OXDOG

mzj

Re: OXDOG

Post by mzj » 8.6.2016 08:28

oksdokki wrote:Itsellä ei oxdogin reklasta ole muuta kokemusta kuin yhden lavan kanssa, pari ripaa poikki, lähetin liikkeeseen kuvat mistä lapa oli, ja uus lähti samana päivänä ja sain pitää vanhan, en tiedä sitten muusta.
Tuliko lapa urheiluliikkeestä vai reklasta? Oon ymmärtänyt kaverin kokemuksista, että jotkut urheiluliikkeet antaa suoraan hyllystä uuden kepin katkenneiden tilalle, kun käy näyttämässä kuitin kanssa tiskillä. Joissain tapauksissa (kuten omassani, terveisiä vain Intersport Espoo Suomenojalle...) uutta mailaa ei anneta, vaan maila lähtee reklaan urheiluliikkeen kautta. :?

Pedro

Post by Pedro » 8.6.2016 10:06

mzj wrote: Itsellä on yks kokemus takana, joskin huono sellainen. Hybrid 26 meni kolmansien reenien alkulämmössä käsien välistä poikki. Oli kuitit ja kaikki tallella ja varmoin mielin kävin viemässä mailan Intersporttiin, joka lupasi lähettää mailan oxdogin reklaan. Meni kuukausi ja sitten tuli soitto Intersportista, että mailan jämät sopii tulla hakemaan pois. Ei menny läpi. :?
Ois oikeasti mukava kuulla, onko kukaan koskaan saanut reklasta uutta vartta tapauksissa, joissa varsi on katkennut ilman mitään selvää iskua? Tai ylipäätään yhtään missään tapauksessa. Jos nyt laskujen ulkopuolelle jätetään sponssisopparit eli seuran kautta menneet reklat.
oksdokki wrote:Itsellä ei oxdogin reklasta ole muuta kokemusta kuin yhden lavan kanssa, pari ripaa poikki, lähetin liikkeeseen kuvat mistä lapa oli, ja uus lähti samana päivänä ja sain pitää vanhan, en tiedä sitten muusta.
Eli sait liikkeestä suoraan tilalle, eikä mennyt tehtaalle päätettäväksi? Saako veikata, että Lujakunto on ko. liike?

Noin niin ku muuten, kävin testailee Fusionia mintulla NB Deltalla ja oli ihan ok. Ainakin Viper + NB Deltaan verrattuna. Mut sitten ruuvailin MB Avoxin takasin paikalleen ja kylläpä tuntuikin sen jälkeen kaikki vedot todella hyvältä. No lämärit lähti vähän taivaisiin, kun oon tottunut lämäseen niin, että pallo on aika edessä, etummaisen jalan paikkeilla (paikoiltaan lämätessä). Avoxilla piti tempaista selvästi taaempaa, että pysyi yläriman alla korkeus ja oli vähän vielä vaikean oloista. Toki kun kohdalleen sattui, niin aika mukavia "pommeja" aiempaan verrattuna.

Nyt löysin myös MB Blockin poistomyynnistä. Saa nähdä, miltä se tuntuu Avoxiin nähden. Tehdaskäyrä ei ehkä aivan yhtä miellyttävä ole, kun "pallotasku" on aika etuosassa lapaa. Mutta ihan silmällä arvioituna näyttäisi siltä, että syöttöpeli voi tuolla olla totuttelematta helpompaa. Olisi kaupasta löytynyt myös 2011 vuonna tehty musta NB Block, en uskaltanut sitä poistaa, kun alussa taisi olla niitä ripaongelmia Blockien kanssa.
Syöttely maalintekosektorissa on vastuunpakoilua.

oksdokki

Post by oksdokki » 8.6.2016 11:35

Juu, lujakunto oli liike. Mukava kuulla noita vertailuja näistä eri varsista ja lavoista, itsekin paininut eri yhdistelmien kanssa. Löyty käytetty zero, saa nähdä minkälainen se on mb avoxilla:) harmi vain että pelit ja reenitkin on tauolla.

Tohon nb blockiin vielä, niin en muista että siinä olis ollu ripa ongelmia, muistaakseni mb materiaali kärsi siitä ja joku väri vielä tänäpäivänäkin. En kans ite tykkää oikee blockin lavan näöstä, mutta yllättävän hyvä sillä on kuitenkin pelata, on ns. Vähä saman kaltainen lapa kuin xblade, eli sopii paikkaan kuin paikkaan.

Pedro

Post by Pedro » 9.6.2016 12:24

Okei, olisi siis uskaltanut ottaa testiin senkin. Toisaalta nyt ois hyvä hetki totuttautua kunnolla tohon MB-muoviin, kun se kuitenkin tuntuu niin hyvältä laukausten suhteen.

Block vaikutti keittiökynäilyssä aika lupaavalta, todella kevyeltä. Onkos kukaan punninnut itse noita eri lapoja? Meikäläisellä on kaks keittiövaakaa, mut molemmat on rikki :lol:
Tosin yritän muutenkin päästä pois grammanviilauksesta...

EDIT [lisäystä eilisten pelihommien jälkeen]: Kyllähän tuo Block oli pelatessakin hyvä lapa. Tuntui jotenkin ketterämmältä kuin Avox ja oli parempi luotto nopeisiin yhden kosketuksen syöttöihin. Sitten taas "hitaimmissa" eli ei-yhden-kosketuksen-syötöissä lähti välillä muutaman sentin ilmaan, varsinkin jos kovempaa passia haki. Sen liitän kyllä suoraan siihen, että tuossa on pikkuisen outo käyristys. En oo ihan varma, onko tehdaskäyrä, koska toi lapa (kaupan hyllystä ostettuna) kuitenkin selvästi ollut jossain vaiheessa varressa kiinni. Lavan sisällä oli tummunutta liimaa, josta näki että on kiertäen vedetty irti varresta. Pohjassa ei kyllä mitään kulumaa näkynyt, joten kai se sitten silti on tehdaskäyrä. Tuosta kun säätää pikkusen kärkeä kämmenen puolelta lattian suuntaan, niin pitäisi olla aika jees. Nyt siinä on vähän liikaa peiliä, vaikka kannasta puoliväliin melko suora onkin (siihen pikkusen taitosta kans lavan juureen, niin tulee hyvä lapakulma).

wiggum10

Post by wiggum10 » 12.6.2016 20:01

Noniin, ensimmäinen Oxdogin maila ostettu. Pystyisikö joku kertomaan noiden lapojen eroista?

MB, medium blade on ilmeisesti jäykkä ja NB, normal blade on sitten pehmeämpi? Ja carbon lapoissa on sitten hiilikuituvahvike kannassa.

Aiemmin oon käyttänyt paljon mm. Fatpipen pehmeetä mallia Orc-lavasta, joka on mielestäni sellainen hyvä all-around lapa, jolla pystyy hyvin kikkaileen, pallo pysyy lavassa, vedot ja syötöt lähtee mukavasti.

Mikähän lapa Oxdogilta olis lähimpänä tuollaista all-around lapaa? Mutulla tuntuis, että tuo Avox (nb mallina) vois olla?

Mulla on nyt Fusionin maila, jossa on blockin mb lapa. Toisaalta kaupassa kattelin niin ihan hyvältä toi delta lapakin vaikutti. Tää on aina vaikeeta kun siirtyy merkistä toiseen. Pitäis melki päästä testaan jokainen lapa.. :D

Pedro

Post by Pedro » 12.6.2016 20:19

NB on lähimpänä Fätin PE-muovia, taitaa itse asiassa olla PE-HD-muovia. MB taas tosiaan jäykempi ja pallotatsi pehmeämpi. On lähellä Fätin PP-muovia, Exelin MB:tä jne. Ei kuitenkaan ehkä niin tahmea ku muut vastaavat?

Ite sanoisin että Block on eniten all-around-lapa Oxdogilta, vaikka vasta vähän oon ite ehtiny testaamaan sitä. Delta on rakenteeltaan melkein sama ku Rage, mutta taitaa olla vähän keveämpi. Avox on mainio vetolapa eikä ole niin vaikea syöttelyn kannalta, mitä ensinäkemältä tai speksien pohjalta voisi olettaa. Oikeastaan kaikki nuo on (ainaki itelle) hyviä, pelikelpoisia lapoja.

Oon myös vähä samassa tilanteessa, että kevään aikana alkanut ajaa Oxdogia sisään ja lapoja pitää testailla. Nyt ajattelin pitää Blockin vähän aikaa käytössä, sen ja Avoxin välillä tällä hetkellä oon tekemässä valintaa pelilavaksi.

wiggum10

Post by wiggum10 » 12.6.2016 21:49

Kiitos Pedro vastauksesta. Aika jännä, että jäykemmässä lavassa pallotatsi pehmeämpi, yleensä oon kokenut ton toistepäin. Täytynee siis suosia noita jäykempia malleja, koska mulle toi pallotatsi on tärkeä. :) Seuraavaks nyt varmaan avox testiin. Onhan block kyl kans vaikuttanu ihan ookoolta, mutta mielestäni se on inasen "kömpelö" lapa.
Last edited by wiggum10 on 12.6.2016 22:59, edited 1 time in total.

Pedro

Post by Pedro » 12.6.2016 22:02

Joo, onhan se äkkiseltään vähän ristiriitaista. Kuten tosiaan Exelin medium bladen pallotuntuma on paljon pehmeämpi kuin soft bladen. Lujakunnon sivuilla on mainittu näin:

https://www.lujakunto.fi/p6878-oxdog-bl ... pa-fi.html

spheikki

Post by spheikki » 14.6.2016 22:58

Täällä myös Zero 26 103 cm meni poikki n. 5 cm lavan yläpuolelta. Käytetty noin 10 kertaa. Ilmeisesti saanut jonkin iskun aikaisemmin ja lapa tippui yhtäkkiä :) Jälki oli kuin olisi leikattu poikki. Eli eipä taida kestää nämä hightec hiilarimailat. Reklamaatio jätetty myyjäliikeeseen. Saas nähdä. Painoa mailalla n. 252g avox lavalla, ja ilman metallipainoa, joka tosin vaihtui delta mbc:een kun avoxissa liikaa peiliä ja kourua omaan makuun. Varsi tuntui muuten kyllä hyvältä.
Pedro wrote:Fusion 25 tuli lopulta hommattua Lujakunnosta, 15-16-mallia. Ekat kokemukset on melko myönteiset. Meinasin eka muka vähä kokeilla sillä alakäden onepiece-gripillä, mutta kun se sauma oli tosiaan aivan järkyttävä, niin sai sittenkin lähteä samantien. Harmaa-musta Fätin sticky tuli tilalle ja ei tartte enää kiinnittää huomiota siihen asiaan 8)

Joustaa mukavasti kaksvitoseksi varreksi ja jotenkin selvästi parempi "kick" on tuossa kuin Viper SL 27:ssa, mun tekniikalla. Otin mustalla MB Avoxilla, mutta pitäis vielä jatkaa tuota parhaimman lavan etsimistä. Pikku lätyt kaverille nousi muutaman kerran lantiokorkeuteen kaverisyötöiksi. Voi tietty johtua muustakin kuin lavasta. Mutta jos tässä nyt aluksi kokeilisi myös NB Deltalla ja miettisi sitten, vieläkö kokeilisi Blockia. NB Avox voisi olla myös mielenkiintoinen testattava. Eikä MB(C) Avoxitkaan huonoja ole, joten niihin tottuisi kun hetken kärsivällisesti pelaisi.

Niissä Zero-varsissa on se OXDOG-teksti upotettuna varteen, ei maalattuna. Muuta en oikein osaa siitä sanoa, paitsi yhden varren olen nähnyt menevät kappaleiksi jonkinnäköisen mailojenkolautuksen seurauksena. Onks muuten kokemuksia Oxdogin reklasta? Pelikaverilla meni kaks viikkoa vanha viime kauden Viper 27 laukoessa poikki, ei saanu uutta tilalle. Samalta kaverilta meni alkuvuodesta kaksi Raw Conceptia kaksissa peräkkäisissä treeneissä, molemmat alkulämmöissä. Mukisematta sai tehtaalta uudet tilalle, kuten allekirjoittanutkin. Lyhensivätkin samaan mittaan ja laittoivat pelikuntoon asti :thumbup:

jolmari

Post by jolmari » 11.7.2016 21:22

Sattuisiko kenelläkään vielä olemaan kokemusta noista uusista Touch-gripeistä ja erityisesti harmaan värisestä?

Pedro

Post by Pedro » 22.7.2016 09:30

Ainakin Vantaan Budgetiin oli tullu harmaata Touch-grippiä myyntiin. En ottanut testiin ainakaan vielä, mutta poistin samalla reissulla kuitenki sieltä Fätin valkoisen Raw Concept -gripin (mahtavaa että näitä - ja G-Series-grippejäkin - on nyt irtomyynnissä). On se kyllä ainakin uutena uskomattoman hyväntuntuinen grippi. Vähän epäilyttää, miten kestää käyttöä.

Palasin lapojen suhteen takaisin Avoxiin ja huomaan preferoivani MB-versiota MBC:n ohi. Siinä ei tehdaskäyräkään ole yhtä voimakas kuin MBC-versiossa. Johtuisko siitä, että muotista tullessaan jäähtyy eri tavalla sen hiilikuitupalan vuoksi? Tai no, onhan mulla toisessa Fusionissa kyllä MBC vieläkin paikoillaan. Nyt kun kesän pelivuorot on olleet Liikuntamyllyn melko tahmealla matolla, niin olen ollut huomaavinani semmoisen jännän jutun, että toi MB Avoxin tuntuma lattiaan muuttuu melko paljon kuluessaan. Uutena aivan todella hyvä ja mukavan luistavakin, mutta nyt kun lavan pohja on alkanut muuttumaan terävämmäksi, tuntuu kuin vedoista jäisi toisinaan melko paljon puhtia pois aiempaan nähden. Eikä todellakaan ole vielä ihan teräväksi mennyt lavan reuna. On myös kulunut yllättävän nopeasti, mutta se lienee normaalia tuolle materiaalille. Tarttuu "kiinni" myös lattiaan selvästi enemmän.

No, en viitti vielä tuosta huolestua tässä vaiheessa. Muuten oon tykänny Avoxista enemmän ku oisin uskonutkaan. Pitäisi alkaa hamstraamaan muutama varalapa tilalle, kunhan nyt ensin pääsee kokeilemaan vielä kunnolla normaalilla treenikentällä sekä "liigamatolla". Sain myös vaihtokaupan myötä melkoisen kuluneen valkoisen MB Avoxin. On aivan hiton hyvä tuntuma tossa lavassa, joskin laukaukset on (em tahmealla matolla) arpapeliä. Myllikän ArenaCenterin matolla oli ihan ok myös rannareihin.

mzj

Post by mzj » 3.8.2016 14:24

Oon kanssa huomannu tuon kulumisen vaikutuksen. Uutena lapa on todellä hyvä ja luistaa. Jotenkin tuntuu, että tuo lapa väsyy nopeasti ja sitten alkavatkin vaikeudet. Ensimmäisenä alkaa vetojen vauhti laskea ja sitten alkaa tarkkuus kärsimään. Sitten aletaan vääntelemään lapaa ja taas lapa löystyy lisää. Lopulta siitä tulee aivan letku ja käyristelyn vuoksi joutuu jatkuvasti opettelemaan uudestaan pallo kontrollia ja syöttöjä.

Uuden lavan kohdalla parien reenien jälkeen alkaa kontrolli olla kohdillaan. Tästä 3 viikkoa on parhaimmillaa pelailu varusteiden puolesta puhdasta kultaa. Lapa tietenkin löystyy jatkuvasti hieman, mutta jossain kohdassa alkaa päästään kriittisen rajan yli ja alkavat alussa mainitut ongelmat. Ärsyttävää. :D

Veikkaan, että oot jäljillä tuon lavan jäähdytyksen ja peilin kanssa. Veikkaan, että on myös tietoinen valinta lavan valmistajan suhteen. Hiilikuilärpäke ei todennköisesti kestä hirmuisesti kannan vääntelyä, ja moni kuitenkin lisää lapaan käristystä. Voisi siis olla, että lavan kestoa pyritään tuolla lisäämään minimoimalla mahdolliset käyristykset..? Foliohattupäähän. :D
Ite oon taas tykästynyt tuohon hiilikuitulärpäkkeelliseen avoxiin. NBC ainakin tuntuu kevyemmältä kuin NB avox. TÄmän lisäksi se tuntuu antavan paremman vastuksen vedettäessä. MBC olisi kaikista paras lapa, mutta kun nuo jotkut mattokentät on niin tahmasia, että kantit jää kenttään ja vetovarmuus katoaa.. Ei hyvä.. Tästä huolimatta MBC tuntuu kestävän kulutusta pidempään kuin NBC.

Pedro

Post by Pedro » 3.8.2016 15:11

Voi olla, että ainakin Avoxin osalta tuo lavan pohjan muoto vaikuttaa aika paljon kitkaisuuteen. Pohja on aika jyrkästi viistetetty. Ehkä tästä johtuen lavan etureuna kuluu nopeasti teräväksi ja sen seurauksena suurempi osa lavasta ottaa syöttäessä/laukoessa mattoon. Vaikkakaan pinta-alan ei pitäis teoriassa vaikuttaa kitkaan :?

Kulunut MB Block tuntui semi-tahmealla matolla paremmalta kuin kulunut MB Avox (saattoi toki olla pelkkää kuvittelua). Pitäisiköhän sitä alkaa koulimaan kakkosmailassa kohti pelimailan paikkaa. Se on kyllä tosi ketterän oloinen lapa, mutta tehdaskäyrä kaikissa mun kahdessa yksilössä on ollu semmosta, että saan syöteltyä vain hirmuisia kierrepalloja, jotka nekin suuntautuu liikaa oikealle yleensä. Vaatii siis reilua muokkausta. Avoxin kans ei yleensä tartte hellaa lämmitellä tai puhallinta lainata. Tai no MBC Avoxin kanssa oon kyl joutunu vähentämään sitä banaania :lol:

NB(C):t vielä testaamatta, vain yks Delta löytyy. Ehkä sitä vois käyttää jossain varressa hetkisen. Kukaan vielä kerännyt "dataa" uudesta Touch-gripistä?

wiggum10

Post by wiggum10 » 6.8.2016 20:41

Laitetaan nyt käyttökokemuksia, vaikka melko lyhyessä ajassa testasinkin kaikki lavat läpi. Kaikista MB malli. Omien kokemuksian mukaan block on kelpo all-around lapa, mutta laukaukset ei lähde niin hyvin kuin avoxilla. Taitaa liigassa kovimmat maalintekijät/pyssyttäjät, joilla on Oxdog, käyttää nimenomaan Avoxia. Pallonkäsittelyssä avox tosin häviää hieman blockille. Käyttöominaisuuksiltaan Delta tuntu olevan melko lähellä Blockia, mutta hieman "lapiomaisempi" malli vaan ja ehkä soveltuu enempi pelkästään syöttöihin vaikka ihan ok vedot silläkin lähtee.

Varmaan jossain täällä keskusteluissa tullut jo esille, mutta noi valmis tehdaskäyristykset on rightin puolelle kyl huonoja verrattuna leftin lapoihin. Melkoisia vänkyröitä välillä. :D Toisaalta joskus leftin lavoissa on kourua jo vähän liikaakin valmiina, kun niitä kattellu.

Sattuikohan mulle joku ns.maanantaikappale, kun ostin Glue Gripin ja otin suojateipin pois siihen teippiin jäi myös gripin tarrateippi kiinni.. :roll: Gripin ulkopinta muutenkin todella tahmea, vai onko se ihan normaalia, kun gripin nimi tosiaan on "glue".. :D

mace

Post by mace » 12.8.2016 15:52

On kenties tullut keskustelussa ilmi, mutta en ole huomannut. Eli onko uudessa mallistossa Tipshape-varsia enää ollenkaan?

Post Reply