edes pölyisellä parketilla ja myös tukevat :)
heps

Riku#10

Post by Riku#10 » 6.1.2010 16:42

Hole! wrote:
Riku#10 wrote:Sain jouluna Asics Gel Power Play HI pitkävartiset sisäpelit, en ole pässyt vielä kokeilemaan joulutauon takia, mitä mieltä, onko hyvät tai omistaako joku muu samanlaisia kenkiä?
Mulla on Asics Gel Power Play HI 2 :kkoset ja on todella hyvät. Ei ole liukkaat edes pölyisellä parketilla ja myös tukevat :)
Onko sulla ne sellaset sinivalkoset vai neonit?

Hole!

Post by Hole! » 6.1.2010 19:59

Riku#10 wrote:
Hole! wrote:
Onko sulla ne sellaset sinivalkoset vai neonit?
Sinivalkoset.
heps

Post Reply